Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 11
  1. #1
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    13 September 2005
    Berichten
    74
    Bedankjes
    3
    Bedankt
    3 keer in 3 posts

    Probleem met netwerk

    Ik heb sinds dinsdag een router en dus draadloos internet. Mn hoofd pc zit nog steeds met een kabel verbonden aan de router (dit ivm met afstand).

    Nu heb ik zojuist uitgevist hoe ik een netwerkje kan maken en dus bestandsdeling kan doen. Dit heb ik gedaan en nu het vreemde:

    Alle mappen die ik deel uit mijn documenten zie ik wel op het netwerk. Maar pak ik mappen vanaf de gewone c:, d:, e: of f: dan zie ik die niet. Hoe kan dit en kan ik die andere mappenw el gewoon delen? Verder als ik via mijn laptop in de gedeelde mappen van mijn gewone pc kijk staan daar ook de mappen die ik deel vanaf mn laptop en daar kan ik dus niet mee verbinden.

    Verder heb ik gekeken naar de printer. De router zelf is geen printerserver maar kan ik dan wel gewoon mn printer delen via het netwerk? Want als ik mijn standaard printer van mijn pc pak en die op delen zet wordt ie niet gezien in het netwerk. Ik zie wel Microsoft Officie Document Image Writer.

    Kan iemand mij helpen?

    Alvast bedankt

    groeten

    Patrick

    <!--IBF.ATTACHMENT_20395-->

  2. #2
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.841
    Bedankjes
    15.656
    Bedankt
    37.035 keer in 15.352 posts
    'k Hoop dat je dat delen bij allebei de computers hebt ingesteld voor dezelfde mappen? Je moet wel je gedeelde mappen zoeken achter het icoontje netwerkomgeving he.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  3. #3
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    13 September 2005
    Berichten
    74
    Bedankjes
    3
    Bedankt
    3 keer in 3 posts
    Daar zoek ik ze ook en daar vind ik ze ook. Alleen van de mappen van deze computer. Andere mapen die ik deel zie ik er niet op

    En wat bedoel je hiermee?
    'k Hoop dat je dat delen bij allebei de computers hebt ingesteld voor dezelfde mappen

  4. #4
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    Rechts klik op mijn netwerk locatie ikoontje, eigeschappen. Kies nu draadloze verbinding of op de gewone pc de gewone netwerkverbinding en klik weer recht en kies weer eigenschappen. Je komt nu bij de eigenschappen van uw netwerkverbinding.
    Zorg daar dat 'bestands- en printerdeling voor ms netwerk' staat aangevinkt.
    Klik nu bovenaan dit venster op tabblad 'geavanceerd' en selecteer firewall instellingen
    Je komt nu bij de firewall instellingen. Kies tabblad uitzonderingen en zorg dat daar bestands- en printer deling aangevinkt staat.
    Doe dit op beide pc's.
    Nu ga naar start, instellingen , configuratiescherm en kies daar systeem.
    Kies tabblad computernaam en klik op de toest wijzigen. Vul bij computer naam op beide pc's een VERSCHILLENDE naam in, en vul onderaan bij werkgroep op beide pc's een ZELFDE naam in.
    Herstart beide pc's, en wacht even. de eerste keer duurd het soms even eer ze elkaar zien.
    Ga naar verkenner , mijn netwerklocaties, volledig netwerk, microsoft netwerk en daar zie je uw beide pc's in de werkgroep die je hebt gemaakt.

    Het delen van bestanden is anders voor de prof versie en home versie van xp.
    Druk rechts op de map die je wilt delen en kies bij delen netwerkmap (onderste venster) 'van deze map een gedeelde netwerkmap maken'. Je krijgt een melding dat het niet safe is, maar daar je met een router werkt kan het geen kwaad. Nu zou je de map moeten kunnen zien.
    Het delen van printers , naar start instellingen en printers gaan. daar uw printer delen. Op de pc die niet aangesloten is op de printer gewoon printer toevoegen kiezen, netwerkprinter kiezen en de netwerk printer aanduiden.

    succes

  5. #5
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    13 September 2005
    Berichten
    74
    Bedankjes
    3
    Bedankt
    3 keer in 3 posts
    Ok dankje ik heb de instellingen gecheckt en het enigste wat niet goed is is dat ze beide dezelfde computernaam hebben. Ik heb dit geprobeerd te wijzigen maar als ik dan me laptop opnieuw opstart krijg ik deze melding die op het plaatje staat. Vervolgens start ik me laptop weer opnieuw op en staat me oude computernaam er. Wie kan helpen?
    Bijgevoegde afbeelding(e) Bijgevoegde afbeelding(e)

  6. #6
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.841
    Bedankjes
    15.656
    Bedankt
    37.035 keer in 15.352 posts
    Elke computer binnen een netwerk moet zijn eigen naam hebben, het netwerk ook en dat moet op beide computers zijn ingesteld. Misschien es proberen om stap voor stap vanaf 't begin herbeginnen?

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  7. #7
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    13 September 2005
    Berichten
    74
    Bedankjes
    3
    Bedankt
    3 keer in 3 posts
    Het is me al gelukt. Door de computernaam van me pc zelf te veranderen. Maar het vreemde:
    Van mijn laptop kan ik mijn computernaam niet veranderen. Want zodra ik het kaartje erin steek voor draadloos internet/netwerk komt ie met de melding dat mijn computernaam niet goed is voor het netwerk en ik moet m opnieuw opstarten en dan gaat ie weer naar me oude computernaam. Dat snap ik dus niet hoe dat kan. Misschien omdat ik daarvan wizard netwerk heb gedaan?

  8. #8
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    niet direct een idee? Zolang beide pc's maar een andere pc naam hebben en in dezelfde werkgroep zitten.
    Lukt nu de rest?

  9. #9
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    13 September 2005
    Berichten
    74
    Bedankjes
    3
    Bedankt
    3 keer in 3 posts
    De rest lukt dus wel allemaal bedankt. Nu alleen nog uitvogelen waarom ik op mn laptop niet de computernaam kan wijzigen alsk ik eruit ben horen jullie het wel.

  10. #10
    Erelid   Wayne's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 May 2005
    Locatie
    Turnhout
    Berichten
    422
    Bedankjes
    109
    Bedankt
    58 keer in 38 posts
    Deze word ingesteld bij het installeren.
    Die kan je normal gezien niet meer veranderen tenzij je uw Pc formateerd en deze dus een nieuwe naam geef.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Netwerk probleem
    Door wxppf in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 25 April 2006, 09:04
  2. Netwerk connectie probleem
    Door eventure in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 8
    Laatste bericht: 15 January 2006, 12:49
  3. netwerk probleem
    Door lenno in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 11
    Laatste bericht: 22 December 2005, 14:37
  4. netwerk probleem
    Door gwenn in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 28 October 2005, 20:57
  5. netwerk probleem
    Door slicky in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 21 May 2005, 17:09

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •