Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 29 van 29
  1. #21
    Geek   Nikolas's schermafbeelding
    Geregistreerd
    29 September 2005
    Locatie
    OCMW v/d Wereld
    Berichten
    2.061
    Bedankjes
    224
    Bedankt
    517 keer in 317 posts

    Re: [B]nieuw systeem[/B]

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Heezy
    Mja kijk. Als ge in het buitenland (Nederland of Duitsland) gaat kopen, kan je al heel wat besparen --> Klik

    Ik kan hier ook een config zetten, maar 9/10 ga je die toch ook niet goed vinden, dus kan ik beter een algemene richtlijn geven van mijn persoonlijke voorkeur:

    -CPU: Als je wil gamen, neem zowiezo AMD. AMD is nog altijd aanzienlijk sneller dan Intel in games door hun on-die mem controller.
    En een dual-core is het zeker al waard. Werkt zoveel vlotter, games worden in de toekomst toch multi-threaded, en zoals nu al bij Serious Sam 2 (multi-threaded) is de AMD FX-57 al niet meer de snelste CPU. Zoals gezegd, de AMD X2 3800+ is zéér interessant qua prijs/kwaliteit.
    -Geheugen: ook al zoals gezegd, 2GB kan bij games à la BF2 zeker van pas komen, daar er enorme textures gebruikt worden, en met genoeg geheugen krijg je niet die lastige swaps met de hd, waardoor je telkens zo'n hapering krijgt. 2GB latten met goede timings is zeker een must (2-3-2-5).
    En idd, gebruik Dual-channel, HTT kan hier gebruik van maken, niet zoals Intel omdat die heel bandbreedte hongerig zijn, maar toch genoeg om winsten te behalen.
    -Harde schijf: neem een goede, snelle hd. Ik vind, in tegenstelling tot wat velen zullen zeggen door nog voorvallen uit het verleden, de Maxtor DiamondMax 10 met 16MB buffer, echte aanraders, die vliegen echt. Let ook dat je SATA neemt, veel makkelijkere kabels.
    -Moederbord: Is zowat een eigen voorkeur. Je hebt enkele borden die enorm geschikt zijn om te ocen zoals DFI bij uitstek, en de Asus A8N32-SLI bv. Maar ben je geen die-hard overclocker, dan kan ik je echt de Asus A8N-E aanraden, heeft alles aanboord wat het moet hebben (buiten SLI), en heel goedkoop.
    -Videokaart: De nieuwste generatie kaarten nu zijn voor ATI de X1x00 serie en voor NVIDIA de 7-serie. De vorige generatie van ATI, X850xx, zijn zeker nog goede kaarten, maar zoals ik hier al eens heb uitgelegd, nieuwe generatie kaarten zijn gemaakt voor games die nog moeten uitkomen. Dus het verschil in games mag nu mss niet zó groot blijken, bij latere games zal dit meer en meer worden, doordat de technologie aan boord van de nieuwe kaarten, pas later tot hun vol recht zullen komen. Hierbij zal ik ook ineens mijn mening zeggen over SLI: SLI is wel mooi, maar je blijft met oude technologie zitten. Imo kan je beter je kaart verkopen en een beetje bijleggen voor een new-gen. Komt op hetzelfde neer qua geld.
    En voor ATI <--> NVIDIA: het is alom gekend en geweten dat ATI een mindere performance drop krijgt van AA en AF, wat heel mooi is. NVIDIA zal meestal in default instellingen sneller zijn, zodat met de kwaliteitsinstellingen aan, het zowat op hetzelfde neerkomt. NVIDIA is wel meestal goedkoper.
    Ik heb hier de 7800GT en ik moet zeggen, het is echt een bangelijk kaartje. Bovendien hebben de 7-serie en de X1x00 serie Transparacy/Adaptive AA, wat ik heel mooi vind.
    En kijk hier maar eens als je er niet wijs uit geraakt.

    Voila, hopelijk heb ik wat geholpen.
    Schone, duidelijke, geargumenteerde uitleg Heezy.
    (\__/)
    (='.'=) Dit is konijn. Zet hem ook in je handtekening
    (")_(") zodat hij de wereld verovert.

  2. #22
    Erelid   Heezy's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Berichten
    1.476
    Bedankjes
    255
    Bedankt
    185 keer in 132 posts

    Re: [B]nieuw systeem[/B]

    ggd ;-).

  3. #23
    Beginner  
    Geregistreerd
    22 December 2005
    Berichten
    7
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    0 keer in 0 posts

    Re: [B]nieuw systeem[/B]

    hmmz dus geen 4200 dualcore maar een 3800 dualcore?
    vreemd nochtans die 4200 is ook duurder
    toch bedankt voor al jullie advies en tips

  4. #24
    Geek   Nikolas's schermafbeelding
    Geregistreerd
    29 September 2005
    Locatie
    OCMW v/d Wereld
    Berichten
    2.061
    Bedankjes
    224
    Bedankt
    517 keer in 317 posts
    (\__/)
    (='.'=) Dit is konijn. Zet hem ook in je handtekening
    (")_(") zodat hij de wereld verovert.

  5. #25
    Beginner  
    Geregistreerd
    22 December 2005
    Berichten
    7
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    0 keer in 0 posts

    Re: [B]nieuw systeem[/B]

    ah ja ma das specifiek voor enemey wolfenstein
    ma int algemeen is die toch beter denk hoor
    jammer dat ik zo geen benchmarks vind waar ze net die cpu's testen :(

  6. #26
    Geek   Nikolas's schermafbeelding
    Geregistreerd
    29 September 2005
    Locatie
    OCMW v/d Wereld
    Berichten
    2.061
    Bedankjes
    224
    Bedankt
    517 keer in 317 posts

    Re: [B]nieuw systeem[/B]

    Er staat wel een knop met "volgende" hoor
    (\__/)
    (='.'=) Dit is konijn. Zet hem ook in je handtekening
    (")_(") zodat hij de wereld verovert.

  7. #27
    Erelid   Heezy's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Berichten
    1.476
    Bedankjes
    255
    Bedankt
    185 keer in 132 posts

    Re: [B]nieuw systeem[/B]

    Idd, en je betaalt véél meer voor slechts 200Mhz. Alhoewel, vind ik persoonlijk, de invloed van de cpu zeker niet onderschat mag worden in een game, is het nog altijd de graka die grotendeels de kwaliteit van je game bepaalt. Dus bespaar liever ietsje op de cpu dan de graka als je games wil spelen. 200Mhz is maar een hele simpele oc ;-).

    http://www.xbitlabs.com/articles/cpu...cpu-games.html
    http://www.xbitlabs.com/articles/cpu...pu-games2.html

  8. #28
    Geek   Nikolas's schermafbeelding
    Geregistreerd
    29 September 2005
    Locatie
    OCMW v/d Wereld
    Berichten
    2.061
    Bedankjes
    224
    Bedankt
    517 keer in 317 posts

    Re: [B]nieuw systeem[/B]

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Heezy
    Idd, en je betaalt véél meer voor slechts 200Mhz. Alhoewel, vind ik persoonlijk, de invloed van de cpu zeker niet onderschat mag worden in een game, is het nog altijd de graka die grotendeels de kwaliteit van je game bepaalt. Dus bespaar liever ietsje op de cpu dan de graka als je games wil spelen. 200Mhz is maar een hele simpele oc ;-).

    http://www.xbitlabs.com/articles/cpu...cpu-games.html
    http://www.xbitlabs.com/articles/cpu...pu-games2.html
    Bedoel je niet overschat ipv onderschat?
    (\__/)
    (='.'=) Dit is konijn. Zet hem ook in je handtekening
    (")_(") zodat hij de wereld verovert.

  9. #29
    Erelid   Heezy's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Berichten
    1.476
    Bedankjes
    255
    Bedankt
    185 keer in 132 posts

    Re: [B]nieuw systeem[/B]

    Neenee, dat zei ik er speciaal bij, omdat ik zelf enkele bedenkingen heb bij de test en de uiteindelijke conclusie.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •