Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 43
  1. #1
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    20 April 2006
    Berichten
    13
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    0 keer in 0 posts

    problemen met connectie telenet met andere pc

    Hallo,
    Woon dus nu even bij men pa, heb mijn pc meegenomen, ik zat thuis op adsl maar hier is het telenet, nooit probs me adsl gehad thuis.
    wel, ik wil hier mijn pc vervangen door de 500mhz die hier op telenet was aangesloten.. kan ik niet op inet geraken (niet surfen, niet nix).
    Heb dan ook volledige format gedaan, maar dat hielp ook niets, dan heb ik gebeld naar telenet klantendienst en was zo'n 10min met hem aan de lijn, we hebben van alles geprobeerd: mijn ethernet adapter gereïnstalleerd (lan netwerkkaart), alles uitgetrokken en er terug in, modem reset (lichtjes branden wel en op men andere pc, die oude, kan ik wel zonder enig probleem op internet), heb ook eens in telenet hulp boekje gebladerd en geprobeerd mijn TCP/IP te veranderen, ook niet gelukt.
    mijn IP is op die niet-inet-werkende pc 169.nog wat.0.0....
    had in boekje gelezen dat als je IP met 169 starte dat je wel een probleem hebt..
    Ik ben dus ten einde raad en aan wie mij kan helpen met mijn probleem(pje).

    PS: Na 10minuten praten met die telenet klantendienst man viel gsm uit -> krediet op (net nieuwe kaart van 25€ dus dacht foert!)
    Laatst gewijzigd door nunji; 20 April 2006 om 17:57

  2. #2
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.842
    Bedankjes
    15.657
    Bedankt
    37.035 keer in 15.352 posts
    Denk dat niet zo meteen ligt aan telenet maar aan jouw computer. Kijk eens hier:http://www.ivanhoejupiler.be/t161-ne...-twee-pcs.html

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  3. #3
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    20 April 2006
    Berichten
    13
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    0 keer in 0 posts
    neen je snapt het niet, ik _VERVANG_ mijn pc met de oude pc, dus geen netwerk van 2pc's, ik wil dat maar 1 pc (de mijne) wordt aangesloten aan het internet, ik wil geen 2pc's die aangesloten zijn. ik heb de draden uit de oude getrokken en in de nieuwe gestoken dus de nieuwe staat op dezelfde plaats.

  4. #4
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.842
    Bedankjes
    15.657
    Bedankt
    37.035 keer in 15.352 posts
    Dan zal je mss een paar uurtjes moeten wachten tot telenet zijn verbinding heeft gereset? Is met adsl ook zo, gewoon aangesloten laten dus.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  5. #5
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    Waarschijnlijk zal er bij u vader nog telenet mono abonnement zijn. Dit is het oude abonnement waarbij je maar recht hebt op 1 ip adres. Zodra er netwerkhardware wordt aangeloten wordt aan dat mac adress, wat uniek is voor iedere hardware, een ip gekoppeld. Verander je nu van pc, en dus andere netwerkhardware (je pc heeft een andere netwerkkaart met een ander uniek mac adres) ga je geen ip krijgen.
    Wat kan je doen:
    - Zoals compuchrisje opgeeft, trek de telenet modem uit en wacht een dik uurtje. Ongeveer om het uur gaat telenet de mac adressen en ip adresen daaraan verbonden, updaten. Dus na dat uur zet de modem terug aan en dan uw pc. Dan zal telenet werken op jouw pc, en niet meer op de andere. Om terug te zetten weer hetzelfde doen, een uurtje modem uit en dan terug aan met de andere pc.
    Om dit te verhelpen kan je uw abonnement omzetten naar telenet expressnet via 'mijn telenet' op de site van telenet. Dit abonnement is het nieuwe abonnement, kost even veel en heeft 2 ip adressen

  6. #6
    Up-to-date   pieken's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 September 2005
    Berichten
    22
    Bedankjes
    2
    Bedankt
    3 keer in 3 posts
    Vraagje... Heb je de UTP kabel zelf gemaakt? Als installateur weet ik dat met een 169. IP de kabel niet correct is. Kijk daar dus eerst eens naar. Volgend op de vorige reply's... je hoeft de modem niet gedurende een uur uit te trekken, tien seconden is voldoende om de modem een nieuw IP te laten aanmaken. Telenet "released" de IP's om de twee uur.

    Greetz

  7. #7
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    20 April 2006
    Berichten
    13
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    0 keer in 0 posts
    heb ik al gedaan, die 10seconden, dat zei die ene telenetman dat ik dat moest doen, heb het gedaan, gwn alle priezen uitgetrokken van de modem, en er dan terug in, heeft niets geholpen :(.
    Heb utp kabel NIET zelf gemaakt, heb hem gekregen toen ik adsl abo bestelde.

    ma der is ook zo'n command van ipconfig /release & ipconfig /renew
    moet ik da doen voor dat ik alles uittrek?
    Laatst gewijzigd door nunji; 20 April 2006 om 22:55

  8. #8
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    Kijk eens eerst na of je nog een oud mono abonnement hebt. Is dit zo, sluit dan alles eens een dik uur af en geen 10 seconden, en kijk dan eens

  9. #9
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    20 April 2006
    Berichten
    13
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    0 keer in 0 posts
    k, kzal het deze nacht gans afsluiten

  10. #10
    PC-Freak   Fakke_Berto's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 June 2005
    Berichten
    1.320
    Bedankjes
    944
    Bedankt
    947 keer in 644 posts
    Ik ken er niet veel van, maar ip's die beginnen met 169, is dat niet voor draadloos (wifi)? Staat zijn dhcp aan? Is zijn lan instelling correct ingevuld? Dan moet het toch vanzelf gaan. Welke windows gebruik je?
    Groetjes.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •