Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
  1. #1
    Gevorderd   Tibo's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 June 2005
    Locatie
    Liedekerke
    Berichten
    421
    Bedankjes
    67
    Bedankt
    130 keer in 102 posts

    Welke software gebruiken ????

    Hey,

    Ik heb momenteel een kaart van Belgie ingescand, waarop ik verschillende locaties wil aanduiden met een bepaald symbool.

    Ik ben dus op zoek naar een programma waarmee je een Z/W of kleur grootformaat-scan (+/- 11000x6600= +/- 3,5Mb in Z/w) kan bewerken.

    Ik wil het volgende kunnen doen:

    - verschillende gekleurde lagen aanmaken waarop ik verplaatsbare symbolen kan zetten.
    - afdruk maken naar plotter
    - legende aanmaken

    Al deze handelingen lukken mij vrij aardig in Photoshop Elements, maar dat werkt zo verschrikkelijk traag, en het bestand wordt zo groot dat het bijna niet meer handelbaar wordt. (mijn reeds bewerkte scan is nu ongeveer 33Mb groot, en telkens ik een nieuwe laag aanmaak of een nieuw symbool plaats, duurt het eeuwen om op te slaan)

    Alvast bedankt,

  2. #2
    PC-Freak   Merel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 June 2006
    Locatie
    Meise
    Berichten
    1.985
    Bedankjes
    961
    Bedankt
    1.287 keer in 833 posts
    Wellicht kunnen ze je verder helpen bij de diensten cartografie ?
    (Topo-kaarten, stafkaarten, Michelin, zeekarten etc ....)

    Die mensen gebruiken vast aangepaste software voor hun dagdagelijkse kaartbewerkingen. ik kan me moeilijk inbeelden dat ze Photoshop gebruiken hoor.

  3. #3
    Geek   eventure's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Vrasene
    Berichten
    2.291
    Bedankjes
    540
    Bedankt
    1.100 keer in 526 posts
    Ik zal het ies navragen hoe ze het doen me die kaarten van oriëntatie-cross... Mijn pa loopt die soms en die zal wel iemand dervan kennen ofzo. Maar ik kan niks beloven.
    mvg
    Robbe

  4. #4
    Gevorderd   Tibo's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 June 2005
    Locatie
    Liedekerke
    Berichten
    421
    Bedankjes
    67
    Bedankt
    130 keer in 102 posts
    laat maar ne keer iets weten, alvast bedankt

  5. #5
    Geek   eventure's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Vrasene
    Berichten
    2.291
    Bedankjes
    540
    Bedankt
    1.100 keer in 526 posts
    http://udig.refractions.net/confluen...play/UDIG/Home

    uDIG is het meeste gebruikte; andere voorbeelden zijn:

    <TABLE class=pollstableborder cellSpacing=0 cellPadding=0 border=0><TBODY><TR><TD class=sectiontableentry2 vAlign=top></TD><TD class=sectiontableentry2 vAlign=top><LABEL for=voteid37>GRASS GIS</LABEL></TD></TR><TR><TD class=sectiontableentry1 vAlign=top></TD><TD class=sectiontableentry1 vAlign=top><LABEL for=voteid38>gvSIG</LABEL></TD></TR><TR><TD class=sectiontableentry2 vAlign=top></TD><TD class=sectiontableentry2 vAlign=top><LABEL for=voteid39>MapWindow GIS</LABEL></TD></TR><TR><TD class=sectiontableentry1 vAlign=top></TD><TD class=sectiontableentry1 vAlign=top><LABEL for=voteid40>uDIG</LABEL></TD></TR><TR><TD class=sectiontableentry2 vAlign=top></TD><TD class=sectiontableentry2 vAlign=top><LABEL for=voteid41>Quantum GIS</LABEL></TD></TR><TR><TD class=sectiontableentry1 vAlign=top></TD><TD class=sectiontableentry1 vAlign=top><LABEL for=voteid42>Thuban</LABEL></TD></TR><TR><TD class=sectiontableentry2 vAlign=top></TD><TD class=sectiontableentry2 vAlign=top><LABEL for=voteid43>mezoGIS</LABEL></TD></TR><TR><TD class=sectiontableentry1 vAlign=top></TD><TD class=sectiontableentry1 vAlign=top><LABEL for=voteid44>Appomattox </LABEL></TD></TR><TR><TD class=sectiontableentry2 vAlign=top></TD><TD class=sectiontableentry2 vAlign=top><LABEL for=voteid45>OpenEV</LABEL></TD></TR><TR><TD class=sectiontableentry1 vAlign=top></TD><TD class=sectiontableentry1 vAlign=top><LABEL for=voteid46>OpenJUMP / JUMP</LABEL></TD></TR></TBODY></TABLE>

    http://www.opensourcegis.nl neem hier ook eens een kijkje, daar is ook een forum en daar kunnen ze je zeker van dienst zijn!

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. welke software heb ik nodig?
    Door blue_pete in forum Overige software
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 10 September 2005, 15:46
  2. gsm gebruiken met pda
    Door AMD in forum Mobiele & Home media
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 12 July 2005, 17:23

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •