Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 16

Discussie: intern netwerk?

  1. #1
    Gevorderd   goodpitcher's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Ekeren
    Berichten
    397
    Bedankjes
    26
    Bedankt
    47 keer in 36 posts

    intern netwerk?

    hey
    mijn zoontje zijn pc is via een netwerkkaart met kabel aangesloten op mijn pc,mijn vraag is hoe kan ik zijn pc overnemen om bv update's te doen via mijne pc als ik zie via volledig netwerk zie ik zijne pc niet staan maar wel de mijne
    ik ben hierin wel een amateur in wat doe ik verkeerd en hoe los ik dit op

    bedankt

    goodpitcher

  2. #2
    Erelid   carl's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 June 2006
    Locatie
    Halle/Gent
    Berichten
    2.409
    Bedankjes
    1.846
    Bedankt
    1.827 keer in 1.102 posts
    Als er windows xp pro stata op de pc die je wilt overnemen kan je de standaard functie van windows gebruiken (zie windows help) probeer anders http://www.realvnc.com/
    Een programmaatje dat je een pc vanop afstand laat besturen. je moet dan wel het IP kennen (vindt dit door start>uitvoeren>command>ipconfig op de pc die je wil overnemen)

  3. #3
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    Best kan je de wizard van windows zelf uitvoeren op beide pc's: rechts klik op 'mijn netwerklocaties' daar eigenschappen kiezen.
    In ieder geval moeten beide pc's in de zelfde werkgroep zitten met verschillende naam: configuratiescherm/systeem daar tabblad 'computernaam' daar onderste knop 'wijzigen' kiezen. Bij computernaam zet je op beide pc's een verschillende naam, bij werkgroep zet je op beide pc's dezelfde naam.
    Nu zouden beide pc's in hetzelfde netwerk moeten zitten. En zal je bijde pc's moeten zien als je in verkenner bij volledig netwerk/microsoft-netwerk gaat kijken.

    succes

  4. #4
    Gevorderd   goodpitcher's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Ekeren
    Berichten
    397
    Bedankjes
    26
    Bedankt
    47 keer in 36 posts
    heb ik gedaan,en dat werkt maar hoe kan ik het scherm overnemen
    groetjes

  5. #5
    Expert   Yelleken's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 June 2005
    Berichten
    926
    Bedankjes
    195
    Bedankt
    162 keer in 134 posts
    echt het scherm overnemen moet je s zoeken naar een progkje dat realvnc noemt of remote desktop, daarmee kan je het

  6. #6
    Gevorderd   goodpitcher's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Ekeren
    Berichten
    397
    Bedankjes
    26
    Bedankt
    47 keer in 36 posts
    met remote desktop dat er standaard op staat heb ik verbinding maar als ik inlog zegt hij dat ik een accountbeperking heb terwijl ik op de 2 ps ingelogd ben als admin
    met het programma remote administartor lukt het ook niet omdat ik met de 2 pc's via een kabel aan elkaar hang en dus maar 1 ip adress heb op het internet
    iemand aub een oplossing

  7. #7
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door goodpitcher Bekijk bericht
    met remote desktop dat er standaard op staat heb ik verbinding maar als ik inlog zegt hij dat ik een accountbeperking heb terwijl ik op de 2 ps ingelogd ben als admin
    met het programma remote administartor lukt het ook niet omdat ik met de 2 pc's via een kabel aan elkaar hang en dus maar 1 ip adress heb op het internet
    iemand aub een oplossing
    Beide programma's ken ik niet :( maar is het niet een instelling in uw firewall? Blokkeerd die iets niet?
    Als beide pc's aan elkaar hangen met een gekruiste kabel, hebben beide pc's een verschillend ip adres. Je kan dat makkelijk opvragen door start/uitvoeren en daar typ je in 'CMD' en dan enter. In het dosvenster dat verschijnt typ je in 'IPCONFIG/ALL' en dan enter. Je krijgt nu een lijst van de instellingen van de pc. Je zal zien dat op beide pc's een ander ip staat. Is dit niet zo, is er iets fout

  8. #8
    Gevorderd   goodpitcher's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Ekeren
    Berichten
    397
    Bedankjes
    26
    Bedankt
    47 keer in 36 posts
    als ik via verbinding extern bureaublad van windows verbinding maak zie ik een zwart scherm en dan komt het venstertje dat je uw inlognaam moet invoeren als ik dit doe zegt hij dat ik een beperkte toegang heb terwijl ik als hoofdgebruiker ben ingelogd en dan kan ik niet verder

  9. #9
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    Zie je beide pc's als je in verkenner bij volledig netwerk/microsoft-netwerk gaat kijken? Dat zal eerst moeten werken om zeker te zijn dat je beide verbinding hebt.

    Als dat werkt moet je op de pc van uw zoon zijn ip adres opvragen. (start/uitvoeren en daar typ je in 'CMD' in en dan enter. In het dosvenster dat verschijnt typ je in 'IPCONFIG/ALL' en dan enter. In de lijst die verschijnd kan je het ip adres (fysische adres) aflezen)
    Dat ip adres vul je in bij het programma remote desktop.
    Dan druk je connect en krijg je dat inlogscherm. Hier geef je uw gebruikersnaam en paswoord in.

    EDIT: BTW heb je de settings gezet dat je toelating geeft? Via settings/configuratiescherm/systeem. Daar tabblad 'verbinding van buitenaf' en daar moet je zien naar extern bureaublad

  10. #10
    Gevorderd   goodpitcher's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Ekeren
    Berichten
    397
    Bedankjes
    26
    Bedankt
    47 keer in 36 posts
    in microsoft netwerk zie ik hem niet staan maar via netwerklocaties wel staat er dan iets verkeerd ingesteld?

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Ip #'s in een netwerk
    Door Archer in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 10
    Laatste bericht: 21 October 2006, 16:59
  2. van intern naar extern
    Door robbedoeske_007 in forum PC-randapparatuur en andere PC-hardware
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 14 July 2006, 00:25
  3. Draadloos netwerk + netwerk via router
    Door Gertjeeuuhh in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 21 May 2006, 21:48
  4. netwerk
    Door XiMiE in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 14 December 2005, 12:53
  5. netwerk
    Door jobo182 in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 19
    Laatste bericht: 15 June 2005, 20:13

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •