Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5

Discussie: Internetten met ???

  1. #1
    Beginner  
    Geregistreerd
    7 June 2006
    Berichten
    1
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    0 keer in 0 posts

    Internetten met ???

    Op het risico af een vraag te stellen die hier wel eens meer gevallen is, here we go...

    situatie:
    Binnekort verhuis ik naar een woning in de stad, waar geen telefoon/internetaansluiting is, enkel tv kabel. Het is de bedoeling die woning wat te renoveren, en ze om te vormen tot een gezinswoning, met logischerwijze telefoonaansluiting en op ieder verdiep (3) internetmogelijkheden.
    Digitale tv is (nog) geen must, gezien dat het nog te duur is en niet naar behoren werk momenteel, maar moest er een goedkope formule zijn waarin dit inbegrepen is kan het naar later toe interessant zijn.
    We zijn momenteel met 2 bewoners, met elk eigen pc waarop dagelijks redelijk veel gesurfd wordt. Geen supergebruikers die continu zitten films te loaden en online zitten te gamen maar wel redelijk intens gebruik.
    Een vaste telefoonlijn is ook een must, we zijn 'normale' bellers.

    vraag:
    Hoe verkrijg ik dit alles zo goedkoop (prijs/kwaliteit verhouding in acht genomen) mogelijk, of wat zijn de prijzen ongeveer (adsl, telenet, andere) om dit alles te installeren en wat heb ik exact nodig. Zou wireless internet niet de beste oplossing zijn?
    Een vergelijking telenet/adsl is niet nodig, want iedereen heeft daar toch zijn eigen mening over, voor- en tegenstanders genoeg. Ik weet niet hoe ver ik van een centrale woon en ook niet hoeveel telenetgebruikers er in mijn nabijheid wonen.

    Mijn dankbaarheid zal groot zijn als er hier eenduidige antwoorden kunnen op geformuleerd worden....

  2. #2
    Expert   boneless's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 May 2006
    Locatie
    Oklahoma City
    Berichten
    944
    Bedankjes
    268
    Bedankt
    787 keer in 373 posts
    ik weet niets van aanbieders in belgie, maar...
    als je toch gaat renoveren, neem dan gewoon vaste bekabeling. het is gewoon stukken betrouwbaarder dan draadloos internet. als je geen kans hebt om de draden weg te werken, dan zou ik ook draadloos nemen, maar toch blijft een vaste aansluiting de beste optie. geld ook voor telefonie.
    maarja, dat is mijn mening, zullen vast mensen niet met me eens zijn.

  3. #3
    Geek   Milo's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 June 2005
    Locatie
    Zottegem - City
    Berichten
    1.974
    Bedankjes
    469
    Bedankt
    456 keer in 349 posts
    idd , als je toch verbuwt integreer dan uw netwerkbekabelling in u huis .
    Euhm ik lees géén aansluitingen , ik meen dat Telenet gratis aansluiting verzekerd ( toch het plaatsen van het materiaal)
    Euhm ... ik zou overal netwerk plaatsen en eens contact openmen met Telenet .
    United tegen de Spyware
    Bunnyman
    If you aren't a part of the solution , You almost surely are a part of the Problem

  4. #4
    Erelid   spruit's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 May 2005
    Berichten
    1.339
    Bedankjes
    524
    Bedankt
    144 keer in 126 posts
    wij zijn momenteel ook aan het bouwen. Mij is er aangeraden om toch ook vaste netwerkaansluitingen te voorzien.
    IN de living zal ik er een stuk of 3 voorzien, en dan in elke kamer ook 1.
    Draadloos zal ook tot de mogelijkheden behoren, maar dan voor de laptop.
    Enigste waar ik nog aan denk is om alles te verdelen, van waaruit de modem met router vertrekt. Ik denk dat ik met nummertjes zal moeten werken?

  5. #5
    Geek   Milo's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 June 2005
    Locatie
    Zottegem - City
    Berichten
    1.974
    Bedankjes
    469
    Bedankt
    456 keer in 349 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door spruit
    Ik denk dat ik met nummertjes zal moeten werken?
    Inderdaad ... want anders komt ge mss nog in problemen
    United tegen de Spyware
    Bunnyman
    If you aren't a part of the solution , You almost surely are a part of the Problem

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. internetten op trein?
    Door MagisterMagic in forum Internet
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 11 January 2006, 15:21

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •