Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 21
  1. #11
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    12 May 2005
    Locatie
    antwerpen (deurne)
    Berichten
    107
    Bedankjes
    4
    Bedankt
    6 keer in 4 posts

    Re: 1*512 beter dan2*256 MB ?

    seg Gmail
    ze hebben mij toch ook wijsgemaakt dat twee latjes beter zijn dan 1, en anders zouden ze het nooit uitgevonden hebben hé

  2. #12
    Erelid   Heezy's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Berichten
    1.476
    Bedankjes
    255
    Bedankt
    185 keer in 132 posts

    Re: 1*512 beter dan2*256 MB ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vanic
    de TS stelt een vraag of HT er iets mee te maken heeft en dan beginnen jullie over HTT ( is dit een gebruikte afkorting )...?
    ( dus als het een processor is met HT dan moeten we niet beginnen over een AMD moederbord want het is een Intel moederbord)
    Daar ik niet bij de TS zijn profiel ben gaan kijken, wist ik niet of hij een Intel/AMD bezat. De HT vraag kon louter informatief zijn. Daarom dat ik de nodige info meegaf.
    Zoek HTT eens op dan.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vanic
    waarom ondersteunen de ( meeste ) moederborden dan DC...?( trouwens als er nu al 2 latten inzitten dan is de kans groot dat het moederbord DC ondersteunt; anders steekt men 1 lat)
    Wil niets zeggen. Er gebeuren zoveel dingen om enkel de verkoop te doen stijgen. Waarom zijn er versies van de ATi 9800 met zowel 128MB als 256MB aan boord? Hun prestaties zijn gelijk, de prijs niet...
    Waarom zijn er socket A mobo's met DC?
    Trouwens, Medion heeft laptops uitgebracht met een DC mobo, 2 x 256MB aan RAM, maar DC stond nog niet eens enabled...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vanic
    zoals ik al zei als je moederbord DC ondersteunt en je steekt je ram geheugen per 2 ( van hetzelfde merk en type) dan zal je computer sneller werken dan je een enkel latje steekt ( ik zeg wel niet dat je het zal zien ; maar dit is met nog zaken zo BV als je OC)
    Voor Intel zal DC wel degelijk een winst geven, maar enkel zichtbaar als de PC enorm gestressed wordt.
    De winst dat je uit ocing haalt is veel hoger dan DC activeren... Het verschil in tijd bij het extracten, of encoding is enorm tussen mijn AMD 2500+ @ 1.83Ghz of 2.4Ghz.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vanic
    de TS kan nog altijd zelf kiezen of hij 2 of 1 latje neemt... maar de info moet juist zijn...
    Wat van mij info was niet correct dan?
    Laatst gewijzigd door Heezy; 22 May 2005 om 19:00

  3. #13
    jelledeceuninck
    Gast

    Re: 1*512 beter dan2*256 MB ?

    Ik heb een zeer oude pc, die ik enkel gebruik om te surfen, er zit maar 2x 32Mb in, ik heb nog een andere kapotte pc staan waar er 2x 128Mb in zit.
    Is er een beperking, vb deze processor kan maar 2 x128 aan ofzo? Ja ik ben een behoorlijke leek.

  4. #14
    Erelid   Heezy's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Berichten
    1.476
    Bedankjes
    255
    Bedankt
    185 keer in 132 posts

    Re: 1*512 beter dan2*256 MB ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jelledeceuninck
    Ik heb een zeer oude pc, die ik enkel gebruik om te surfen, er zit maar 2x 32Mb in, ik heb nog een andere kapotte pc staan waar er 2x 128Mb in zit.
    Is er een beperking, vb deze processor kan maar 2 x128 aan ofzo? Ja ik ben een behoorlijke leek.
    Dat hangt van het moederbord af. Maar ben 99% zeker dat die 128MB modules niet zullen gaan. Wsl zijn het zelfs andere modules.
    Maar kijk eens in de handleiding of probeer het uit. Kan geen kwaad.

  5. #15
    PC-Freak  
    Geregistreerd
    12 May 2005
    Berichten
    1.219
    Bedankjes
    16
    Bedankt
    114 keer in 112 posts

    Re: 1*512 beter dan2*256 MB ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Heezy
    Daar ik niet bij de TS zijn profiel ben gaan kijken, wist ik niet of hij een Intel/AMD bezat. De HT vraag kon louter informatief zijn. Daarom dat ik de nodige info meegaf.
    Zoek HTT eens op dan.
    http://www.google.be/search?hl=nl&q=...le+zoeken&meta=

    ik vind maar verwijzingen naar hyper treading technologie.
    trouwens was die er niet eerder dan die hyper transport bus ...( 'k ben wel eens gaan zien op de site van AMD)
    mijn mobo ondersteunt HT maar heeft geen DC... dus volgens mij heeft het ene niet te maken met het ander ( maar ik kan er natuurlijk naast zijn)


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Heezy
    Wil niets zeggen. Er gebeuren zoveel dingen om enkel de verkoop te doen stijgen. Waarom zijn er versies van de ATi 9800 met zowel 128MB als 256MB aan boord? Hun prestaties zijn gelijk, de prijs niet...
    Waarom zijn er socket A mobo's met DC?
    Trouwens, Medion heeft laptops uitgebracht met een DC mobo, 2 x 256MB aan RAM, maar DC stond nog niet eens enabled...
    de vergelijking gaat niet op ... 128MB is geen 256MB ( dus is het logisch dat ze duurder is)
    waarom steken ze dan 2x 256 ( 't is duurder dan 1x 512)
    2x256 is ook logisch je hebt 2 latjes dus gaat er 1 stuk dan heb je nog 1

    misschien omdat er toch snelheidswinst te halen valt? ( waarom zou je er geen hebben?)

    wat Medion hier vandoen heeft ????

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Heezy
    Voor Intel zal DC wel degelijk een winst geven, maar enkel zichtbaar als de PC enorm gestressed wordt.
    'tis ne Intel... en waarom steekt men anders geheugen bij??

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Heezy
    Wat van mij info was niet correct dan?

    als je een mobo hebt met DC dan is het zo ;dat als je 2 latjes neemt je prestaties beter zijn dan met 1 latje. dus ik bedoelde eigenlijk de antwoorden in het algemeen en niet jou persoonlijk... ( alhoewel je eerste antwoord?)
    Laatst gewijzigd door vanic; 23 May 2005 om 08:43

  6. #16
    Erelid   Heezy's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Berichten
    1.476
    Bedankjes
    255
    Bedankt
    185 keer in 132 posts

    Re: 1*512 beter dan2*256 MB ?

    Niets van wat ik hier zeg op het forum is persoonlijk bedoelt. Iedereen heeft een ander standpunt, en we zijn volwassen genoeg om daarover te kunnen discussiëren .

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vanic
    ik vind maar verwijzingen naar hyper treading technologie.
    trouwens was die er niet eerder dan die hyper transport bus ...( 'k ben wel eens gaan zien op de site van AMD)
    http://search.yahoo.com/search?p=htt...web-t&toggle=1

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vanic
    mijn mobo ondersteunt HT maar heeft geen DC... dus volgens mij heeft het ene niet te maken met het ander ( maar ik kan er natuurlijk naast zijn)
    Zei ik in het begin toch ook. HT is HyperThreading, een Intel techniek om een 2e virtuele cpu te creëren. Bekijk het als een dual-core CPU, maar met 1 fysieke core maar. Heeft niets met het geheugen te maken.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vanic
    de vergelijking gaat niet op ... 128MB is geen 256MB ( dus is het logisch dat ze duurder is)
    waarom steken ze dan 2x 256 ( 't is duurder dan 1x 512)
    2x256 is ook logisch je hebt 2 latjes dus gaat er 1 stuk dan heb je nog 1
    Dat van ATi gaf ik als vb. van marketing. Die kaart gaat met 256MB juist niets meer kunnen presteren dan met 128MB, simpelweg omdat het de geheugenbandbreedte niet heeft. Sterker nog, hij zal minder presteren omdat ze er toen GDDR2 chips opstaken met hogere latencies, waardoor het geheugen dus trager is, maar dat wordt er nooit bij verteld.
    Maar niet iedereen kent de reden hier achter. Velen denken dat een goede videokaart veel MB moet hebben om goed te presteren, terwijl niets minder waar is. En de prijs dat ATi meer vraagt voor die extra 128MB is niet recht evenredig met de prijs die ze er zelf voor betalen... En toch zijn er mensen die het kopen.
    Het is niet omdat iets er op het eerste zicht beter uitziet, dat het ook beter presteert. Hetzelfde verhaal voor AMD <--> Intel: hoeveel denken er niet dat hun Pentium IV 3.0Ghz zoveel keer sneller is als een AMD64 1.8Ghz...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vanic
    wat Medion hier vandoen heeft ????
    Bij zijn profiel staat dat hij een Medion mobo heeft, en aan de rest van de specs te zien heeft hij een Aldi Medion PC.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vanic
    misschien omdat er toch snelheidswinst te halen valt? ( waarom zou je er geen hebben?)
    Ja? Wat denk je dat het snelste zal zijn? 2 x 256MB in Dual Channel met 3-5-5-8 timings of 1 x 512MB 2.5-4-4-8? Zal hetzelfde zijn, enkel klinkt het mooier hé...
    En zaken zoals overschot van stock enzo...?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vanic
    'tis ne Intel... en waarom steekt men anders geheugen bij??
    Om gewoon meer MB's te hebben bv.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vanic
    als je een mobo hebt met DC dan is het zo ;dat als je 2 latjes neemt je prestaties beter zijn dan met 1 latje. dus ik bedoelde eigenlijk de antwoorden in het algemeen en niet jou persoonlijk... ( alhoewel je eerste antwoord?)
    Maar waarom DC aanraden als de TS wsl niet weet wat timings enzo zijn? Het zal zeer moeilijk zijn om DC aan de praat te krijgen denk ik in een reeds geconfigureerd systeem. Er zijn teveel zaken waar rekening mee moet worden gehouden bij aankoop van nieuwe dimm's: timings, single/double sided modules, mobo ondersteuning...
    Daarbij, ik ben nog niet zo zeker dat een Intel systeem met 4 dimm's op PC3200 kan lopen (moest dit zo zijn bij de huidige config van de TS). Van Intel ben ik niet zo in de diepte op de hoogte. AMD heeft nu pas dat probleem opgelost met de verbeterde mem controller op de Venice core. Voordien werden die modules omgeschakeld naar 333Mhz. En dan zit je daar met je DC...
    En daarbij, waarom nu nog investeren in 256MB? Je kan toch veel beter nu 1 module van 512MB kopen. Toekomstgericht ook beter.

    Just my two cents.
    Laatst gewijzigd door Heezy; 23 May 2005 om 23:47

  7. #17
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.822
    Bedankjes
    15.634
    Bedankt
    36.995 keer in 15.331 posts

    Re: 1*512 beter dan2*256 MB ?

    Die oude modules zagen er sowieso al heel anders uit, het zal dus niet lukken, gewoon omdat ze niet in de slots zullen passen.
    Wat betreft aantal, paar of onpaar, toeternietoe, maar kijk eerst even of je mobo ofwel max 256 of ook 512 ondersteunt. Dat kan je zien met het progje Everest van Lavalys.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  8. #18
    PC-Freak  
    Geregistreerd
    12 May 2005
    Berichten
    1.219
    Bedankjes
    16
    Bedankt
    114 keer in 112 posts

    Re: 1*512 beter dan2*256 MB ?

    @ Heezy
    je hebt over de hele lijn gelijk DC levert inderdaad geen prestatie winst op ( zoals de TS vroeg) dus of je nu 1 of 2 latjes steekt het blijft hetzelfde. ( zijn mobo ondersteunt inderdaad DC 'k ben ook eens gaan kijken bij zijn profiel)

    inderdaad DC is een uitvinding van de marketing "jongens"

    je moet in jou link maar eens de hypertransport weg laten...( zo kun je uiteraard alles vinden) trouwens hier vroeg de TS starter niet naar het was HT.

    de latjes die je vergelijkt is daarvan de prijs ,verhoudings gewijs ,( 2x 256 is inderdaad iets duurder dan 1x 512 ) dezelfde? ( gezien de lagere latency van de 512)

  9. #19
    Erelid   Heezy's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Berichten
    1.476
    Bedankjes
    255
    Bedankt
    185 keer in 132 posts

    Re: 1*512 beter dan2*256 MB ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vanic
    @ Heezy
    je hebt over de hele lijn gelijk DC levert inderdaad geen prestatie winst op ( zoals de TS vroeg) dus of je nu 1 of 2 latjes steekt het blijft hetzelfde. ( zijn mobo ondersteunt inderdaad DC 'k ben ook eens gaan kijken bij zijn profiel)

    inderdaad DC is een uitvinding van de marketing "jongens"
    Dat heb ik niet gezegd, ik zeg gewoon dat ik hem het niet aanraad om enkel voor DC (met 4 dimm's) 2 x 256MB te kopen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vanic
    je moet in jou link maar eens de hypertransport weg laten...( zo kun je uiteraard alles vinden) trouwens hier vroeg de TS starter niet naar het was HT.
    HTT heeft meerdere verklaringen, bv. in de chemie. Maar het staat ook voor hypertransport technology. Hyperthreading technology wordt als HT aangeduid.
    Jij vroeg of HTT een gebruikte afkorting was. En HT heb ik toch uitgelegd.



    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vanic
    de latjes die je vergelijkt is daarvan de prijs ,verhoudings gewijs ,( 2x 256 is inderdaad iets duurder dan 1x 512 ) dezelfde? ( gezien de lagere latency van de 512)
    Hangt af van merk tot merk, van soort tot soort.
    Laatst gewijzigd door Heezy; 24 May 2005 om 18:10

  10. #20
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    19 May 2005
    Locatie
    limburg
    Berichten
    12
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    0 keer in 0 posts

    Re: 1*512 beter dan2*256 MB ?

    bedankt voor de reacties, meer dan ik verwacht had.
    wat ik ook niet verwachtte was dat er over RAM zoveel te vertellen valt.
    in alle geval weet ik intussen dat mijn mobo DC ondersteunt, maar zal zelf nog effe googlen om precies uit te vissen hoe dit in mekaar steekt.
    als iemand een goede URL heeft hierover, of over moederborden-ram-cpu's in 't algemeen : laat maar komen.
    bedankt,
    wavemaster

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Beter laat....
    Door Seki in forum Stel je even voor
    Reacties: 9
    Laatste bericht: 28 January 2006, 20:46
  2. 5.1 surround of beter 2.1??
    Door nightwarrior in forum PC-randapparatuur en andere PC-hardware
    Reacties: 9
    Laatste bericht: 5 December 2005, 01:32
  3. Welke videokaart is beter
    Door iemand08 in forum Grafische kaarten & monitors
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 26 November 2005, 20:47
  4. twee beter dan één?
    Door fylo61 in forum Grafische kaarten & monitors
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 18 August 2005, 22:25
  5. 2 x gt6600 beter dan 6800
    Door raptor in forum Grafische kaarten & monitors
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 3 July 2005, 21:36

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •