Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
  1. #1
    Up-to-date   pekke54's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 May 2005
    Berichten
    16
    Bedankjes
    14
    Bedankt
    0 keer in 0 posts

    problemen met geheugenkaartje 128mb

    Ik had de foto's van mijn fototoestel op mijn pc gezet en daarna sd-card geformateerd met PC. Na terug inbrengen in fototoestel geeft dit altijd een foutmelding nl. "card error". Als ik kaartje terug in pc steek kan ik wel foto's die zich op pc bevinden op sd-kaart zetten, maar foto's trekken gaat niet meer.Ik heb wel gezien dat er op het kaartje voor het formateren 4 bestanden stonden die geen foto's waren en deze bestanden zijn nu ook weg. Is dit de reden en kan ik die bestanden ergens vinden en via pc terug op kaartje zetten?

  2. #2
    Erelid/Spyware Slayer  
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Berichten
    1.977
    Bedankjes
    119
    Bedankt
    373 keer in 248 posts

    Re: problemen met geheugenkaartje 128mb

    idd het komt omdat de bestandjes wegzijn
    ofwel omdat de mapen wegz in die erop staan daar waar hij de afbeeldingen opslaat

  3. #3
    Erelid   Ché's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Berichten
    1.020
    Bedankjes
    41
    Bedankt
    61 keer in 59 posts

    Re: problemen met geheugenkaartje 128mb

    waarom heb je die sd kaart geformatteerd??? dat hoeft toch helemaal niet. kijk op de site van de fabrikant van je kaart of je daar niets terug vindt. anders naar pc winkel en garantie inroepen. (zou wel niet vermelden van dat formatteren)

    Ché

  4. #4
    skinny
    Gast

    Re: problemen met geheugenkaartje 128mb

    Het is wel beter om iedere keer na het afladen een kaartje terug te formateren voor het volgend gebruik. Wissen of leegmaken alleen is niet voldoende, op die manier raakt je op de duur onbruikbaar omdat er op die manier te veel " gaten " ontstaan. Dus na het overpompen naar je computer de kaart formateren !!
    Let wel : het formateren doe je het best op het TOESTEL en niet via de computer, die heeft te maken met de structuur die op je kaart wordt opgebouwd.
    Is het een LEXAR kaart waar je problemen mee hebt ?? Indien dit zo is , dat heeft lexar een tool (LEXAR IMAGE RESQUE 2.0 ) waarmee je per vergissing gewist beelden mee kunt terugroepen ( zelfs na een format ) en waarmee je corrupte kaarten kunt herstellen. Deze software bevindt zich op een nieuw aangekochte kaart en deze moet je eerst kopieren naar je schijf vooralleer je de kaart gebruikt en dus ook voordat je de kaart een eertse maal formatteerd.
    Een gouden regel : na elke sessie formateren VIA HET FOTOTOESTEL en niet formateren via de computer !!!!!!!!!

  5. #5
    Up-to-date   pekke54's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 May 2005
    Berichten
    16
    Bedankjes
    14
    Bedankt
    0 keer in 0 posts

    Re: problemen met geheugenkaartje 128mb

    Via het forum van de producent heb ik de oplossing: ik heb het geheugenkaartje terug geformatteerd met FAT ipv. FAT32 en het marcheert terug. Weeral iets bijgeleerd hopelijk onthoud ik het voor de volgende keer. Bedankt in ieder geval

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. nvidia geforce 6700 xl (128mb)
    Door Geraar in forum Grafische kaarten & monitors
    Reacties: 66
    Laatste bericht: 25 January 2006, 17:02
  2. VPN problemen
    Door nibler in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 10 August 2005, 12:02
  3. problemen met msn 7.0
    Door leonard in forum Discussie over tips & trucs
    Reacties: 14
    Laatste bericht: 7 July 2005, 10:04
  4. pc-problemen.
    Door Pilote in forum Processoren, moederborden en geheugen
    Reacties: 14
    Laatste bericht: 27 June 2005, 18:43

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •