Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
  1. #1
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Berichten
    105
    Bedankjes
    48
    Bedankt
    33 keer in 7 posts

    harde schijven worden aangezien als verwisselbare media??

    hoi goi,

    seg ik zit hier met iets dat ik eigenlijk al lang is wou vragen mor het kwam er ni van tot nu dus....

    Ik heb op deze pc 2xsata schijven van 250Gig elk. Mooi in raid gezet dus daar alles ok maar na instalatie XP-pro zet hij die harde schijven als "hardware veilig verwijderen" icoontje. Heb al vanaales geprobeerd om het weg te krijgen, kan het negeren maar daar leer je nix mee hee......

    Iemand suggestie's?

  2. #2
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    Ik denk het volgende:
    Sata schijven zijn hot-plugable, dwz net zoals usb apparaten kan je deze aansluiten of verwijderen wanneer de pc opstaat. Sata schijven zijn immers niet aangesloten met een ide kabel maar met een seriele kabel.
    Als uw chipset deze hotpugable functie ondersteunt ga je dus die schijven zien als removable media. Ik heb hier 1 sata en deze komt dus niet als removable media, waarschijnlijk zal mijn chipset dit niet ondersteunen...
    Ook zal je waarschijnlijk een melding krijgen dat je uw hd niet kan verwijderen mocht je het toch proberen daar uw os erop staat. Ik denk niet dat je dit kan veranderen, sata's zijn nu eenmaal hot-plugable.
    Je kan wel het ikoontje verbergen via rechtsklik op de taakbalk, daar eigenschappen en dan de knop aanpassen kiezen. Daar kan je ikoontjes verbergen...
    Maar Heezy zal dit kunnen bevestigen als het juist is

  3. De volgende gebruiker bedankt PeterN voor deze nuttige post:

    Noempsy (21 April 2006)

  4. #3
    PC-Freak   cruwero's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Berichten
    1.219
    Bedankjes
    10
    Bedankt
    240 keer in 217 posts
    Is correct Peter N
    Hier wat info
    Met de introductie van Serial ATA kan eindelijk afscheid genomen worden van de airflow blokkerende flatcables. Deze worden vervangen door een kabel met slechts vier aders. Dit gaat natuurlijk ook gepaard met de introductie van een nieuwe connector. Zoals eerder vermeld is Serial ATA 'hot-pluggable'. Om dit mogelijk te maken zijn de pinnen in de connector van verschillende lengte. Een probleem bij het hot-swappen van connectoren is dat er een kans bestaat dat door statische elektrischiteit het apparaat in één keer naar de eeuwige jachtvelden kan worden gestuurd. Om dit te voorkomen zijn de 'ground' pinnen in een Serial ATA connector het langst, zodat bij het aansluiten deze als eerste contact maken, waardoor eventuele statische elektriciteit veilig afgevoerd kan worden. Daarna zullen pas de data-pinnen verbindinge maken, waarna de drive zichzelf bekend kan maken aan het systeem.
    Op één Serial ATA kabel kan slechts één drive worden aangesloten, in tegenstelling tot de huidige parallelle IDE kabels, waar op elke kabel twee drives kunnen worden aangesloten. Dit heeft als voordeel dat twee apparaten niet meer de beschikbare bandbreedte op een IDE controller hoeven te delen. Door de vermindering van het aantal aders in de kabel neemt ook het benodigd aantal printsporen op het moederbord af, wat weer een ruimtebesparing oplevert.Ook is er een nieuwe powerconnector ontworpen voor Serial ATA devices. De maximale lengte van een Serial ATA kabel mag volgens de specificaties maximaal 1 meter zijn. In de praktijk zal het echter geen enkel probleem blijken om langere kabels te gebruiken. Er zijn namelijk reeds testopstellingen gebouwd waarbij kabels van 2,5 meter werden gebruikt, waarvan de prestaties op hetzelfde niveau lagen als bij het gebruik van kortere kabels.
    Henk

  5. De volgende gebruiker bedankt cruwero voor deze nuttige post:

    Noempsy (21 April 2006)

  6. #4
    Erelid   Heezy's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Berichten
    1.476
    Bedankjes
    255
    Bedankt
    185 keer in 132 posts
    Inderdaad, het hotpluggable verhaal van SATA-schijven en chipsets.

  7. De volgende gebruiker bedankt Heezy voor deze nuttige post:

    Noempsy (21 April 2006)

  8. #5
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Berichten
    105
    Bedankjes
    48
    Bedankt
    33 keer in 7 posts
    uitleg waar ik mee kan leven sie.....

    Bedankt iedereen en zet er maar een dik vet slot op.....

    Groenten,

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. multimedia harde schijven
    Door atlantis in forum Opslagmedia
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 13 April 2006, 14:15
  2. harde scijf is verdeelt in 2 lokale schijven na format
    Door tasha in forum Processoren, moederborden en geheugen
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 7 March 2006, 15:13
  3. problemen met lezen van schijven
    Door andre verspeete in forum Opslagmedia
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 17 January 2006, 15:31
  4. IDE harde schijven
    Door GuntherM in forum Opslagmedia
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 22 July 2005, 18:03

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •