Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 26

Discussie: Jeugdwerker.be

  1. #11
    Gevorderd   MabadosS's schermafbeelding
    Geregistreerd
    29 May 2005
    Locatie
    Brugge Sint-Andries
    Berichten
    234
    Bedankjes
    99
    Bedankt
    42 keer in 32 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zodiac
    hij ziet er heel goed uit, qua uiterlijk en qua inhoud!
    Persoonlijk vind ik dat er wat teveel menu-items zitten voor zo'n soort site...
    Een forum is niet altijd nodig
    Bedankt voor je reactie.

    Ik zie wel niet goed in waar ik zou kunnen snoeien in rubrieken, ik denk dat ik een goede opsplitsig heb momenteel.
    Mvg MabadosS

  2. #12
    Gevorderd   MabadosS's schermafbeelding
    Geregistreerd
    29 May 2005
    Locatie
    Brugge Sint-Andries
    Berichten
    234
    Bedankjes
    99
    Bedankt
    42 keer in 32 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jelle
    Er is inderdaad CSS, ik bedoelde dus vooral voor de tabellen (borders, colors, ...) enzo.
    De tekst staat al in CSS, dus font was niet echt een goed voorbeeld van me
    Dat is juist, de tabellen zijn inderdaad niet in css gedefinieerd.
    De reden daarvoor is omdat het maar om 1 pagina gaan, vandaar dat ik het er het nu niet voor inzag/zie.

    Wat zou het voordeel zijn mocht ik dit ook in de css definiëren?
    Mvg MabadosS

  3. #13
    Erelid   Jelle's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 April 2005
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    3.061
    Bedankjes
    248
    Bedankt
    4.982 keer in 1.801 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MabadosS
    Dat is juist, de tabellen zijn inderdaad niet in css gedefinieerd.
    De reden daarvoor is omdat het maar om 1 pagina gaan, vandaar dat ik het er het nu niet voor inzag/zie.

    Wat zou het voordeel zijn mocht ik dit ook in de css definiëren?
    Die tabel in CSS definiëren heeft niet echt gigantische voordelen. Het is wel interessanter om bv. het bgcolor attribuut in de body tag van webindex_medium.html naar CSS te verplaatsen daar die deprecated is. Dat wil zegggen dat hij bij HTML 4.01 Transitional wel is toegelaten, maar sterk is afgeraden, je hem ook niet mag gebruiken in HTML 4.01 Strict en hij in de volgende versie van HTML compleet zal verboden zijn.

    Verder zou het vooral voordelig zijn om in de pagina's <h1> te gebruiken i.p.v. <p class="titel">. Je kan met beiden hetzelfde bereiken, maar p staat voor paragraaf, h1 is voor de grootste heading tekst van je site (de kop) bedoeld. Dit heet semantiek en draait rond de ware betekenis van tags. Het heeft vele voordelen, waaronder ook bv. dat een zoekmachine "belangrijkheid kan afleiden van tekstgrootte" (lees: door h1 enzo, niet door grote letters via css of rechtstreeks via de font tag). Voor een basisinleiding in semantiek, moet je dit eens lezen.

  4. #14
    Gevorderd   MabadosS's schermafbeelding
    Geregistreerd
    29 May 2005
    Locatie
    Brugge Sint-Andries
    Berichten
    234
    Bedankjes
    99
    Bedankt
    42 keer in 32 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jelle
    Die tabel in CSS definiëren heeft niet echt gigantische voordelen. Het is wel interessanter om bv. het bgcolor attribuut in de body tag van webindex_medium.html naar CSS te verplaatsen daar die deprecated is. Dat wil zegggen dat hij bij HTML 4.01 Transitional wel is toegelaten, maar sterk is afgeraden, je hem ook niet mag gebruiken in HTML 4.01 Strict en hij in de volgende versie van HTML compleet zal verboden zijn.
    Zal die bgcolor dan eens aanpassen, maar de tabellen houd ik voorlopig zoals ze nu zijn, want het wordt wat teveel werk als ik dat nu moet omzetten in css, dit om twee redenen.
    1) Er zijn 3 versies van de site (small, medium, large) afhankelijk van de schermresolutie. Je wordt bij het binnenkomen via een JavaScriptje volgens resolutie naar de juiste versie verplaatst.
    2) Ik gebruik de niet bestaande height tag om de hoogte van een tabel te bepalen. Deze tag bestaat eigenlijk niet, maar wordt door alle browers (uigez opera) herkent en er is geen enkele manier om in css een tabel een hoogte te geven in %.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jelle
    Verder zou het vooral voordelig zijn om in de pagina's <h1> te gebruiken i.p.v. <p class="titel">. Je kan met beiden hetzelfde bereiken, maar p staat voor paragraaf, h1 is voor de grootste heading tekst van je site (de kop) bedoeld. Dit heet semantiek en draait rond de ware betekenis van tags. Het heeft vele voordelen, waaronder ook bv. dat een zoekmachine "belangrijkheid kan afleiden van tekstgrootte" (lees: door h1 enzo, niet door grote letters via css of rechtstreeks via de font tag). Voor een basisinleiding in semantiek, moet je dit eens lezen.
    De reden waarom ik via de class werk is, omdat het dan makkelijk aan te passen is in css, mocht ik de tekengrootte willen veranderen. Gebruik ik h1, dan zit ik vast aan die standaard grootte.

    Bedankt voor je nuttige opmerkingen!
    Mvg MabadosS

  5. #15
    Geek   Milo's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 June 2005
    Locatie
    Zottegem - City
    Berichten
    1.974
    Bedankjes
    469
    Bedankt
    456 keer in 349 posts
    Euhm leuk ontwerp ... MAAR ......

    De info is niet up to date .
    Is een kopij van verschillende handleiding en ( Zoals daar zijn : Cm Leiders gids , Vvksm materiaal ... ....... )
    Ok da je een site maakt , maar ik denk da je problemen krijgen kan , als je cursussen kopieert , vermeld dan in hemelsnaam uw bron ..... kwestie van auteursrechten enzo .
    Zie , en ja hoor de officiële sites stellen op zich nie zo veel voor , de lay out van de uwe , daar is zorg aan besteed ... maar toch ... altijd opletten met auteursrecht .
    Vermeld een dankbetuiging of een bron vermelding , met mss linken naar de officiele sites .... kwestie van u te 'dekken '
    Dit is niet bedoeld als afbraak op u werk hoor , khad u site geizen daarover met een verantwoordelijk persoon gesproken , die me deze info verstrekte .... Dusjah ...
    Keep up the good work , en euhm , niks houd u tegen van te solliciteren bij die mannen als webmaster
    United tegen de Spyware
    Bunnyman
    If you aren't a part of the solution , You almost surely are a part of the Problem

  6. #16
    Gevorderd   MabadosS's schermafbeelding
    Geregistreerd
    29 May 2005
    Locatie
    Brugge Sint-Andries
    Berichten
    234
    Bedankjes
    99
    Bedankt
    42 keer in 32 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Milo
    Euhm leuk ontwerp ... MAAR ......

    De info is niet up to date .
    Is een kopij van verschillende handleiding en ( Zoals daar zijn : Cm Leiders gids , Vvksm materiaal ... ....... )
    Ok da je een site maakt , maar ik denk da je problemen krijgen kan , als je cursussen kopieert , vermeld dan in hemelsnaam uw bron ..... kwestie van auteursrechten enzo .
    Zie , en ja hoor de officiële sites stellen op zich nie zo veel voor , de lay out van de uwe , daar is zorg aan besteed ... maar toch ... altijd opletten met auteursrecht .
    Vermeld een dankbetuiging of een bron vermelding , met mss linken naar de officiele sites .... kwestie van u te 'dekken '
    Dit is niet bedoeld als afbraak op u werk hoor , khad u site geizen daarover met een verantwoordelijk persoon gesproken , die me deze info verstrekte .... Dusjah ...
    Keep up the good work , en euhm , niks houd u tegen van te solliciteren bij die mannen als webmaster
    Ik wil toch even duidelijk stellen, dat niets letterlijk gekopieërd is!

    Enkele documenten bij de tips & tricks zijn gebaseerd op een cursus van J&G, waar ik overigens hoofdleider ben en er staat een DUIDELIJKE BRONVERMELDING onder ieder artikel!!!!

    Ook het document rond veiligheid is gebaseerd op een document van KSJ, maar daar heb ik toestemming voor!!
    En ook daar staat onderaan het artikel een DUIDELIJKE BRONVERMELDING.

    Welke info is volgens jou dan niet up-to-date als ik vragen mag, want volgens mij is de site up-to-date.

    Graag toch even verder kijken dan uw neus lang is als je zo'n reactie wilt geven!
    Mvg MabadosS

  7. #17
    Geek   Milo's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 June 2005
    Locatie
    Zottegem - City
    Berichten
    1.974
    Bedankjes
    469
    Bedankt
    456 keer in 349 posts
    Euhm ik verkreeg de info ook maar van een derde persoon , uw wetgevingen kloppen nie nnaar het schijnt , er werd al een melding gedaan naar uwentwegen daarvoor ....
    Sorry , ik bedoelde mijn reactie niet als een aanklacht , enkel als hulp .
    United tegen de Spyware
    Bunnyman
    If you aren't a part of the solution , You almost surely are a part of the Problem

  8. De volgende gebruiker bedankt Milo voor deze nuttige post:

    MabadosS ( 8 May 2006)

  9. #18
    Gevorderd   MabadosS's schermafbeelding
    Geregistreerd
    29 May 2005
    Locatie
    Brugge Sint-Andries
    Berichten
    234
    Bedankjes
    99
    Bedankt
    42 keer in 32 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Milo
    Euhm ik verkreeg de info ook maar van een derde persoon , uw wetgevingen kloppen nie nnaar het schijnt , er werd al een melding gedaan naar uwentwegen daarvoor ....
    Sorry , ik bedoelde mijn reactie niet als een aanklacht , enkel als hulp .
    Geen probleem, ik reageerde wat te heftig.

    Maar voor alle duidelijkheid, de informatie klopt dus nu.

    Er was inderdaad een stukje over verlichting dat verkeerd was en ik werd daarvoor gecontacteerd en heb dat dan onmiddellijk rechtgezet.
    Mvg MabadosS

  10. #19
    Geek   Milo's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 June 2005
    Locatie
    Zottegem - City
    Berichten
    1.974
    Bedankjes
    469
    Bedankt
    456 keer in 349 posts
    Voila se ;-)
    United tegen de Spyware
    Bunnyman
    If you aren't a part of the solution , You almost surely are a part of the Problem

  11. #20
    Erelid   Jelle's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 April 2005
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    3.061
    Bedankjes
    248
    Bedankt
    4.982 keer in 1.801 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MabadosS
    De reden waarom ik via de class werk is, omdat het dan makkelijk aan te passen is in css, mocht ik de tekengrootte willen veranderen. Gebruik ik h1, dan zit ik vast aan die standaard grootte.
    Sorry voor mij late reactie hierop, maar ik was het topic uit het oog verloren

    Met h1 zit je helemaal niet vast aan die standaard tekengrootte, die kan je ook met css specifiëren. Met een class zet je in je css je class naam met ervoor een punt, bij een tag plaats je gewoon de tagnaam in de css zonder een punt ervoor.

    Bijvoorbeeld:
    Code:
    .class1 {
    hier wat css opmaak
    }
    h1 {
    hier wat css opmaak
    }

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •