Pfffffff mannen, ik dat gedownload, op cd-rw gebrand, pc laten opstarten met cdrom en er gebeurt niets. Mijn xp start gewoon op. Heeeelp.
Pfffffff mannen, ik dat gedownload, op cd-rw gebrand, pc laten opstarten met cdrom en er gebeurt niets. Mijn xp start gewoon op. Heeeelp.
Staat je boot-volgorde juist ingesteld in je BIOS?
Vond je dit een nuttige post?
Gebruik de BEDANKT-knop aub
Hey steve, heb even gekeken en staat in deze volgorde:
first boot device: cdrom
second boot device: cdrom
third boot device: floppy
Ik weet als ik mijn windows xp cd in mijn cdrom lader laat zitten dat hij bij het opstarten altijd vraagt om de pc op te starten met cdrom. Als je dan op het lange balkje onderaan je toetsenbord drukt dan start ge uw pc op met de cd. Maar als ik het cdtje van ubuntu erin steek en ik start mijn pc dan start gewoon wind. xp. Hoe kan dat dan?
Bij je boot volgorde moet je cdrom als eerste staan en dan pas je harde schijf. Als je dit doet dan moet het lukken.
Ik heb nog 100 Gmail Invites, als je interesse hebt stuur me dan een PM met je email adres!
Dat is raar.
Ik heb nog 100 Gmail Invites, als je interesse hebt stuur me dan een PM met je email adres!
Probeer het eens om de cd in je andere cdrom speler te doen
Misschien kan je op het net eens zoeken om Ubuntu bootdisks. Je CD-ROM staat 1° in de boot-volgorde, dus moet het een probleem zijn met de manier waarop je de ISO gebrand hebt. Ik zal ondertussen ook eens zoeken voor je
Om een dual-boot Win XP en Linux te maken doe ik het zo :
1. Met Partition Magic (ofzo) splits je je HD in 2 delen. De eerste met je Win XP op, de 2° laat je "unallocated"
2. Doe een schijfdefragmentatie in Win XP: DIT IS BELANGRIJK VOOR JE M(aster) B(oot) R(ecord), dus deze stap zeker niet overslaan!!!
3. Prop je Linux-schijf of opstartdiskette erin en volg het menu : maak Linux partitie en swap bestand aan. (SWAP-grootte = 2 tot 3 x de grootte van je RAM geheugen, zonder 1024MB te overschrijden. Dat heeft geen zin). Linux installeert zijn eigen bootloader (beste)
4. Beginnen maar!!!
Mannen, ik heb al vanalles gedaan en het gaat me niet lukken he. Wat moet ge precies doen als ge ubuntu hebt gedownload van het net. Bij mij staat dat programmaatje dan op mijn bureaublad. Moet dat eerst uitgepakt worden? Zoja, met welk programma? Of kan je dat rechtstreeks op een cd branden zoals ge het hebt binnen gehaald?
Sorry voor de last he.
welke extensie heeft dat bestandje?
als het een iso, bin, cue, of img is dan moet ge dat met nero bv branden.
Open nero en kies open, daarna zoekt ga naar uw bestand en klik openen.
Nero maakt dan automatisch uwe cd, het enige wat ge dan nog moet doen is op de knop branden klikken en die cd zou moeten werken.
Ik vermoed dat gij gewoon dat bestandje op een cd hebt gesleept, of uitgepakt en dan pas gebrandt met progje. Dit mag je dus NIET doen.
Mvg AMD
SP-ENGINEERING BVBA
ZONNE-ENERGIE
Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)
Favorieten/bladwijzers