Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5

Discussie: DDR of DDR2

  1. #1
    Up-to-date   Michael's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 May 2005
    Berichten
    26
    Bedankjes
    6
    Bedankt
    0 keer in 0 posts

    DDR of DDR2

    hello,

    Wie kan mij vertellen wat het verschil is tussen DDR en DDR2

    Alvast bedankt,

    Michael

  2. #2
    Erelid   Heezy's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Berichten
    1.476
    Bedankjes
    255
    Bedankt
    185 keer in 132 posts

    Re: DDR of DDR2

    Elementair is de werking hetzelfde. Het grootste verschil tussen beiden is dat DDR2 hogere clocksnelheden aankan. Dit komt vooral doordat DDR2 op een lager voltage werkt (1.8v) en doordat de chips een andere packaging hebben (FBGA). Hierdoor is er minder warmte-afgave en minder electromagnetische interferentie, en zijn dus hogere clocksnelheden mogelijk.

    Zoals je hieronder kan zien, blijven de geheugencellen op dezelfde snelheid lopen, maar de bus tussen geheugencellen en I/O buffer is dubbel zo breed, terwijl de uitgaande bus even breed is als bij DDR. Doordat de I/O buffer op een dubbele snelheid loopt van de geheugencellen, kan hij dit slikken en krijg je dus een uiteindelijke dubbele datadoorvoer.



    DDR2 begint bij 400MHz, daar waar DDR1 officieel is gestopt.
    Momenteel nog is DDR2 enkel bij Intel mogelijk, AMD zal dit halverwege dit jaar ook gaan ondersteunen met zijn nieuwe Socket AM2.

  3. #3
    Erelid   bike devil's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Locatie
    west-vl Wingene
    Berichten
    467
    Bedankjes
    80
    Bedankt
    27 keer in 24 posts

    Re: DDR of DDR2

    ddr 2 =

    De nieuwste generatie geheugenmodules die worden gekenmerkt door hogere snelheden (tot 667MHz), hogere databandbreedte (tot 10.6GB/sec voor Dual-Channel) en lager stroomverbruik (1.8 Volt in operatieve modus). Bovendien hebben DDR2 geheugenchips On-Die Termination (ODT) om geheugensignaalreflecties bij hogere snelheden te minimaliseren. Hierdoor kunnen tijdmarges verbeterd worden om hogere operatieve snelheden te bereiken.



    ddr =

    Het aantal zwarte chips op de module kan afwijken, maar de module heeft altijd 92 contactpunten (pins) onderaan de dimm. Het formaat van deze modules is ongeveer 137mm x 32mm. Aan de onderkant van de module zit één kleine uitsparing zodat de module maar op één manier is te installeren.

    Het verschil tussen DDR en DDR2 geheugen is dat de klok twee maal zo snel is als DDR. Hierdoor kan er dubbel zoveel data getransporteerd worden per kloktik.



    maar je mb moet deze natuurlijk ondersteunen

  4. #4
    PC-Freak  
    Geregistreerd
    12 May 2005
    Berichten
    1.219
    Bedankjes
    16
    Bedankt
    114 keer in 112 posts

    Re: DDR of DDR2

    ook het aantal pins is verschillend ( 184 DDR tov 240 voor DDR2) ... dus je kan DDR 2 geheugen nooit in een dimm voor DDR krijgen en omgekeerd ook niet...

    waarom vraag je het eigenlijk?
    wil je een nieuwe pc kopen? zoals Heezy zei... dit speelt maar een rol ( voorlopig) mocht je een systeem kopen met een Intel cpu...

    voor AMD (nu )nog niet...

  5. #5
    Up-to-date   Michael's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 May 2005
    Berichten
    26
    Bedankjes
    6
    Bedankt
    0 keer in 0 posts

    Re: DDR of DDR2

    Ja inderdaad ik ga me een nieuwe pc aanschaffen.

    Allee ik wil zeggen ik ga deze zelf maken maar toen ik mijn systeem voostelde op het formum kreeg ik als vraag waarom geen DDR2 ?

    Hierbij wil ik iedereen bedanken voor jullie uitleg.

    En van mij mag hier nu een slotje op.

    Nogmaals bedankt iedereen !!!

    mvg,

    Michael
    Laatst gewijzigd door bike devil; 14 January 2006 om 20:31

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •