Pagina 1 van 10 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 93
  1. #1
    Erelid/Spyware Slayer  
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Berichten
    1.977
    Bedankjes
    119
    Bedankt
    373 keer in 248 posts

    Het grote antivirus topic

    In dit topic kan je discussiëren over alle virusscanners op de markt. Dit is een discussietopic, er kunnen enkele vragen gesteld worden, maar we hebben het liever dat je hiervoor en apart topic opent, uiteraard is dat niet altijd nodig.

    Omdat discussies nog wel eens uit de hand lopen en tot ruzies leiden is dit topic onderhevig aan enkele extra regels. Ik hoef er ook niet bij te vermelden dat de algemene forumregels hier ook gelden.
    Je kan je eigen mening geven, je hebt uiteraard respect voor je medeforumer en respecteerd zijn mening. We denken nu eenmaal niet allemaal hetzelfde.
    Er word hier ook niet geflamed of OVERMATIG GEBRUIK GEMAAKT VAN HOOFDLETTERS om toch maar jouw gedacht door te drukken. Ook vermijden we graag overdadig gebruik van leestekens, grote en gekleurde letters.
    Ook vinden we het fijn als je bij de kwestie blijft. Jij vind het immers ook niet leuk als je een vraag stelt en dat de mensen over de bloemetjes bij de buren beginnen.

    We vermijden ook vragen als 'Welke virusscan is nu het beste voor mij', niemand weet immers achter wat jij zoekt. Je kan het best voor je eigen uitmaaken welke scanner het best bij jouw past a.d.h.v de reacties en meningen van de anderen. Of je kan eens kijken naar onze Top tien (simply):

    1.Bitdefender
    1.Kaspersky
    1.NOD32
    2.Avast
    3.AVG
    4.Panda
    5.PC-cillin
    6.Sophos
    7.Norman

    ( De drie scanners op de eerst plaats zijn volgens ons(!) evenwaardig) eveneens vinden wij Mcaffee en Norton niet het noemen waard.


    Post als 'ik gebruik scanner ....', je mag uiteraard zeggen welke scanner jij gebruikt en welke jij de beste vind, maar vermeld er dan ook bij waarom. Dit topic is geen poll.

    Indien jij vind dat iemand zich niet aan deze regels houd kan je dit steeds (anoniem) melden aan iemand van de crew of via de knop. Wij zullen dan uitmaken of het bericht al dan niet verwijderd word en het lid een waarschuwing krijgt.

    Dit gezegd zijnde zal ik jullie kort wat uitleg geven.

    Wat is er zoal op de markt?

    Bitdefender: Deze scanner is niet gratis maar je kan er wel een test versie van downloaden.
    Deze scanner bevat verschillende onderdelen zoals, anti-spam, parental control, ...

    Kaspersky: Deze scanner is ook niet gratis, een licensite kost je €39,95. Je kan eveneens een test-versie downloaden.
    Deze scanner bevat de unieke iChecker™ technologie wat het programma circa drie keer sneller uw bestanden te scannen.

    NOD32: Deze scanner is ook niet gratis maar je kan ok van deze scanner een testversie downloaden. Door de geavanceerde heuristische detectie, scant NOD32 op viruskenmerken en ontmaskert daardoor bedreigingen zonder dat het een update nodig heeft! Door de ongeëvenaarde nauwkeurigheid heeft NOD32 nog nooit een ‘In-The-Wild’ virus gemist. NOD32 heeft een ongekende scansnelheid en zeer kleine updatebestanden. De gebruikte systeemcapaciteit is bijna te verwaarlozen, ook tijdens een systeemscan. NOD32 is uniek, dus eigenlijk niet vergelijkbaar.

    Avast: Voor de thuisgebruiker is deze scanner wel gratis. Je vind hem eveneens in onze downloadsectie. In tegenstelling tot meer bekende virusscanners is avast! antivirus compact en vertraagt uw systeem nauwelijks. Natuurlijk gaat dit nooit ten koste van uw veiligheid; door de jaren heen heeft avast! verschillende awards op het gebied van virusbeveiliging behaald.

    AVG: Deze scanner valt eveneens gratis te downloaden in onze downloadsectie. AVG Anti-Virus is een makkelijk te gebruiken virus-oplossing, het vertraagt je systeem niet nodeloos en update automatisch. Het heeft functies als Real-time bescherming die je systeem beschermd terwijl je surft en scant ook alle inkomende en uitgaande mail.

    Panda: Deze scanner is niet gratis. Zoals altijd valt er wel een testversie te downloaden. Dit programma bevat meerdere componenten zoals Antispyware, Personal firewall, Privacy control, Antiphishing

    PC-cillin
    : Deze scanner is opnieuw niet gratis maar heeft wel een testversie. Deze scanner van trend-micro kennen we wel van Housecall, het online broertje van deze scanner.

    Sophos: Deze scanner is niet gratis en heeft geen testversie, hij is meer gericht op grote bedrijven. Of proffesionals.

    Norman: Deze scanner is ook niet gratis, je kan hier wel een testversie downloaden. Deze scanner heeft volgende eigenschappen: Norman Sandbox techniek en Email scanning en het scannen van instant messaging zoals MSN Messenger.

    McAfee : Deze scanner zal je wel bekend zijn. Niet gratis en volgens sommige niet de beste scanner. Hij heeft extra componenten als Firewall en anti-spyware. Je kan wel de virusscan apart kopen waardoor hij wat goedkoper is. We kennen mischien het tooltje Stinger van dezelfde maker.

    Norton: Wellicht de meest gekende scanner, volgens vele het 'noemen niet waard'. Toch zet ik hem er hier ook bij. Deze scanner van Symantec kost je €39.90

    g-data: G DATA InternetSecurity 2006 bevat componenten als: OutbreakShield-technologie met Personal Firewall, Anti-Spam, AntiPhishing, ChildLock, WebFilter and TrackEraser. Hij filterd tevens mogelijk slechte internetsites. Voor 69.95 euro is hij de jouwe.

    Indien jij denkt dat ik een belangrijk punt heb gemist of een scanner ben vergeten kan je dit altijd melden via PM. Typ of taalfouten mogen ook gemeld worden.
    Laatst gewijzigd door Martijnc; 28 December 2006 om 15:09

  2. De volgende 5 gebruikers bedanken Martijnc voor deze nuttige post:

    ciriel (28 December 2006), jipke63 ( 3 February 2007), Joga (21 May 2006), nojs (10 May 2006), virtueel2006 (31 May 2006)

  3. #2
    Erelid  
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Berichten
    6.700
    Bedankjes
    1.651
    Bedankt
    8.252 keer in 3.245 posts
    Ben het volledig eens met de lijst. Heb sinds mijn laatste nieuwe windows install NOD32 samen met Kerio firewall en moet zeggen dat is hélemaal in orde. Met verschillende scanners nog wekelijks op zoek naar "vuiligheid" maar er wordt héééééél weinig gevonden.
    Heb bitdefender internet security ook eens geprobeerd maar daar had ik problemen mee om te werken en binnen de kortste keren een hoop problemen.
    Laatst gewijzigd door g_man; 2 May 2006 om 19:56
    Beter ten halve gekeerd dan helemaal verkeerd.

  4. #3
    Ivan
    Gast
    Zo een 8 maand geleden op aanraden van Jurgenv Nod32 gekocht en nog geen enkele virus binnen gekregen, en ook mijn pc is vlugger dan vroeger.
    Er voor gebruikte ik Norton maar deze kan niet tippen aan Nod32.

  5. #4
    Erelid   Wayne's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 May 2005
    Locatie
    Turnhout
    Berichten
    422
    Bedankjes
    109
    Bedankt
    58 keer in 38 posts
    Geef mij maar avast
    Ben er zeer tevreden over.

  6. #5
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Berichten
    237
    Bedankjes
    990
    Bedankt
    92 keer in 47 posts
    Ik heb nog steeds Norton:daar ben ik tevré mee.

    SIMBA

  7. #6
    PC-Freak   GuntherS's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Locatie
    Limburg, Riemst
    Berichten
    1.430
    Bedankjes
    327
    Bedankt
    614 keer in 353 posts
    Ik heb al vele antivirus-software gebruikt zoals Norton, Avast!, AVG, Bitdefender, Kaspersky en NOD32.
    Deze laatste is mijn absolute favoriet. Bij vorige virusscanners heb ik soms problemen ondervonden bv: vertragen van de PC of een virus binnenlaten.
    Bij NOD32 heb ik nog geen enkel probleem ondervonden, alles wordt op tijd aangegeven wanneer er een verdacht bestand is terwijl dat bij sommige antivirus-software niet het geval was.
    MacBook Air 13" (2011): Intel Core i5 1.7GHz - 4GB DDR3 RAM - 256GB SSD - OS X 10.11
    iPhone 6 16GB (Space Gray) - iPad mini Retina 32GB (Space Gray)
    AppleTV 2 (Black)

  8. #7
    Erelid/Spyware Slayer   Beamerke's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Heppen
    Berichten
    1.193
    Bedankjes
    25
    Bedankt
    184 keer in 157 posts
    Aangezien ik mee heb geholpen om dat lijstje op te stellen, is het logisch dat ik er mee akkoord ben
    Killing the beasts inside your paradise since 2004


  9. #8
    Gevorderd   ciriel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Roeselare
    Berichten
    323
    Bedankjes
    87
    Bedankt
    90 keer in 55 posts
    ik gebruik mcafee als scanner maar doe ook regelmatig een scan met a²squared,bitdefender online,en heb ondervonden als je met meerdere scanners eens een aparte scan doet dat er soms( niet veel) nog iets gevonden wordt.dus denk ik iedere scanner gaat wel voor of nadelen hebben.
    Laatst gewijzigd door ciriel; 2 May 2006 om 20:51

  10. #9
    Gevorderd   Some_body's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Locatie
    Ergens aan de Maas ;)
    Berichten
    378
    Bedankjes
    79
    Bedankt
    76 keer in 48 posts
    Ik gebruik Norton al jaren (4) ieder jaar een nieuwe , ben der heel tevreden over met zonealarm als firewall en ik heb geen problemen .
    Wel doe ik regelmatig een onlinescan bij bitdefender en panda , beide geven aan dat men pc schoon is !!
    Greeetss Some_body

  11. #10
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.839
    Bedankjes
    15.650
    Bedankt
    37.027 keer in 15.348 posts
    Nog steeds Norton, omdat ik hem betaald heb en wil verder gebruiken tot de laatste seconde. Doe regelmatig ook een online scan bij McAfee of via een andere link van hier. Gebruik de windows firewall, of beter gebruikte, router doet het nu zonder problemen met zijn eigen firewall. En voor de rest, éénder wat je gebruikt, gelden nog altijd de regels voor veilig surfen denk ik en hopen dat niemand je stiekem wat toestopt.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Het grote Hitman Pro topic
    Door Martijnc in forum Malware
    Reacties: 97
    Laatste bericht: 25 January 2007, 18:55

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •