Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 32
  1. #1
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    23 November 2005
    Berichten
    34
    Bedankjes
    2
    Bedankt
    3 keer in 3 posts

    Vraag Keuze 19" TFT scherm...

    Hallo ,

    Ik ben van plan om een 19" TFT aan te schaffen maar ik kan mijn keuze maar niet maken...
    Het scherm zal vooral dienen voor standaard toepassingen , internet , beetje fotobewerkingen , geen extreem gaming , nix speciaals dus maw...
    Volgens de lokale PC-shop is die Sammy 930BF een "topper" is maar heb er al negatieve zaken over gelezen..
    Enfin , ik had een selectie gemaakt met schermen waar ik positieve comments heb over gelezen :
    ViewSonic VE910 , VP191 en VA902
    DELL 1905FP
    HP1905
    Sony SDM-HS95
    Acer AL 1922hs
    Eizo L768
    Heeft iemand hier ervaring met 1 van deze TFT's of welke raden jullie aan ??
    Tnx
    Danny

  2. #2
    Geek   Clioke16V's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Laakdal
    Berichten
    1.993
    Bedankjes
    348
    Bedankt
    403 keer in 234 posts

    Re: Keuze 19" TFT scherm...

    Tja, ik zou toch voor een bekend merk gaan ten eerste, dan ten 2de zou ik ook naar de reactiesnelheid kijken > max 16 ms of minder ( dus 8 ms of 4 ms ) 25 ms is echt niet goed.

    Dan het contrast > zie hier zeker naar dat dit minimum 500:1 is of 700:1 is beter, dit zorgt voor de zwartbalans ( een tft kan nooit volledig zwart beeld geven, en die 500:1, 700:1 drukt dit uit. Je hebt ook 300:1 maar dan is je zwart meer grijs dan zwart eigenlijk (ik hoop dat je het wat verstaat ),

    Ikzelf heb een Samnsung Dyncmaster710V en ben zeer tevreden over dit scherm.



  3. #3
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    23 November 2005
    Berichten
    34
    Bedankjes
    2
    Bedankt
    3 keer in 3 posts

    Re: Keuze 19" TFT scherm...

    ok , bij het opstellen van " mogelijk aankoopmodel " heb ik inderdaad op de reactiesnelheid gelet en ook op het contrast.
    Het probleem , heb ik in verschillende tests gelezen , is dat de praktijk niet altijd overeenstemt met de technische specs opgegeven door de fabrikant.
    Heb beste zou zijn als je naar je vertrouwde PC-boer kon stappen en ze daar terplekke vergelijken maar de meeste shops beperken zich tot enkele modellen/merken , wat begrijpelijk is..
    Misschien moet ik mij beperken tot het lezen van reviews op gerenomeerde sites zoals tweakers.net en Tom's Hardware site ??

    Greetz
    Danny

  4. #4
    Erelid   Heezy's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Berichten
    1.476
    Bedankjes
    255
    Bedankt
    185 keer in 132 posts

    Re: Keuze 19" TFT scherm...

    Dit lees ik nu graag se. Een kritische koper , I love it. Ga zeker idd niet af op wat de lokale PC-boer zegt. Lees idd eerst reviews, reviews en reviews. Een TFT is toch een hele investering als je een deftig scherm wil, dus ga dan ook voor jezelf voor het beste prijs/kwaliteit. En idd, vraag in de winkel of je het scherm mag aanzien, doen ze dit niet, spijtig andere winkel. Zo kan je het scherm zelf zien, en je kan ineens kijken of er geen dode pixels aan zijn.
    En idd, wat fabricanten als specs zetten klopt 90% van de tijd toch niet, dus ga daar niet blindelings op af.

    Hier vind je al een mooie uitleg en bangelijke schermen, telkens met reviews erbij. Ook de ervaringen van de gebruikers zelf kan tellen.

    Als ik mij nu een nieuw TFT scherm zou aanschaffen, dan is het een overdrive MVA/PVA paneel met x-black. Maar daar hangt ook wel een deftige prijs aan.
    En nog ff een verdere opmerking op wat Clioke zei, ik weet dat hij het juist bedoeld, maar niet volledig uitdrukt:
    Hoog contrast is zeker belangrijk, maar je moet vooral kijken wat daar de donkerste waarde in is. De contrast ratio is de helderheid/donkerste waarde --> dus als je bv. een helderheid van 250 cd/m² hebt en een zwartwaarde van 0.5 cd/m², dan krijg je een contrast ratio van 500:1. Als je nu een helderheid van 500 cd/m² hebt en een zwartwaarde van 1 cd/m², krijg je ook 500:1. Maar deze laatste zal wel een veel slechtere zwartwaarde geven, wat het belangrijkste is bij contrast.

  5. #5
    Geek   Clioke16V's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Laakdal
    Berichten
    1.993
    Bedankjes
    348
    Bedankt
    403 keer in 234 posts

    Re: Keuze 19" TFT scherm...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Heezy
    En nog ff een verdere opmerking op wat Clioke zei, ik weet dat hij het juist bedoeld, maar niet volledig uitdrukt:
    Hoog contrast is zeker belangrijk, maar je moet vooral kijken wat daar de donkerste waarde in is. De contrast ratio is de helderheid/donkerste waarde --> dus als je bv. een helderheid van 250 cd/m² hebt en een zwartwaarde van 0.5 cd/m², dan krijg je een contrast ratio van 500:1. Als je nu een helderheid van 500 cd/m² hebt en een zwartwaarde van 1 cd/m², krijg je ook 500:1. Maar deze laatste zal wel een veel slechtere zwartwaarde geven, wat het belangrijkste is bij contrast.
    Ja kweet het Heezy > ben het aan het leren he , ik wist dat er nog iets ontbrak aan mijn post hoor > nu weet ik het die cd/m²

    Bedankt voor deze weer bij aan te vullen

    @ m4fsrxc > Wat je ook kan doen is naar Carrefour gaan of Mediamarkt ofzo > staan 30 schermen tegen de muur allemaal met zelfde film ( de kwaliteit is wss minder dan bij u thuis omdat de video uitgang maar paar keer verstrekt wordt en dat op 30 schermen ) maar daar zie je dus al duidelijk een groot verschil van merk en prijsklasse.



  6. #6
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    23 November 2005
    Berichten
    34
    Bedankjes
    2
    Bedankt
    3 keer in 3 posts

    Re: Keuze 19" TFT scherm...

    Bedankt voor die link Heezy , was die vd week ook al is tegengekomen maar was t vergeten bij mijn "favorieten" te smijten :close
    Dit is ook een heel interessante link : http://www.prad.de/en/index.html
    Ben toevalling gisteren in een gloednieuwe "electro-zaak" geweest Clioke16V..
    Moest daar zijn voor de nodige kado's en ineens van de gelegenheid gebruik gemaakt om eens een blik te werpen op hun arsenaal.
    Er stonden schermen van Sammy,Acer,HP en Sony..
    Heb terplekke die 930BF eens vergeleken met die Sony ( het juiste type ontglipt mij maar t was in ieder geval een HS95..)
    En ik moet toegeven voor standaard gebruik is die Sony een pak beter qua beeld...man , man , man..
    Die Sony HS95 mag de mijne worden voor kerst
    Misschien was het die met dat x-black scherm wel Heezy ??
    Zag er in ieder geval subliem uit..
    Nogmaals , enkel voor standaard toepassingen vergeleken ( games niet vergeleken )

    Greetz

    Danny

  7. #7
    PC-Freak   de jean's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 November 2005
    Locatie
    Scherpenheuvel
    Berichten
    1.056
    Bedankjes
    68
    Bedankt
    434 keer in 264 posts

    Re: Keuze 19" TFT scherm...

    ik heb een philips 190V, prachtig beeld !!

  8. #8
    Erelid   Heezy's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Berichten
    1.476
    Bedankjes
    255
    Bedankt
    185 keer in 132 posts

    Re: Keuze 19" TFT scherm...

    Enkel de Premuim series (dus met een P achter) hebben X-black. Mja, de Sony HS95P is wel vingerlikken ja .

  9. #9
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    23 November 2005
    Berichten
    34
    Bedankjes
    2
    Bedankt
    3 keer in 3 posts

    Re: Keuze 19" TFT scherm...

    Da zal em wel geweest zijn die HS95P/B..
    Beeld was ongemeen scherp
    Prijskaartje zal ook wel niet min zijn vermoedelijk..
    In de nieuwe PCM van de maand december staat er een "mini-testje" van TFT's..
    Bij de 19"ers gaan de Eizo S1910 en de ViewSonic VX924 met de prijzen lopen...
    De Sony stond er jammer genoeg niet tussen...
    Over die VX924 heb ik op Amerikaanse forums evenwel al redelijk wat negatieve commentaar gelezen..
    Ga nu is zien of ik de Belinea 101920 ( 111919 ) en de Fujitsu-Siemens P19-2 ergens in levende lijve kan aanschouwen...

  10. #10
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    23 May 2005
    Locatie
    O-Vlaanderen
    Berichten
    81
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    23 keer in 22 posts

    Re: Keuze 19" TFT scherm...

    ik heb voor mijn Sony SDM-HS95 een 380 euro betaald en ben zeer tevreden.Is oke voor zowel tekstverwerking als gaming.
    greetings,salutations,groetjes

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Creative Muvo "tx Se" Of "v200" 1gb
    Door vampie in forum PC-randapparatuur en andere PC-hardware
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 3 December 2005, 16:25
  2. "Neovo F417BS 17"" TFT zw/zil (12ms) - 3 j on-site - BESTE KOOP PC Magazine!"
    Door eventure in forum PC-randapparatuur en andere PC-hardware
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 24 November 2005, 12:45
  3. Aankoop 19" TFT scherm
    Door cowboy1 in forum Grafische kaarten & monitors
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 9 September 2005, 16:44

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •