Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4
  1. #1
    Gevorderd   papypc's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 March 2006
    Locatie
    Brussel
    Berichten
    371
    Bedankjes
    303
    Bedankt
    243 keer in 104 posts

    Vraag Terug naar XP home edition

    Hello,
    Ik had, met akkoord van de firma (ik werkte heel vaak thuis), een XP Pro op mijn eigen home PC, welke deel maakte van een groepslicentie. Deze licentie is nu opgezegd en mijn XP Pro is volgens MS dus niet meer officieel ("GUI").
    Ik kan natuurlijk terug draaien naar mijn oorspronkelijke XP Home versie (via de Product Recovery DVD geleverd met de PC, en dus officieel), maar die is niet SP2.
    Ik veronderstel dat ik via internet MS wel de upgrade naar SP2 home kan uitvoeren ?
    Maar dit betekend dat ik ALLES terug moet installeren, met alle settings ... geen kleine klus !
    Anderzijds vind ik dat de aankoop van een nieuwe XP Pro wat duur uitvalt voor mijn klein brugpensioentje.
    Heeft iemand een idee hoe dit best op te lossen, met een minimum aan fouten ? Ja, ik had ALLE settings moeten dokumenteren, maar ...
    Of een officieel alternatief ?
    Wat zal ik het meest missen met de home versie ?
    Dank u bij voorbaat.

  2. #2
    Erelid   spruit's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 May 2005
    Berichten
    1.339
    Bedankjes
    524
    Bedankt
    144 keer in 126 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door papypc
    Hello,
    Ik had, met akkoord van de firma (ik werkte heel vaak thuis), een XP Pro op mijn eigen home PC, welke deel maakte van een groepslicentie. Deze licentie is nu opgezegd en mijn XP Pro is volgens MS dus niet meer officieel ("GUI").
    Ik kan natuurlijk terug draaien naar mijn oorspronkelijke XP Home versie (via de Product Recovery DVD geleverd met de PC, en dus officieel), maar die is niet SP2.
    Ik veronderstel dat ik via internet MS wel de upgrade naar SP2 home kan uitvoeren ?
    Maar dit betekend dat ik ALLES terug moet installeren, met alle settings ... geen kleine klus !
    Anderzijds vind ik dat de aankoop van een nieuwe XP Pro wat duur uitvalt voor mijn klein brugpensioentje.
    Heeft iemand een idee hoe dit best op te lossen, met een minimum aan fouten ? Ja, ik had ALLE settings moeten dokumenteren, maar ...
    Of een officieel alternatief ?
    Wat zal ik het meest missen met de home versie ?
    Dank u bij voorbaat.

    Waarom terug draaien? Eénmaal een licentie aangekocht, heeft men toch recht op die licentie?
    Mocht je toch twijfels hebben, neem een backup van al je gegevens, en plaats hem terug in fabriekstand via de recovery. Daarna kan je "legaal" SP2 downen met de rest van de pleisters
    Ik denk echt, dat je "geen" probleem hebt hoor
    Of begrijp ik het verkeerd?

  3. De volgende gebruiker bedankt spruit voor deze nuttige post:

    papypc (10 April 2006)

  4. #3
    PC-Freak   cruwero's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Berichten
    1.219
    Bedankjes
    10
    Bedankt
    240 keer in 217 posts
    Maak er niet zo’n probleem van maak er desnoods een Ghost van met Norton Ghost of met True Image en je heb je xp pr altijd werkende:
    Henk

  5. De volgende gebruiker bedankt cruwero voor deze nuttige post:

    papypc (10 April 2006)

  6. #4
    Gevorderd   papypc's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 March 2006
    Locatie
    Brussel
    Berichten
    371
    Bedankjes
    303
    Bedankt
    243 keer in 104 posts
    Dank u allemaal. Probleem is opgelost.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Terug van XP naar win98
    Door Andy_70 in forum Windows
    Reacties: 8
    Laatste bericht: 8 April 2006, 17:06

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •