Bekijk resultaten enquête: Moest er een andere provider zijn zolas telenet zou je dan overschakelen ?

Aantal stemmers
298. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • Ja onmiddellijk

    78 26,17%
  • Zou ik eens over nadenken

    144 48,32%
  • Nee

    76 25,50%
Pagina 12 van 12 EersteEerste ... 2101112
Weergegeven resultaten: 111 t/m 119 van 119
  1. #111
    Expert   kurt0015's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Gruitrode
    Berichten
    584
    Bedankjes
    113
    Bedankt
    186 keer in 97 posts
    Ik blijf zelf bij telenet snelheden liggen lekker hoog (Telenet Expressnet Turbo). Bij adsl of internet dat via telefoon lijn gaat heb ik altijd problemen lig te ver van een telefoon centrale dusja keuze is rap gemaakt dan he. Vroeger had ik adsl 3,3 mbps maar omda tik te ver lag hebben ze die moeten verlagen naar 1,1 mbps anders viel internet steeds af. Die snelheid vonk te traag dus overgestapt naar telenet en nu zit ik met behoorlijke snelheden.

    Ik zou wel overstappen moest je nog een andere provider op de kabel tv komen die een mooie snelheid met toch een hoog datalimiet of zelfs geen data limiet moest aanbieden tegen een mooie prijs natuurlijk.

  2. #112
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    7 July 2005
    Berichten
    299
    Bedankjes
    1
    Bedankt
    3 keer in 3 posts
    er is er zo al een www.chello.be

  3. #113
    PC-Freak   de jean's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 November 2005
    Locatie
    Scherpenheuvel
    Berichten
    1.056
    Bedankjes
    68
    Bedankt
    434 keer in 264 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jekrussek
    er is er zo al een www.chello.be
    chello is maar in 2 steden te krijgen ...
    daar heeft bijna niemand wat aan !
    Laatst gewijzigd door de jean; 15 July 2006 om 16:18

    Geld lijkt op vet. Van beide is er genoeg, maar altijd op de verkeerde plaatsen..

  4. #114
    Beginner   schwung's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 June 2005
    Locatie
    Belsele
    Berichten
    8
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    2 keer in 1 post
    Telenet ja, ben er nu ook al een klein jaar weg.
    De reden was te duur voor hetgeen het was. Heb nu adsl van edpnet en betaal 10 € minder voor 2x zoveel download limiet! En als ik limiet wil bijkopen, dan kost dat daar maar 0.25€ in plaats van de schaamtelijke 1€ per gig bij telenet!! Ook voor dat beetje snelheid dat ge verliest, moet ge het ook niet laten. Hoedanook, het zit die mannen wat hoog in ulder koppeken.

  5. #115
    Erelid   Wayne's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 May 2005
    Locatie
    Turnhout
    Berichten
    422
    Bedankjes
    109
    Bedankt
    58 keer in 38 posts
    Telenet is en blijft een goed prijs kwaliteit product.

  6. #116
    PC-Freak   Sille's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Locatie
    mechelen
    Berichten
    1.588
    Bedankjes
    372
    Bedankt
    280 keer in 190 posts
    telenet ik ben er van in het begin bij en geen problemen mee gehad is de modem kapot bel je en ze komen hem reparen gratis

  7. #117
    alfons
    Gast
    Ze beloven weeral dat alles sneller zal gaan binnen een zekere termijn...
    Voor je klachten stuur ze een fax.

  8. #118
    Up-to-date   fanne's schermafbeelding
    Geregistreerd
    29 September 2006
    Locatie
    Nevele
    Berichten
    22
    Bedankjes
    1
    Bedankt
    5 keer in 5 posts
    Ik kan ook niet klagen alleen de uploadsnelheid en de upload limiet (servertje vreed aan de upload)

    Your current download speed:
    19965kbit/s
    or
    2496kbyte/s
    Your current upload speed:
    486kbit/s
    or
    61kbyte/s

  9. #119
    Gevorderd   Luc@s's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 July 2006
    Locatie
    Antwerp, the city of .....
    Berichten
    211
    Bedankjes
    58
    Bedankt
    87 keer in 48 posts
    de geforceerde proxy bij Telenet vind ik een beetje spijtig, maar voor derest, al bij al valt het nog wel mee. Belgacom is groot en nog een pak logger dan Telenet. Belgacom heeft bij het melden van een storing een "het ligt niet aan ons-politiek" wat je bijna verplicht hun fout expleciet aan te tonen alvorens ze bewegen.

    - prijs is vrij simpel, het product is 'bijna' overal hetzelfde hoor, je moet wel een onderscheid maken tussen de verschillende providers.

    - 2 grote spelers : Skynet & Telenet ( eigen fysiek netwerk tot bij de end user )

    - een tal van 'kleinere' spelers, eigenlijk resellers: Tele2, scarlet, wanadoo, ... ( maken gebruik van OLO )de OLO, wat niet meer betekent dan Other Licened Operator, is in dit geval Belgacom. Nu als provider, kan je bij Belgacom nog eens kiezen uit verschillende mogelijkheden :

    Leased Line - dit is een P2P verbinding, die je huurt en waar meestal een SLA ( Service Level Agreement )opstaat. maw een tijdswindow, waarin in geval van outage de lijn gegarandeerd terug operationeel is. ( indien dit niet het geval is, krijgt de de klant een onkosten nota van een bedrag opgenomen in het contract ).

    BROBA - hier geeft belgacom het koperpaar tot tussen de klant en de CO (colocation) vrij, de alternatieve provider plaatst zijn eigen equipment (DSLAM in het geval van xdsl) en gaat vanaf de CO op eigen netwerk (meestal via fiber) maw van de klant tot in de eerste CO is en blijft belgacom, wanneer hier iets misgaat, moet de provider Belgacom contacteren.

    BRUO: hier verhuurt Belgacom ATM-capaciteit. De alternatieve provider huurt het stuk vanaf de klant tot op de interconnectie tussen Belgacom en de alternative provider. Gezien dit niet enkel fysiek is, maar ook configuratie inhoud, heeft belgacom hier nog een vrij groot aandeel in ( beperkingen enz...) dit wordt veelal gebruikt door providers die geen of een klein eigen netwerk hebben. wanneer hier iets mis loopt en je dit aan je provider meld, moet deze bijna altijd belgacom contacteren, wat het hele process vertraagt.

    je ziet, voor alle andere providers ( buiten Telenet en Belgacom ) wordt steeds nog beroep gedaan op OLO's (kan ook niet anders) Dit heeft meestal een zeer negatief effect op de TTR (time to repair)

    verder zijn de zaken die prijsverschil of snelheidsverschil maken voornamelijk het al dan niet inclusief zijn van : webspace, emailaddressen + mailboxgrootte, meerdere publieke IP-addressen, vaste ip addressen, down- en voornamelijk uploadsnelheid, volume, rechtstreekse peerings met andere providers en BNIX (dit met betrekking tot round-trip delays), enz... wanneer het een wat minder is, zal het ander wat meer zijn, dus aan het einde van de reis, komt het min of meer op hetzelfde neer.


    groeten
    L.
    ----- Coitus non circum ----
    --------I'm not a Geek------

  10. De volgende gebruiker bedankt Luc@s voor deze nuttige post:

    PeterN ( 6 October 2006)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. wat vinden jullie van deze pc
    Door Lorminator20 in forum Processoren, moederborden en geheugen
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 5 November 2005, 22:05
  2. wat vinden jullie van deze pc
    Door reddragon in forum Processoren, moederborden en geheugen
    Reacties: 13
    Laatste bericht: 26 October 2005, 18:01

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •