Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 17
  1. #1
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    10 January 2006
    Berichten
    22
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    1 keer in 1 post

    PC zelf ineensteken, maar...

    Hallo,

    Ik heb een eerste poging gedaan om zelf een nieuwe PC in elkaar te steken. Ik had nog een oudePentium 2 staan die ik ontmanteld heb en in die case heb ik een nieuw moederbord gestoken (ASRock K8NF4G-SATA2) en een nieuwe AMD processor, ze hebben mij die samen aangeraden in de winkel dus ik neem aan dat het allemaal compatibel is. Ik heb het allemaal geïnstalleerd volgens de handleidingen, over de harde schijf ben ik niet helemaal zeker, maar de processor en koeling zouden ok moeten zijn. Als ik nu opstart krijg ik niks op mijn scherm, dat blijft gewoon zwart. Zelfs als mijn harde schijf niet goed is aangesloten moet ik dan geen BIOS krijgen? De koeling werkt wel want die zie ik draaien, dus alles ok met de voeding neem ik aan. En er is een VGA on Board dus normaal kan het ook geen probleem zijn met de grafische kaart.
    Kan er iemand mij helpen, of misschien zeggen in welke richting ik het probleem moet gaan zoeken?

    Alvast bedankt,
    Girlieke (helemaal nieuw hier !!)

  2. #2
    Icemar
    Gast

    Re: PC zelf ineensteken, maar...

    als je de pc aan zet hoeveel piepjes hoor je dan bij het opstarten
    1 of 2 of 3

  3. #3
    Erelid   Heezy's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Berichten
    1.476
    Bedankjes
    255
    Bedankt
    185 keer in 132 posts

    Re: PC zelf ineensteken, maar...

    En het geheugen?

  4. #4
    PC-Freak  
    Geregistreerd
    12 May 2005
    Berichten
    1.219
    Bedankjes
    16
    Bedankt
    114 keer in 112 posts

    Re: PC zelf ineensteken, maar...

    als je de hd verdenkt ... deze gewoon afkoppelen ...

    misschien eens proberen met alleen de cpu en geheugen op je mobo... en dan iedere keer iets bij aansluiten... hopelijk heb je geen pinnen geplooid op je cpu ( processors)

    in welke case heb je dit allemaal ingebouwd? ( 'k zie een pentium 2 ) zeker dat je de juiste voeding hebt en je ze ook juist hebt ingeplugd?

  5. #5
    Geek   Nikolas's schermafbeelding
    Geregistreerd
    29 September 2005
    Locatie
    OCMW v/d Wereld
    Berichten
    2.061
    Bedankjes
    224
    Bedankt
    517 keer in 317 posts

    Re: PC zelf ineensteken, maar...

    Je bent toch het RAM geheugen niet vergeten??
    Want lijkt mij dat een PII-moederbord met SDRAM (ev. nog EDO RAM) werkt, terwijl dat nieuwe bordje DDR slikt...
    Deze vijf componenten zouden moeten aangesloten zijn voor een goed werkende pc:
    * Processor
    * Voeding
    * Grafische kaart/monitor
    * RAM
    * Moederbord
    Laatst gewijzigd door Nikolas; 10 January 2006 om 20:34

  6. #6
    Up-to-date   stefanmiler's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Berichten
    37
    Bedankjes
    8
    Bedankt
    0 keer in 0 posts

    Re: PC zelf ineensteken, maar...

    Is het een oude voeding? Is het niet dat de recente AMD-moederborden 2 connectoren moeten hebben, zone grote brede witte (geen zin om achter correcte naam te zoeken) en dan zo'n kleiner vierkant die de voeding aan de cpu levert?
    Don't shoot me if I'm wrong.

  7. #7
    Geek   Milo's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 June 2005
    Locatie
    Zottegem - City
    Berichten
    1.974
    Bedankjes
    469
    Bedankt
    456 keer in 349 posts

    Re: PC zelf ineensteken, maar...

    U moederkaart kan ook defect zijn , nja , is ni omda et 'uit de winkel komt' da et drom gaat é , alles kan stuk zijn , liever , nja in et begin dan na een paar aand
    En euh, nja , je hebt toch u moederbord niet statisch of magnetisch geladen ( door onvoorzichtige manipulatie bij assemblage)

    En denk da pc zonder Ram toch Bootscherm vertoont ...
    Njah
    United tegen de Spyware
    Bunnyman
    If you aren't a part of the solution , You almost surely are a part of the Problem

  8. #8
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    10 January 2006
    Berichten
    22
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    1 keer in 1 post

    Re: PC zelf ineensteken, maar...

    OK, ik heb het allemaal nog eens bekeken. Ik had natuurlijk ook RAM bijgekocht, 256MB en aangesloten, dat was ik vergeten te zeggen.
    Ik heb de harde schijf ontkoppeld, maar geen verschil. Ik heb de koeling en de processor nog eens gedemonteerd maar volgens mij zijn die correct aangsloten, de pinnekes zien er allemaal nog goed uit en ik ben uitermate voorzichtig geweest met de processor, ik heb zeker niks geforceerd.
    De case is gewoon van een oude pentium 2, ik heb alleen de voeding er laten insteken (die werkt, ben ik zeker van, en is met één brede witte connector op het moederbord aangesloten.) De CD-rom is ook nog van de oude P2 maar die krijgt in ieder geval stroom want ik kan hem opendoen en zo. Gisteren niet, maar vandaag wel. Kan dat zijn doordat ik hem ook afgekoppeld heb van het moederbord?
    Het zou mij zwaar verbazen als ik mijn moederbord gemagnetiseerd zou hebben, hoe zou dat dan kunnen?
    Het enige dat ik zie werken is de koeling die draait (da's al iets) en ik krijg geen piepjes, heb op twee verschillende monitors en boxen getest....
    iemand een suggestie van wat ik kan doen of testen?

  9. #9
    Up-to-date   stefanmiler's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Berichten
    37
    Bedankjes
    8
    Bedankt
    0 keer in 0 posts

    Re: PC zelf ineensteken, maar...

    Zoals ik hierboven getipt had:
    pagina 9 van manual moederbord nr 2
    heb je die atx 12v power connector ook aangesloten? (niet de gewone atx power connector nr 29)
    Indien niet: dan krijgt de cpu geen stroom.

  10. #10
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    10 January 2006
    Berichten
    22
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    1 keer in 1 post

    Re: PC zelf ineensteken, maar...

    Dat heb ik gevonden en je hebt gelijk. De atx12v connector is niet aangesloten. Ik vind alleen geen aansluiting die daarin past en die van de voeding komt... ik heb wel nog een paar lege maar dat zijn allemaal platte (zoals voor de harde schijf). Gewoon een nieuwe voeding kopen of bestaat er een tussenstukje?

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. emoticons zelf maken
    Door robbedoeske_007 in forum Internet
    Reacties: 17
    Laatste bericht: 24 June 2006, 00:59
  2. Kan je een cue bestand zelf aanmaken ?
    Door tarlmars in forum Audiovisueel
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 26 November 2005, 19:58

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •