Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 33
  1. #1
    Expert   kurt0015's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Gruitrode
    Berichten
    584
    Bedankjes
    113
    Bedankt
    186 keer in 97 posts

    Temps Geforce 7900GT

    Ey, mijn grafische kaart de geforce 7900GT 256 mb van point of view word hier 57 graden is dit normaal? Dan nog iets als ik bij de settings kijk in men driver zie ik het volgende staan 'Vertragingsdrempel kern 125 graden' is dit niet teveel? Als ik een game als trackmania nations draai dan valt de pc soms uit. Denk dat dit ligt aan de temperatuur van de pc. Heb al eens gebelt naar de pcwinkel omdat dit nieuwe pc is maar zei zeggen dat de temps normaal zijn en dat ze max 80 graden mogen bereiken. Ik hoop dat jullie me kunnen verder helpen.

    Alvast Bedankt

  2. #2
    Erelid   Heezy's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Berichten
    1.476
    Bedankjes
    255
    Bedankt
    185 keer in 132 posts
    Temp voor uw kaart is idd perfect normaal. Dat de PC reboot kan ook aan een te warme cpu of voeding liggen bv.

  3. De volgende gebruiker bedankt Heezy voor deze nuttige post:

    kurt0015 (27 June 2006)

  4. #3
    Expert   kurt0015's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Gruitrode
    Berichten
    584
    Bedankjes
    113
    Bedankt
    186 keer in 97 posts
    Is de Vertragingsdrempel kern van 125 graden ook normaal? moet dit niet minder zijn?

    En hoe kan ik zie wat er te warm word welke software kan ik draaien tijdens een game die me opslaat wat te warm word. Ik beschik bevoorbeeld over 'everest Ultimate Edition'.

    Al bedankt voor de snelle reactie

  5. #4
    Erelid  
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Berichten
    6.700
    Bedankjes
    1.651
    Bedankt
    8.252 keer in 3.245 posts
    Met everst kan je perfect al je temps zien...laad zich trouwens in de systray. Kan je af en toe eens piepen naar je temps. En ook de RPM's van je fans worden netjes weergegeven. Zie je ook meteen of die werken.
    Beter ten halve gekeerd dan helemaal verkeerd.

  6. De volgende gebruiker bedankt g_man voor deze nuttige post:

    kurt0015 (27 June 2006)

  7. #5
    Expert   kurt0015's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Gruitrode
    Berichten
    584
    Bedankjes
    113
    Bedankt
    186 keer in 97 posts
    k zal dan af en toe dat eens bekijken . Hopelijk haal ik daar wat uit zodat ik dat even kan oplossen. Want dit is best stom.

  8. #6
    Erelid  
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Berichten
    6.700
    Bedankjes
    1.651
    Bedankt
    8.252 keer in 3.245 posts
    Wat merk van voeding heb je? Goedkope voedeingen hebben nog wel eens het nadeel niet stabiel te zijn. Jou PC verbruikt nogal wat, zeker je graka is ne verbruiker...mss dat ie het soms niet kan trekken en dan valt de PC uit.Krijg je soms ook een BSOD(Blue screen of Death)? En valt de PC uit of krijg je een herstart?
    Beter ten halve gekeerd dan helemaal verkeerd.

  9. #7
    Expert   kurt0015's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Gruitrode
    Berichten
    584
    Bedankjes
    113
    Bedankt
    186 keer in 97 posts
    Sorry dak even niet meer heb gereageert ma had exames ben nu weer volledig terug. De pc herstart gewoon (geen foutmelding) ik heb een 450 watt voeding van lynek waarvan men case ook is een niet al te best merk dus. Maar volgens mij heeft het wel degelijk iets met de temperatuur te maken zeker als je deze tests van 3Dmark06 ziet met de Temps.

    Afbeelding 1 na de test: http://www.pcstekje.be/images/overige/screen1.jpg
    Afbeelding bij de 2de keer testen en een cancel gedaan om snel de temps te zien: http://www.pcstekje.be/images/overige/screen2.jpg

    Ik denk niet dat dit normaal is toch? Deze temps zijn ook zo hoog als ik bevoorbeeld een game draai. Eerder had ik dit niet gezien dat ze zo hoog liggen.
    Het is hier zeker niet al te warm in deze kamer ik gok zo'n 19 - 23 graden.
    Laatst gewijzigd door kurt0015; 21 June 2006 om 10:23

  10. #8
    Geek   Clioke16V's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Laakdal
    Berichten
    1.993
    Bedankjes
    348
    Bedankt
    403 keer in 234 posts
    De temps zijn hoog, maar zeker niet extreem hoor.

    Ik heb een 6600GT en mijn kaart wordt 51-52 graden, ik heb er wel een zalman koeler opstaan.

    Waar heb je in je pc allemaal koelers zitten ( buiten de CPU, voeding en graka )

    Best is aan voorkant vanonder 1 die koude lucht aanzuigt, en bovenaan aan de achterkant een koeler die warme lucht wegblaast.



    Als je aan de bovenzijde van je pc ook 1 kan plaatsen, daar ook één zetten.

    warme lucht stijgt, dus neem je koude lucht onderaan omdat die daar het koudst is, dan gaat de koude lucht door pc en warmt op door CPU, graka enzo. deze warme lucht wordt dan de case uitgeblazen door de koeler achteraan.

    Een goede airflow is echt nodig hoor.



  11. De volgende gebruiker bedankt Clioke16V voor deze nuttige post:

    kurt0015 (27 June 2006)

  12. #9
    Expert   kurt0015's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Gruitrode
    Berichten
    584
    Bedankjes
    113
    Bedankt
    186 keer in 97 posts
    Daar zit ik al met een probleem ik kan niet in men case kijken zit zo'n dom stikkertje op met als je dit verbreekt vervalt je garantie. Heb erover al eens gebelt met de winkel en ze zeide dat het alleen de winkel garantie was die dan verviel maar toch vertouw ik het niet volledig. ik heb vanachter aan de case boven aan nog 2 plaatsen vrij waar ik koelers kan zetten. Van voor lijkt het me niet mogelijk om een koeler te zetten want daar is het volledig dicht en zittten usb poorten en dergelijke.

    Ik zal nog es bellen met de pc winkel om te vragen hoe de lucht nu juist loopt in de pc en als er ergens een koeler zit die de warme lucht naar buite brengt buiten de voeding. Want dit weet ik namelijk niet.
    Laatst gewijzigd door kurt0015; 21 June 2006 om 12:36

  13. #10
    Geek   Clioke16V's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Laakdal
    Berichten
    1.993
    Bedankjes
    348
    Bedankt
    403 keer in 234 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kurt0015
    Daar zit ik al met een probleem ik kan niet in men case kijken zit zo'n dom stikkertje op met als je dit verbreekt vervalt je garantie. Heb erover al eens gebelt met de winkel en ze zeide dat het alleen de winkel garantie was die dan verviel maar toch vertouw ik het niet volledig. ik heb vanachter aan de case boven aan nog 2 plaatsen vrij waar ik koelers kan zetten. Van voor lijkt het me niet mogelijk om een koeler te zetten want daar is het volledig dicht en zittten usb poorten en dergelijke.

    Ik zal nog es bellen met de pc winkel om te vragen hoe de lucht nu juist loopt in de pc en als er ergens een koeler zit die de warme lucht naar buite brengt buiten de voeding. Want dit weet ik namelijk niet.
    tja, das het nadeel van die stickers :( maar ik denk dat er niet al te veel koelers aanwezig zijn in jou pc, en daardoor alle wat warm wordt.



Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. geforce 4 * 2
    Door Kpt Gibson in forum Grafische kaarten & monitors
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 14 November 2005, 14:08
  2. Geforce fx 5200
    Door Nickkenny in forum Grafische kaarten & monitors
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 25 September 2005, 21:58
  3. Geforce fx 5200
    Door Euroke0 in forum Grafische kaarten & monitors
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 18 September 2005, 16:47
  4. Geforce 6200 AGP DVI TV out
    Door Spinnekop in forum Grafische kaarten & monitors
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 28 June 2005, 03:05
  5. GeForce 4 Driver !!
    Door Lascar in forum Grafische kaarten & monitors
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 26 June 2005, 02:45

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •