Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
  1. #1
    Expert   kurt0015's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Gruitrode
    Berichten
    584
    Bedankjes
    113
    Bedankt
    186 keer in 97 posts

    PHL laptop in thuisnetwek krijgen

    Ey, men zus gaat vanaf volgend jaar naar de PHL. We hebben deze laptop hier en hebben draadloze router nu probeer ik al de ganse morge het internet te maken er is namelijk een netwerk verbinding met beveiliging webkey en met mac filtering alles is goed ingesteld ook dat je via wirless internet krijgt.

    Nu zat ik wat in de instellingen te bladeren en dacht ik van als die die domeinnaam nu es wijzig in onze werkgroep zodat ze da gewoon thuis steeds wijzigt naar 'mshome'. Maar nu na herstart kan ik niet meer inloggen dit komt vast door die wijziging daarvan vroeger stond er domeinnaam ingesteld namelijk 'student.phlimburg.be'. Nu kan ik dsu totaal niet meer in windows geraken want blijf vast zitten in het login scherm hoe kan ik dit oplossen en de laptop als ik terug kan inloggen in het thuisnetwerk krijgen zodat ze hier ook op internet kan. Het belangrijkste is voorlopig dat ik terug zou kunnen inloggen want nu kan je dus niks doen met de laptop...

    Ik weet dat die aanpassing stom was om te doen maar ik dacht dat het misschien zou helpen maar als je niks probeert kan je niks verkeerd doen he
    Laatst gewijzigd door kurt0015; 17 July 2006 om 14:19

  2. #2
    Erelid   spruit's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 May 2005
    Berichten
    1.339
    Bedankjes
    524
    Bedankt
    144 keer in 126 posts
    zou me sterk verwonderen dat na het wijzigen van de werkgroep de pc niet meer opstart...

  3. #3
    PC-Freak   GuntherS's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Locatie
    Limburg, Riemst
    Berichten
    1.430
    Bedankjes
    327
    Bedankt
    614 keer in 353 posts
    Dag Kurt. Ik ga vanaf volgend jaar ook naar de PHL en heb dus ook zo een laptop. Ik ga verder in de Informatica en wat gaat jouw zus doen? Is het ook een Dell Latitude 120 L?

    Ik heb in het begin dus ook vele problemen gehad met de verbinding, het lukte me dus niet om hem op internet te krijgen. Na veel zoeken heb ik dan toch een oplossing gevonden en dat is het volgende:

    Open Internet Explorer en klik op Extra en dan Internet-opties. Neem het tabblad verbinding en neem LAN-instellingen. Vink het eerste vakje aan (Instellingen van Internet Explorer automatisch overnemen) en vink alle andere vakjes uit. Hij staat namelijk nog ingesteld op de proxyserver van het PHL netwerk, wat dus de normale internet verbinding belemmert.

    (Ik gebruik wel geen draadloze verbinding maar wel een vaste kabel maar dit zou normaal hetzelfde moeten zijn als je niks anders moet instellen voor je draadloze verbinding.)

    Herstart nu de laptop eens en normaal zou het nu in orde moeten zijn.

    Hoe heb jij je werkgroep dan verandert? Bij mij hebben ze dat ook totaal afgeraden om dat te doen.. Tot waar geraak je dan nog met opstarten?
    Laatst gewijzigd door GuntherS; 17 July 2006 om 19:27
    MacBook Air 13" (2011): Intel Core i5 1.7GHz - 4GB DDR3 RAM - 256GB SSD - OS X 10.11
    iPhone 6 16GB (Space Gray) - iPad mini Retina 32GB (Space Gray)
    AppleTV 2 (Black)

  4. #4
    Expert   kurt0015's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Gruitrode
    Berichten
    584
    Bedankjes
    113
    Bedankt
    186 keer in 97 posts
    Doordat ik het domeinnaam heb verander naar een werkgroep kan ik niet meer inloggen kan iemand andees even na kijken die ook zo'n laptop heeft zo'n Dell Latitude 120 L of er nog een locale gebruiker aanwezig is zodat ik hierop kan inloggen. Ik kan nu gewoon weg niet mee rinloggen omdat ik de werkgroep heb ingesteld op 'MSHOME'.

    ik heb de werkgroep veranderd door naar Start -> Configuratiescherm -> Systeem -> Computernaam -> 2de knopje op Wijzigen... klikken. Daar heb ik dan aangeduid werkgroep en dan 'MSHOME' ingevuld. Ik was er zelf niet bij toen men zus de laptop ging halen dus heb totaal niks gehoort van de uitleg was beter zelf meegegaan want men zus snapt er zelf niet zo echt veel van.

    De draadloze verbinding ahd hij al ma geen internet ik dacht dat dit kwam doordat hij in de foute werkgroep zat wat dus achteraf niet het probleem bleek maar kan nu dus niet inloggen. Hopelijk zitten op die laptops nog een account dat ik wel zou kunnen gebruiken.
    Laatst gewijzigd door kurt0015; 17 July 2006 om 20:34

  5. #5
    PC-Freak   GuntherS's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Locatie
    Limburg, Riemst
    Berichten
    1.430
    Bedankjes
    327
    Bedankt
    614 keer in 353 posts
    Hmm... Krijg je bij het opstarten niet de keuze om zelf je gebruikersnaam enzo in te geven? Standaard is dit alleszins toch zo ingesteld tenzij je dit ook al hebt verandert..

    Je kan dan normaal kiezen tussen je werkgroepen als je op opties klikt. En anders moet je even terug naar de school gaan, daar fixen ze dat wel voor je maar dan moet je wel wachten tot in augustus dacht ik want de school is nu dicht..
    MacBook Air 13" (2011): Intel Core i5 1.7GHz - 4GB DDR3 RAM - 256GB SSD - OS X 10.11
    iPhone 6 16GB (Space Gray) - iPad mini Retina 32GB (Space Gray)
    AppleTV 2 (Black)

  6. #6
    Expert   kurt0015's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Gruitrode
    Berichten
    584
    Bedankjes
    113
    Bedankt
    186 keer in 97 posts
    Je kan inderdaad je login gegevens invullen. Normaal als je op opties klikt moet je dat kunnen invullen maar dan krijg ik alleen de optie om hem aftesluiten. Maar goed mijn zus pakt de laptop mee naar school als ze haar agenda gaat halen. Dan maken ze dit effe en pas ik effe jou trucje toe.

    Ik laat nog iets weten

  7. #7
    Gevorderd   Ludanto's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Limburg
    Berichten
    317
    Bedankjes
    118
    Bedankt
    43 keer in 31 posts
    hey,

    ik ga nu mijn derde jaar in op de PHL. Als je echt zoveel problemen hebt, laat je zus dan snel naar de laptopdienst gaan. Daar kunnen ze u zeker helpen.

    Normaal is het gewoon zoals inspiration zegt, gewoon proxy instellingen veranderen.
    History Is Made By Those Who Break The Rules

  8. #8
    Erelid   AMD's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2005
    Locatie
    Bilzen
    Berichten
    616
    Bedankjes
    161
    Bedankt
    150 keer in 93 posts
    Op de PHL zal er waarschijnlijk een DOMEIN zijn waar je op moet inloggen.
    Een domain en netwerkgroep is niet hetzelfde
    Inloggen op een domain zorgt ervoor dat ook je profiel en andere instellingen worden geladen VANAF de domeincontroller.

    Een werkgroep zorgt er gewoon voor dat je bij de netwerkplaats alle computers kan zien die in dezelfde groep zitten als jouw laptop.

    Misschien een handig tooltje voor je zus:
    http://www.bvrp.com/eng/products/connectionmanager/

    De lite versie is voldoende (en gratis bovendien) omdat je dan maximaal 2 profielen kan gebruiken.

    Groetjes Fabio
    SP-ENGINEERING BVBA
    ZONNE-ENERGIE

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Zo doe je het om een nieuwe modem te krijgen
    Door Silverwing in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 7
    Laatste bericht: 19 October 2006, 09:15
  2. Wat gaan we nou krijgen ?.
    Door Spoorzoeker in forum Webdevelopment & Programming
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 23 April 2006, 21:46
  3. hoe outlook express terug op pc krijgen
    Door preform in forum Internet
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 18 September 2005, 10:21

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •