Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 30
  1. #21
    Gevorderd   jxjxw's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    hasselt
    Berichten
    358
    Bedankjes
    22
    Bedankt
    47 keer in 41 posts

    Re: Verstandig om computer altijd af te sluiten?

    iedere avond gaat alles uit
    door de dag als die niet gebruikt word gaat die in slaapstand

  2. #22
    Gevorderd   Francis's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Roeselare
    Berichten
    152
    Bedankjes
    21
    Bedankt
    4 keer in 2 posts

    Re: Verstandig om computer altijd af te sluiten?

    Er zijn hier in West-Vlaanderen deze week drie firma's (naast elkaar gelegen) afgebrand door een computer die aanstond.
    Vriendelijke groeten Francis.

  3. #23
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Berichten
    21
    Bedankjes
    3
    Bedankt
    1 keer in 1 post

    Re: Verstandig om computer altijd af te sluiten?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ché
    @ compuchrisje & schana/

    er bestaan speciale contactdozen met een zekering in die ingeval van stroomstoot (blikseminslag) uitvalt en zo je apparaten besschermt. zit hier nij mij op alle pc's.zie vb msschn een investering van zo'n 30 à 40 € maar een kapotte pc kost veel meer.

    Ché
    Ik hoop maar dat je een heeeeel goede contactdoos hebt, Mijn buur had er zo ook steken op de meeste van zijn apparaten, maar na een (zware) blikseminslag waren zijn contactdozen gesmolten, en apparaten toch ook defect.
    Moet er wel bijzeggen dat de helft van de electrische leidingen ook uit de muur werden gesmeten.

  4. #24
    Erelid  
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Berichten
    2.359
    Bedankjes
    3.448
    Bedankt
    2.292 keer in 922 posts

    Re: Verstandig om computer altijd af te sluiten?

    Een brandweerman heeft mij nog niet zolang geleden verteld:

    Bea laat niks op standby staan is hoofdzaak nummer 1 van brand.
    En omdat ik altijd goed luister gaat alles uit als we gaan slapen hier.
    Avatarloos

  5. #25
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Turnhout
    Berichten
    75
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    0 keer in 0 posts

    Re: Verstandig om computer altijd af te sluiten?

    de mijne gaat elke dag op vanaf 17.00 u en slaat pas uit om 6uur downloaden doe ik 's nachts

  6. #26
    Gevorderd   trebel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Berichten
    395
    Bedankjes
    99
    Bedankt
    18 keer in 17 posts

    Re: Verstandig om computer altijd af te sluiten?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vadeveni
    Ik hoop maar dat je een heeeeel goede contactdoos hebt, Mijn buur had er zo ook steken op de meeste van zijn apparaten, maar na een (zware) blikseminslag waren zijn contactdozen gesmolten, en apparaten toch ook defect.
    Moet er wel bijzeggen dat de helft van de electrische leidingen ook uit de muur werden gesmeten.
    inderdaad,die veiligheidsdozen werken niet,is boerenbedrog,als u de steker uit stopkontakt trekt moet ze minimum 1 meter weg blijven van stopkontakt of de bliksembol zoekt het dichtst gelegen mogelijke aarding of metaal en uw snoertje die daar ligt is van koper.
    De bliksem al verzwakt na inslag kan soms nog meters ver zoeken in de huiskamer naar aarding en hij pakt dan meestal het toestel dat niemand nooit aflegt en dat is de geliefde frigo.

  7. #27
    Gevorderd   trebel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Berichten
    395
    Bedankjes
    99
    Bedankt
    18 keer in 17 posts

    Re: Verstandig om computer altijd af te sluiten?

    Ik moet er ook bijzeggen dat er een verschil is in droge bliksem en natte bliksem,vochtig weer is veiliger,droge bliksem zijn de dodelijkste,inslaan in nieuwe moderne woning die geisoleerd zijn met kurkdroge,warme lucht in de kamers is gevaarlijker dan oude,niet tochtvrije woning met lichte vochtprobleem

  8. #28
    ybr
    Gast

    Re: Verstandig om computer altijd af te sluiten?

    Mijn vraag is nu, aan de mensen die hier hun pc altijd laten aanstaan, wat is de reden daarvoor. Is dit omdat jullie 's nachts downloaden of dat jullie zelf een ftp server hebben. Ik weet dat bv in Nederland geen limiet bestaat op het internet. Daar zijn veel mensen die hun eigen server hebben en die laten ook hun pc aan staan. Maar hier in België kan je dit helaas niet doen ( ik spreek uit ervaring ). Waarom dan je pc de hele dag laten aan staan ? Ten eerste het verbruikt. Ten tweede, je pc kan niet afkoelen. Daarmee kan je ook veel schade mee aanrichten.

  9. #29
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    12 May 2005
    Locatie
    sint-niklaas
    Berichten
    313
    Bedankjes
    92
    Bedankt
    13 keer in 9 posts

    Re: Verstandig om computer altijd af te sluiten?

    Mij is er altijd gezegd geweest dat het goedkoper is om je pc altijd te laten aanstaan dan afzetten en opnieuw opstarten.

    Tegen blikseminslag is mijn pc verzekerd trouwens en zeer goed zelfs.
    Lokeren club van het waasland
    allé voor efkes dan toch nie :close :close :close

  10. #30
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Vlaams brabant
    Berichten
    26
    Bedankjes
    4
    Bedankt
    0 keer in 0 posts

    Re: Verstandig om computer altijd af te sluiten?

    het is beter om uw pc overdag te laten aanstaan(als je in de buurt bent tenminste) want het steeds op en afzetten van een pc is schadelijker voor de componenten dan deze te laten aanstaan omdat het steeds opwarmen en afkoelen gat gepaart met uitzetingen en in de componenten komen hierdoor miniscule barstjes met als gevolg dat uw mobo debect kan raken; ook voor het opspinnen van uw hdd is dit nadelig; uw motoren krijgen steeds een grotere kracht te verwerken als deze moeten opspinnen van 0 naar hun normale toerental.

    het word pas voordeliger dat u uw pc afsluit waneer u gedurende geruime tijd uw pc niet meer gebruikt; ik heb mijn antivirusscanners zo ingesteld dat deze een voledige systeemschan beginnen uit te voeren waneer mijn pc gedurende een 30min inactief is; zo staat deze nuttig te draaien en ik ben blij dat deze taken worden uitgevoerd terwijl ik met iets anders bezig ben aangezien deze uw systeem toch zwaar belasten

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. vensters sluiten allen af bij IE
    Door zombiewolfy in forum Internet
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 3 August 2005, 09:18

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •