Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9

Discussie: Win XP Zoekfunctie

Gevorderd   papypc's schermafbeelding
    Bedankjes
    265
    Bedankt
    195 keer in 84 posts

Win XP Zoekfunctie

Dag alle ivaners,
    probleem beschrijving zeer eenvoudig : START, SEARCH, vraag om 't even wat te zoeken (bv. bestandnaam) en het onmiddellijke resultaat is : "application not responding" ... Wannneer ik de zoek taak eruit gooi, vedwijnt even de takenbalk en deze komt dan wel onvolledig terug !
    Weet iemand hoe daar eem mouw aan te passen?
    Dank u bij voorbaat.

Geek   Milo's schermafbeelding
    Bedankjes
    501
    Bedankt
    488 keer in 377 posts
    hmmmmmm
    mijns inziens euhm een klein begin van véél probz
    Euhm , ebt gij een traag pcken ????
    Ebt gij die al eens gecleaned van Spyware en zulkn vuiligheid ?
    Hoeveel processen heb je runnen ????
    Is die pc en oude pc van je werk ?? want heb je vorige topic ook gelezen , en het kan wel ergens da er , door het verlaten van u firma bepaald aantal besatanden van u pcken zijn gegooid die eigenlijk levensnoodzakelijk zijn voor u pcken ....
    Euhm , ikke werk zelf in de bedrijfsinformatica , en ge zou eens moeten weten ..... ;-)
    United tegen de Spyware
    Bunnyman
    If you aren't a part of the solution , You almost surely are a part of the Problem

Bedankjes
    265
    Bedankt
    195 keer in 84 posts
    Hi Milo,
    mijn pc is een P4 HT, 3GHz, 1024MB memory met een swapfile van 1534 MB
    C: 73GB waarvan 59GB vrij (en niet gefragmenteerd !!!)
    D: 75GB wwarvan 41GB vrij
    Bescherming : Norton internet security (laatste update 6 april 2006) , ook met andere tools gechecked voor spyware en ander vieze stuf, onnodige prullen eraf (Cclean ...).
    Van mijn vorige firma had ik uitsluitend data op mijn externe HDD (excel, word, visio technical ...), en nobody van mijn vroegere informatica collegas heeft aan mijn pcke gesleuteld, daar hij nooit mijn huizeken heeft verlaten en ik op de zaak over een pc kon beschikken (zoals iedereen). Alleen mijn OS licentie behoorde tot de zaak.
    Wat mijn probleem betreft dacht ik eerst, (wel dat ik geen foutboodschap krijg), dat de "search assistant" het niet meer deed (met een totaal CPU verbruik van 4% heeft hij wel genoeg resources denk ik).
    Dus :
    1- run "regsvr32%systemroot\srchasst\srchui.dll
    2- in c:/windows/inf terug installeren van srchasst.inf
    3- reboot het pcke
    Maar tevergeefs ... en ik raak bijna op het einde van mijn keukenlatijn ...
    Dus : help, help, help beste ivaners

mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Bedankjes
    12.965
    Bedankt
    31.222 keer in 11.721 posts
    Ook zoekwerk dus: staan de juiste services ingesteld? dit kan je via je configuratiescherm - systeembeheer -services nakijken (met de uitleg bij het item dat je markeert. Is dat niet het geval is 't mogelijk dat je bij een opkuis met een diskcleaner je helpfiles hebt gewist. Ook kan het zijn dat je geen indexservice aan hebt staan. Paar mogelijkheden dus, zoeken is de boodschap.

Medewerkers gevraagd voor IT-nieuws, Windows all, Besturingssystemen!!! Ben je gemotiveerd? Contacteer dan één van de admin's

Bedankjes
    265
    Bedankt
    195 keer in 84 posts
    OK Chris, heb de services ook bekeken, en volgens mij zijn ze er allemaal.
    Indexservices staat aan (heb ik toch nog vlug even nagegaan (met een roode kop want je weet maar nooit ...). Dat ik helpfiles heb uitgewist wil ik zeker niet uitsluiten : hoe kan ik nagaan dat er geen ontbreekt en desnoods terug zetten ?

mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Bedankjes
    12.965
    Bedankt
    31.222 keer in 11.721 posts
    'k Weet niet of dat kan met XP, een gedeeltelijke of aangepaste installatie doen. Misschien wel de optie ontbrekende bestanden installeren? Ben tot hiertoe nog niet tot een herinstall geraakt op mijn pc.
    De uitleg van Milo kan ook grond hebben: dat de "overtollige" bestanden op je werk al waren verwijderd toen je daar nog werkte ermee. Wordt vaak gedaan omdat die toch nooit worden geraadpleegd, een itc-tec hoort bij personeel en die lost het dan wel op.
    Ook is het eens aangeraden je machientje op spyware of malware te scannen: http://www.ivanhoejupiler.be/downloa...id=16&act=down (adaware) Installeren, updaten dan deep scan laten uitvoeren.

Medewerkers gevraagd voor IT-nieuws, Windows all, Besturingssystemen!!! Ben je gemotiveerd? Contacteer dan één van de admin's

Bedankjes
    265
    Bedankt
    195 keer in 84 posts
    Dank u Chris. Zal even wat downloaden en mijn bakske ermee scannen.
    Laat jullie zeker weten wat er uit de bus komt.

Up-to-date   Gismo1's schermafbeelding
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    5 keer in 4 posts
    Het is beter de index-service uit te schakelen.

Probeer eens te kijken of er geen ontbrekende of beschadigde zijn. Bij start > uitvoeren sfc /scannow typen. Er zal ook naar de cd van Windows XP gevraagd worden. Is momenteel het enige wat ik kan bedenken.

Peter

Geband  
    Bedankjes
    23
    Bedankt
    320 keer in 227 posts
    hey
    als ik uw uitleg " goed " lees heb je een prob met je software : uw hd staat ingesteld op de server van het bedrijf met alles erop en eraan ------dus daar even gaan zoeken nopens het hoe en wat
    maar ik vermoed dat dit een hopelose uitdaging word
    de netwerk beheerder kan u verder helpen , u hebt andere instellingen nodig die u hier waarschijnlijk niet zal vinden , maar wie weet ????

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten