Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7
  1. #1
    Geek   Clioke16V's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Laakdal
    Berichten
    1.993
    Bedankjes
    348
    Bedankt
    403 keer in 234 posts

    Hoe nieuwe Firmware installeren op je CD/DVD station.

    Ja ik ga hier proberen uit te leggen hoe je het best een nieuwe firmware op je CD/DVD speler/schrijver zet.

    Ik ga het nu wel doen met als voorbeeld mijn dvd schrijver omdat ik dit 100% zeker weet.

    Firmware update zorgt ervoor dat je cd/dvd beter overweg kan met lege cd/dvd media, deze lege media bevat een mediacode, en als de cd/dvd deze mediacode niet erkent kan dit problemen opleveren. Bv. > slecht schrijven van cd/dvd, of het niet aanvaarden van cd/dvd etc...

    Als je nu een cd-r of dvd-r lezer of schrijver hebt zal deze gewoon dvd-r of cd-r blijven schrijven want firmware gaat niet zorgen dat je nu ook ineens dvd+r en cd+r kan lezen/schrijven.

    Nu

    Hoe kom ik de volledige naam te weten van mijn cd/dvd station. > Met het programma Drive Region Info

    Surf naar de site http://www.remoteselector.com/download.htm en druk op de download Drive Region Info V2.2 en download het programma op je harde schijf.

    Na dit ga je naar de plaats waar je het programma hebt gedownload en start je het programma, hier kan je nu kiezen uit de verschillende stations die in je pc zitten > kijk naar mijn voorbeeld.



    Zoals jullie kunnen zien heb ik 2 stations, 1 dvd en 1cd schrijver.

    E: > Liteon DVDRW SOHW 1653S en firmware nummer is CSOR

    F: > Liteon LTR 48246S en firmware nummer is SS0A

    Ik ga nu als voorbeeld mijn F station van nieuwe firmware voorzien, omdat ik eergisteren nog maar pas het E station heb vernieuwd.

    Dus, nu ken ik de juiste beschrijving van mijn station en nu moet ik de firware gaan zoeken. De firmware van Liteon vindt je hier http://www.liteonit.com/ODD/English/...e_dvd%20rw.asp

    Nu kan je bovenaan kiezen van welk apparaat je de firmware wil vernieuwen.

    DVDRW, COMBO, CDRW, CDROM of DVDROM ik moet dus CDRW kiezen omdat het hier tenslotte om mijn CDRW station gaat. Ik gebruik de zoek functie van Internet Explorer voor dit, dit terwijl je op die pagina staat druk je CTRL + F en daar type je dan het type station in en druk je volgende.

    Dan krijg je dit te zien


    Dus dat type moet ik hebben, en je ziet daar nu de bovenste driver pinken met NEW bij, het bestand dat ik moet hebben noemt R48SSOE.zip, daar klik je op en je download je de firmware. Na dit ga je naar de map waar je het hebt gedownload en unrar je het rar bestand ( http://www.winrar.nl/ ).

    Na het unrarren zou je dit programma moete zien staan.



    Dat programma start je dan op, en dan krijg je een waarschuwing, deze zegt dat deze firmware alleen geldt voor dat type station, check dit nogmaals voor 100% zekerheid en druk de waarschuwing weg door op JA te drukken. Dan krijg je dit te zien



    Je ziet hier dat die automatisch mijn cdrw neemt, maar check dit zelf ook nog maar na. Je ziet er nu update en close staan, ja logisch dat we update drukken, dus druk update en dan gaat die vragen of er geen cd in het station zit want dit MOET eruit worden gehaald + zegt die ook dat alle andere programma's moeten worden gesloten. Dit doe je allemaal.

    Na dit zegt die dat de firmware met succes is voltooid en vraagt die om opnieuw op te starten. Dit doe je dan ook.

    Nu na het heropstarten ga je nakijken of er wel degelijk nieuwe firmware opstaat, dit doe je opnieuw met het eerste programma > programma Drive Region Info genaamd, dit programma start je terug en dan zie je dit



    Dus nu staat er versie SSOE en is de firmware update dus gelukt.

    VOOR



    NA


    En na dit alles is je station weer up to date, ik hoop dat jullie er iets aan hebben.

    Nu, als je een ander merk cd/dvd station hebt en je wil dit ook voorzien van nieuwe firmware dan gebruik je in ieder geval oo het programma DRIVE REGION INFO, na te weten te komen welk merk en type je hebt kan je gaan zoeken naar de firmware, dus heb je bv./ een BenQ dan moet je naar de site van BenQ surfen en daar driver/firmware downloads nemen en hetzelfde type gaan zoeken.

    LET WEL : niet elk merk past deze manier van firmware update toe, sommige merken maken gebruik van een programma dat je op diskette moet zetten en pc dan moet laten opstarten van diskette zelf, dit staat allemaal uitgelegd op de site van jou merk hoor. En als je iets niet begrijpt kan je nog altijd een vraagje komen stellen op het forum hier.
    Laatst gewijzigd door Heezy; 12 December 2005 om 22:11



  2. De volgende 8 gebruikers bedanken Clioke16V voor deze nuttige post:

    dina (14 January 2006), martijnc (12 December 2005), Nikolas (12 December 2005), Perigo17 (20 March 2006), permee (19 December 2005), roeba (23 January 2008), Straffe Gast (29 December 2006), welsey1983 (11 January 2008)

  3. #2
    Geek   Nikolas's schermafbeelding
    Geregistreerd
    29 September 2005
    Locatie
    OCMW v/d Wereld
    Berichten
    2.061
    Bedankjes
    224
    Bedankt
    517 keer in 317 posts

    Re: Hoe nieuwe Firmware instaleren op je CD/DVD station.

    Lol, heb precies dezelfde CDRW/DVDRW
    Thx btw voor deze tutorial

  4. De volgende gebruiker bedankt Nikolas voor deze nuttige post:

    dina (14 January 2006)

  5. #3
    Geek   Clioke16V's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Laakdal
    Berichten
    1.993
    Bedankjes
    348
    Bedankt
    403 keer in 234 posts

    Re: Hoe nieuwe Firmware instaleren op je CD/DVD station.

    Hehe graag gedaan mensen, ja ik heb dit gedaan omdat veel mensen dit nog niet eens weten en eigenlijk toch belangrijk is.



  6. #4
    Erelid   Heezy's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Berichten
    1.476
    Bedankjes
    255
    Bedankt
    185 keer in 132 posts

    Re: Hoe nieuwe Firmware instaleren op je CD/DVD station.

    Sticky .

  7. De volgende 2 gebruikers bedanken Heezy voor deze nuttige post:

    Clioke16V (12 December 2005), dina (14 January 2006)

  8. #5
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    18 December 2005
    Berichten
    265
    Bedankjes
    12
    Bedankt
    11 keer in 10 posts

    Re: Hoe nieuwe Firmware installeren op je CD/DVD station.

    Belangrijk...
    Ik heb mn laptop met dvd writer nu een 3 maand. Is dit dan al belangrijk om te doen?
    En de dvd brander van de tv, is dit ook belangrijk om te doen (philips DVDR880)?

    Alvast bedankt.

    Edit: Voor de dvd brander van mn laptop heb ik het volgende:



    Ik vind hier echter wel geen firmware voor...
    Of is dit niet nodig bij dit type?

    Nogmaals bedankt é.

    EDIT2:

    kan ik bv als ik een update gedaan heb, dan instellen ofzo als ik een DVD brand, dat het label meerdere karakters kan toestaan? Als ik bv 'hurbie fully loaded' typ in het label, en ik brand hem, dan komt er in de window 'hurbie fu' bij die DVD...
    Laatst gewijzigd door kurt002; 6 January 2006 om 17:42

  9. #6
    Geek   Clioke16V's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Laakdal
    Berichten
    1.993
    Bedankjes
    348
    Bedankt
    403 keer in 234 posts

    Re: Hoe nieuwe Firmware installeren op je CD/DVD station.

    @ Kurt > ik kijk zo af en toe eens voor nieuwe firmware, en nee je kan geen langere naam kiezen daardoor hoor, is gewoon dat je minder problemen hebt met afspelen/schrijven.

    Brander van tv zou ik afblijven ( pc ken ik en is vrij simpel > heb dit ooit gedaan met mijn divx speler en kon hem naar het stort doen )

    ( sorry voor late reply )



  10. #7
    Up-to-date   adwijngaard's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 May 2005
    Locatie
    Roosendaal (NL)
    Berichten
    17
    Bedankjes
    1
    Bedankt
    5 keer in 5 posts
    Niet aan beginnen als het niet echt nodig is.
    Dus als je alles kunt branden wat je wilt ,,niet doen.
    Er is altijd een risico dat het mis gaat ,en dan doet je brander niets meer.

  11. De volgende gebruiker bedankt adwijngaard voor deze nuttige post:

    roeba (23 January 2008)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Firmware
    Door g_man in forum Opslagmedia
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 1 February 2006, 18:55
  2. Hoe nieuwe drivers installeren
    Door Clioke16V in forum Grafische kaarten & monitors
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 15 November 2005, 21:12
  3. kan geen nieuwe driver installeren voor mijn beeldkaart
    Door vhpeetje in forum Grafische kaarten & monitors
    Reacties: 8
    Laatste bericht: 1 November 2005, 09:15
  4. Firmware
    Door alfons in forum PC-randapparatuur en andere PC-hardware
    Reacties: 7
    Laatste bericht: 13 October 2005, 11:20
  5. Kan geen nieuwe drivers installeren..
    Door GuntherS in forum Grafische kaarten & monitors
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 21 September 2005, 20:38

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •