Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 30
  1. #21
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Berichten
    44
    Bedankjes
    7
    Bedankt
    1 keer in 1 post

    Re: tegelijkertijd surfen op laptop én vaste pc ?

    Ok bedankt, ik denk dat ik morgen de ganse boel eens ga eraf gooien & opnieuw modem installeren om te beginnen ... (had bij de huidige installatie het beknopte foldertje gevolgd 'voordat u begint' (!) maar deze info is veel vollediger).

    Ik geef een seintje hoe het afloopt!

  2. #22
    Erelid   Ché's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Berichten
    1.020
    Bedankjes
    41
    Bedankt
    61 keer in 59 posts

    Re: tegelijkertijd surfen op laptop én vaste pc ?

    @ annickske

    sorry voor de late reactie. ben vandaag niet op het werk. zal morgen (donderdag) eens kijken hoe dat ineen steekt adhv een laptop met draadloze verbinding. ik ken dat namelijk niet zo van buiten.

    Ché

  3. #23
    Erelid   Heezy's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Berichten
    1.476
    Bedankjes
    255
    Bedankt
    185 keer in 132 posts

    Re: tegelijkertijd surfen op laptop én vaste pc ?

    Lees eerst de volledige handleiding hé, vanaf pagina 13 komt er een uitgebreidere uitleg.

    Ik denk toch dat het aan de DHCP instellingen ligt, ofwel van je Windows, ofwel van je Router.

    Je kan dat eerst eens nakijken vooraleer alles eraf te gooien, en zonodig inschakelen.

    Voor je laptop: netwerkverbindingen - rechterklik draadloze verbinding - eigenschappen - selecteer tcp/ip - eigenschappen - onder tabblad algemeen 'geavanceerd' - tabblad ip-instellingen - onder ip-adressen, kijk eens of er staat 'DHCP ingeschakeld'.
    Zoniet inschakelen.

    Voor je router: open je browser, en typ in de balk je standaardgateway --> 192.168.1.1 --> zo kom je in je routerinstellingen --> kijk bij de instellingen of de DHCP server staat enabled.

    Volgens mij wringt daar het schoentje.

  4. #24
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Berichten
    146
    Bedankjes
    18
    Bedankt
    6 keer in 4 posts

    Re: tegelijkertijd surfen op laptop én vaste pc ?

    Ik heb me ook dat type modem aangekocht en heb in het begin ook wel op het punt gestaan om hem terug in te leveren bij de winkel maar door veel te zoeken is het me dan toch gelukt maar het probleem dat je niet op beiden tegelijkertijd te surfen heb ik nooit gehad ,wel dat ik alleen maar kom surfen met de PC die draadloos was aangesloten en met de PC die met kabel was aangesloten kon ik geen verbinding krijgen maar dat lag helemaal aan de instalatie maar het probleem waar ik nog wel met zit is de beveiliging daar heb ik mijn twijfels over "is het wel veilig draadloos surfen ?"en is het ook mogenlijk om een netwerkje aan te leggen met de twee PC onderling en wat kunnen dan zoal de voordelen daar van zijn ?" zo je ziet ik ben ook nog een leek in dat soort zaken maar dan gebruiken we deze forem maar en hopelijk vinden we dan een oplossing hé (nog veel succes)

  5. #25
    Erelid   Ché's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Berichten
    1.020
    Bedankjes
    41
    Bedankt
    61 keer in 59 posts

    Re: tegelijkertijd surfen op laptop én vaste pc ?

    het prob is volgens mij dat de ene pc een ipadres krijgt van de provider en de andere van de router. dhcp moet ingeschakeld zijn. normaal gezien moet de router beide apparaten een ip adres geven. bij jou is dat niet het geval. dus zoals heezy zegt de IE openen en dat ipadres intikken. kijk of je ergens iets vindt om het mac adres te klonen. dan krijgt je router het ipadres van de provider en maak je een lan waarin beide pc's een ip adres krijgen van de router.

    ps neem je handleiding erbij en dus alles zeer rustig stap voor stap. is er iets niet duidelijk dan vraag je het hier maar.

    Ché.

  6. #26
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Berichten
    44
    Bedankjes
    7
    Bedankt
    1 keer in 1 post

    Re: tegelijkertijd surfen op laptop én vaste pc ?

    Hallo,

    Eindelijk nog eens de tijd gevonden om dit verder uit te pluizen ...

    Al is ze heel gebruiksvriendelijk, uit de handleiding raak ik absoluut niet wijzer. Stappen die worden aangegeven komen niet overeen met wat ik tegenkom op mijn pc.
    Op de site 192.168.1.1 heb ik gezien bij "DHCP Client Log
    View information on LAN DHCP clients currently linked to the router." dat de 2 (verschillende) IP adressen die v toepassing zijn op de laptop en de PC, hierop vermeld staan. Dus da's volgens mij wel ok.

    Via "netwerkverbindingen - rechterklik draadloze verbinding - eigenschappen - selecteer tcp/ip - eigenschappen - onder tabblad algemeen 'geavanceerd' - tabblad ip-instellingen - onder ip-adressen, kijk eens of er staat 'DHCP ingeschakeld'. (--> tip Heezy) --> ik geraak tot geavanceerd maar zie nergens een mogelijkheid om iets aan te klikken voor DHCP. Enkel mogelijkheid om DNS en WINS tabbladen aan te klikken.

    Doordat ik zoveel heb geprutst kan ik er ook niet meer aan uit welke verbindingen nu eigenlijk wel/ niet horen te werken...

    Als ik op dit ogenblik ipconfig/all doe op de laptop (momenteel offline), zegt hij bij DHCP ingeschakeld JA (bij "ethernetadapter draadloze netwerkverbinding 5")

    Als ik op dit ogenblik ipconfig/all doe op de PC (momenteel ONline), zegt hij bij DHCP ingeschakeld JA (bij "ethernetadapter draadloze netwerkverbinding 2") MAAR DAARONDER zegt hij bij "PPP Adaptor breedbandverbinding 5" DHCP ingeschakeld op NEE.

    Enfin, het gaat mn petje te boven ik geraak hier niet uit vrees ik...

    Groetjes Annick
    :heenweer:

  7. #27
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.838
    Bedankjes
    15.650
    Bedankt
    37.025 keer in 15.347 posts

    Re: tegelijkertijd surfen op laptop én vaste pc ?

    Hier hebben we gewoon een vierpoortsrouter, en zowel voor de dochter als voor mij geen probleem om tegelijk online te komen. Maar je moet ze wel op elkaar afstellen = configureren.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  8. #28
    Beginner   Chanel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Berichten
    2
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    0 keer in 0 posts

    Re: tegelijkertijd surfen op laptop én vaste pc ?

    Hoi,

    kan er mij misschien iemand helpen met de nodige software voor de CPU/A001 WIRELESS USB ADAPTER van Philips?Recentelijk verhuisd en cd-rom nergens meer te vinden.Dank bij voorbaat.

  9. #29
    Beginner   Chanel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Berichten
    2
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    0 keer in 0 posts

    Re: tegelijkertijd surfen op laptop én vaste pc ?

    Nog enkel dit misschien,tot voor kort met de adsl wireless base station tegelijkertijd op laptop en vaste pc,geen enkele keer problemen gehad daarmee.Je kan misschien eens het volgende doen.
    Een paar seconden het reset knopje induwen en dan opnieuw proberen met www.192.168.1.1,succes.

  10. #30
    Gevorderd   Marshall's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Locatie
    limburg,hoeselt
    Berichten
    146
    Bedankjes
    28
    Bedankt
    4 keer in 4 posts

    Re: tegelijkertijd surfen op laptop én vaste pc ?

    'k ben ook met een router bezig met wireless laptop,en heb het zo gedaan.

    Eerst en vooral de modem,router en pc's uitgezet (netstekker uittrekken van alle toestellen) minstens 1 uur gewacht, dan vervolgens eerst de modem,router,1 vaste pc aangeschakelt, in deze volgorde terug insteken op het electricnet.

    'k geloof dat het nr van de router 192.168.2.1 is (zie dat deze juist is)en kijk of je conectie hebt in de status van de router,zet de dhcp op autom enable dus (de router geeft zelf 1 ip nr).

    Dan configureer je de router op de vaste pc, indien dit ingesteld zet dan de laptop of 2de pc aan met dezelfde configuratie, verander niet of nooit het automatisch verkregen dhcp ip nr ten zij het nodig is.

    En dit nog, 'k dacht te weten dat het kanaal voor wireless op 6 staat en niet op 2 of 5.

    Door te weinig tijd heb ik zelf nog geen "wireless netwerk" kunnen aanmaken, maar we kunnen met drie pc's tegelijk op het net,ook met de laptop die wireless is, dus 2 vaste en 1 wi laptop.

    mvg Marshall.
    Een vriend is iemand die alles van je weet en toch van je houdt
    we zijn geboren om te sterven

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. probleem met draadloos internet op vaste pc
    Door ivesd in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 25 December 2005, 21:00
  2. 20% sneller surfen
    Door Smokey in forum Discussie over tips & trucs
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 20 December 2005, 13:35
  3. Tegelijkertijd meer dan 3 bestanden downen
    Door Simply in forum Tips & Trucs
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 3 May 2005, 22:19

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •