Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 14
  1. #1
    Geek   Milo's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 June 2005
    Locatie
    Zottegem - City
    Berichten
    1.974
    Bedankjes
    469
    Bedankt
    456 keer in 349 posts

    wat denken jullie van deze Grafische kaart ?

    Graphics Processing : NVIDIA GeForce 6600
    Core Clock : 300 MHz
    Memory Type : 512 MB DDR2
    Memory Interface : 64/ 128-bit
    Bus Type : PCI-Express
    RAMDAC : 400 MHz


    Is die de moeite waard ?
    Euhm kzou die wille kopen omda die nja 512 ddr2 on board heeft en mijn Ati Raedon XE300 mee willen vervangen.....
    dusnjah

    Graag advies ..
    United tegen de Spyware
    Bunnyman
    If you aren't a part of the solution , You almost surely are a part of the Problem

  2. #2
    Geek   Clioke16V's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Laakdal
    Berichten
    1.993
    Bedankjes
    348
    Bedankt
    403 keer in 234 posts

    Re: wat denken jullie van deze Grafische kaart ?

    Beter is de 6600GT en 6800 GT(X), 6600GT is niet duur en toch goed kaartje, 6800GT is nog wel stuk beter dan 6600GT



  3. #3
    Geek   Milo's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 June 2005
    Locatie
    Zottegem - City
    Berichten
    1.974
    Bedankjes
    469
    Bedankt
    456 keer in 349 posts

    Re: wat denken jullie van deze Grafische kaart ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Clioke16V
    Beter is de 6600GT en 6800 GT(X), 6600GT is niet duur en toch goed kaartje, 6800GT is nog wel stuk beter dan 6600GT
    En waar precies zijn die beter ?
    Euhm , ik vond voor de prijs van 125 €da da meeviel , een kaartje van 512 Mb DDR 2 ram , nja ..... tis maar een 128bits kaart en die ander 2 256 bits ...
    maar mijn andere kaart is ook maar een 128 bits
    United tegen de Spyware
    Bunnyman
    If you aren't a part of the solution , You almost surely are a part of the Problem

  4. #4
    Erelid   Heezy's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Berichten
    1.476
    Bedankjes
    255
    Bedankt
    185 keer in 132 posts

    Re: wat denken jullie van deze Grafische kaart ?

    512MB zegt niets over de prestatie van uw kaart hé. Tenzij ge speciale Grafische bewerkingen gaat doen, waar enorm veel geladen zou moeten worden in het VRAM, gaat ge niks hebben aan 512MB met die kaart. Zelfs 256MB is nutteloos, die kaart kan dat toch niet benutten. Trouwens, die GDDR2 chips zullen trager zijn dan GDDR of GDDR3.

    Andere zaken zijn belangrijk om de prestatie van een kaart in te schatten, zoals MHz, busbreedte en pipelines. Maar ook hier moet ge weer oppassen daar deze verhoudingen tov. kunnen verschillen, MHz van NVIDIA en ATI zijn niet gelijk, en over pipelines kan je eigenlijk ook niet meer praten aangezien er o.a. een verschil moet gemaakt worden tussen TMU's, ROP's en Pixel Shaders.

    Maar al die waarden vind je 9.9/10 nooit terug op een winkel zijne site. De kerel in de winkel weet da wsl niet eens. Die zal enkel zeggen: 'hoe meer MB's, hoe beter'. Daarom altijd reviews lezen.

  5. #5
    Geek   Milo's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 June 2005
    Locatie
    Zottegem - City
    Berichten
    1.974
    Bedankjes
    469
    Bedankt
    456 keer in 349 posts

    Re: wat denken jullie van deze Grafische kaart ?

    Supercharge your gaming with the power of an NVIDIA GeForce 6600 GPU. The NVIDIA® GeForce™ 6600 GPUs deliver best-in-class performance and advanced visual effects for next-generation games. The only GPU in its class with support for Microsoft® DirectX® 9.0 Shader Model 3.0 and with support for PCI Express, the GeForce 6600 delivers ultra-realistic effects, unmatched features, and rock-solid stability so you can play your game the way it’s meant to be played.

    Features:
    64-bit floating point texture filtering and blending
    NVIDIA® CineFX™ 3.0 engine
    NVIDIA® UltraShadow™ II technology
    Microsoft® DirectX® 9.0 Shader Model 3.0 support
    Additional Information:
    Bus Type : PCI-Express
    United tegen de Spyware
    Bunnyman
    If you aren't a part of the solution , You almost surely are a part of the Problem

  6. #6
    PC-Freak  
    Geregistreerd
    12 May 2005
    Berichten
    1.219
    Bedankjes
    16
    Bedankt
    114 keer in 112 posts

    Re: wat denken jullie van deze Grafische kaart ?

    kijk nog eens verder op de site van N vidia... dan zul je zien dat GDDR3 enkel op de 6600 GT zit ( en op de 6800 serie)... dus geloof maar wat de anderen posten hoor... als je een 6600 wil neem dan een GT... de core clock is 500...

    bij onze Noorder buren zul je deze wel vinden voor ongeveer 125€... ( met 128MB) voor 150€ ongeveer zul je er ene vinden met 256MB.

  7. #7
    Geek   Clioke16V's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Laakdal
    Berichten
    1.993
    Bedankjes
    348
    Bedankt
    403 keer in 234 posts

    Re: wat denken jullie van deze Grafische kaart ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Milo
    Supercharge your gaming with the power of an NVIDIA GeForce 6600 GPU. The NVIDIA® GeForce™ 6600 GPUs deliver best-in-class performance and advanced visual effects for next-generation games. The only GPU in its class with support for Microsoft® DirectX® 9.0 Shader Model 3.0 and with support for PCI Express, the GeForce 6600 delivers ultra-realistic effects, unmatched features, and rock-solid stability so you can play your game the way it’s meant to be played.

    Features:
    64-bit floating point texture filtering and blending
    NVIDIA® CineFX™ 3.0 engine
    NVIDIA® UltraShadow™ II technology
    Microsoft® DirectX® 9.0 Shader Model 3.0 support
    Additional Information:
    Bus Type : PCI-Express
    Dit noemen ze verkoop stunts. Op een Geforce FX5200 staat het ook vol van ultra quick, mega prestaties, tot je ze hebt steken en blijkt dat die kaart zo lomp is als de reclame die op doos staat.

    Hetgeen op een doos staat verkoopt het product, en er zijn zoveel mensen die zicht hierdoor laten vangen ( goede en slechte producten worden allemaal zelfde behandelt op zo'n dozen > het beste vant beste ), jij hebt het geluk internet te hebben, dus kan je opzoek werk verrichten of vragen stellen op fora's, en dit is gratis en je wordt er veel wijzer uit dan de dooskes en op de originele site's te lezen vanwaar het product afkomstig van is.

    Ikzelf heb nog veel te leren over hardware maar ik probeer zoveel mogelijk van Heezy hier te lezen ( bezie het maar als een meester ).

    Vroeger kocht ik ook maar op > o ferm doos en zie er goed uit > kopen die handel, en telkens in de maling genomen.

    Dan heb ik leren zoeken achter reviews en previews over bepaalde producten, zodat ik aan de hand van die dingen zelf kon beslissen of iets goed of slecht is. Kan je er dan nog niet aan uit of ben je niet zeker vraag je het aan de betere kenners op fora. Deze hebben zeker een antwoordt op je vraag en zullen je kunnen verder helpen.

    Van meer dan de helft dat Heezy gezegd heeft snap ik 0.0 van. Maar ik weet dat pipelines en snelheid geheugen en clockspeeds veel meer van belang zijn dan de hoeveelheid geheugen.

    Ik hoop da je een goede beslissing maakt van wat je gaat kopen.

    Dit was zo een beetje al mijne raad die ik u kan geven over aankoop van graka.

    Greetzzz...



  8. De volgende 2 gebruikers bedanken Clioke16V voor deze nuttige post:

    carl ( 5 July 2006), Milo ( 8 March 2006)

  9. #8
    Geek   Milo's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 June 2005
    Locatie
    Zottegem - City
    Berichten
    1.974
    Bedankjes
    469
    Bedankt
    456 keer in 349 posts

    Re: wat denken jullie van deze Grafische kaart ?

    zie , et feit da ik die vraag stel is nja ook door eigenlijk the fact da ik euhm nja tegenwoordig mij meer moet toespitsen op netwerk en gebruikers van informaticamateriaal dan op nja de échte specs van gra ka 's ...
    Euhm , nja ook ik ging af op het feit .... een grafische kaart van 512 Mb , euhm voor een klein prijske ... da zal wel ni slecht zijn .... dacht ik ....
    Maar ge hebt gelijk , euhm Heezy kan ook mij nog veel leren ....
    Euhm geeft gij zo ergens lessen Heez
    United tegen de Spyware
    Bunnyman
    If you aren't a part of the solution , You almost surely are a part of the Problem

  10. #9
    Geek   Clioke16V's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Laakdal
    Berichten
    1.993
    Bedankjes
    348
    Bedankt
    403 keer in 234 posts

    Re: wat denken jullie van deze Grafische kaart ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Milo
    zie , et feit da ik die vraag stel is nja ook door eigenlijk the fact da ik euhm nja tegenwoordig mij meer moet toespitsen op netwerk en gebruikers van informaticamateriaal dan op nja de échte specs van gra ka 's ...
    Euhm , nja ook ik ging af op het feit .... een grafische kaart van 512 Mb , euhm voor een klein prijske ... da zal wel ni slecht zijn .... dacht ik ....
    Maar ge hebt gelijk , euhm Heezy kan ook mij nog veel leren ....
    Euhm geeft gij zo ergens lessen Heez
    Ik keek eerst ook alleen maar naar de hoeveelheid geheugen en wou persé een 256, wel nu zit ik hier met nen 6600GT 128 MB en zeer tevreden over.

    Heezy zal hier nog wel wat bij toevoegen hoor.



  11. #10
    Erelid   Heezy's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Berichten
    1.476
    Bedankjes
    255
    Bedankt
    185 keer in 132 posts

    Re: wat denken jullie van deze Grafische kaart ?



    Die MB's kwestie is te begrijpen hoor. Elke beginner mispakt zich daaraan. Waarom? Omdat verkopers meestal daar gebruik van maken en zeggen 'hoe meer hoe beter'. Daarom zijn er dus fora en review sites om u daarvan te behouden .

    Om voorspellingen qua prestaties te maken op vlak van verschil in MHz'en en pipelines ed., moet ge al redelijk goed de werking en structuur van de videokaart kennen. Dat is niet op 1-2-3 dat ge dat zowa doorhebt, maar dat hoeft ook niet. Als ge elke keer een review over een kaart naleest, kom je er ook + je krijgt elke keer mooi de prestaties voorgeschoteld in-game.

    Bv. http://www.xbitlabs.com/articles/vid...ames-2005.html

    Dat is een hele mooie review over alle huidige kaarten. Ik veronderstel dat je wil gamen. Kijk naar de resolutie waarop je wil spelen en op welke grafische settings, en zo kan je je keuze maken.
    Xbitlabs is een zéér goede objectieve site.
    www.anandtech.com is iets makkelijker, maar ook heel goed (alhoewel ik bij hun review over de Conroe core van Intel men vraagtekens heb).

    Wil je echt diepgaande details, dan heb je bv. www.extremetech.com en www.hexus.com.

  12. De volgende 3 gebruikers bedanken Heezy voor deze nuttige post:

    carl ( 5 July 2006), fireblade (10 March 2006), Milo ( 9 March 2006)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. wa denken jullie hiervan ?
    Door W1nD0wS 3x P33 in forum Volledige systemen, laptops en netbooks
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 6 February 2006, 00:50
  2. Wat denken jullie van dit ?
    Door Michael in forum Volledige systemen, laptops en netbooks
    Reacties: 7
    Laatste bericht: 14 January 2006, 20:05
  3. wat denken jullie hierover?
    Door spruit in forum Opslagmedia
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 5 July 2005, 21:23

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •