Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 17
  1. #1
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    1 August 2006
    Berichten
    108
    Bedankjes
    19
    Bedankt
    5 keer in 4 posts

    aankoop gericom blockbuster laptop

    Yo,

    ben hier nieuw, hallo.
    Nu ik ga mss een van dees dagen een nieuwe laptop kopen, ik zit momenteel op een windows 98 .. 4 jaar oud .. Versleten dus en nieuwe pc mag er nu komen ..

    Ik gebruik de laptop gwn voor forum's, site's bezoeken, msn, films, muziek, photoshop soms, ... Bijna niet om software ofzo te testen ze ..

    Nu dit zijn de specs :
    Type: Gericom Blockbuster
    Ram: 512 MB
    GPU: ATI MOBILITY Radeon 9000
    CPU: P4-2400
    HDD: 40GB
    OPT: CDRW/DVD combo
    MON: 15" TFT

    Meerdere specs heb ik niet gekregen van de eigenaar ( is dus 2dehands )
    Nu mijn eerste vraag goed genoeg voor gwn dagelijks gebruik?

    Dan hetgeen dat mij tegenhoud deze laptop te kopen is dat de grafische kaar niet meer presteert wat het moet zijn ... Zie beneden wat de eigenaar heeft gezegt tijdens msn!

    En dan zijn er nog enkele bartsjes naast het scherm, ik veronderstel op de bovenkant .. Dit maakt nix volgens hem maar kan wel ambetant zijn als je er altijd naar moet zijn ...

    http://www.hermandeconinck.be/images/pc_making.jpg
    foto

    Hetgeen dat de eigenaar heeft gezegt

    De grafische kaart geeft nog perfect beeld, en als je niet gaat gamen ga je er echt niks van merken, maar als je echt 3d games gaat spelen gaat hij na een half uurtje opgeven.... Oververhitting....

    Ik heb een externe cooler van ANTEC erbij, die zou je er sowieso bijkrijgen...
    Drie vier uur geen probleem in office ofzo....

    Ik heb hem op een LAN-party eerder dit jaar als Teamspeak en AA server gebruikt en dat heeft hij 40 uur aan één stuk zonder probleem gedraaid. Maar: als ik een spel zou spelen a la counterstrike ofzo dan crasht hij ongetwijfeld na 30 of 40 minuten.

    Nu mijn laatste vraag, goede pc of beter niet kopen?
    Hopelijk doen er een paar mensen de moeite om het te lezen die ik doe om het te maken

    PS: staat toch in de juiste sectie eh?
    grtz en bedankt
    Laatst gewijzigd door .:RuSty; 1 August 2006 om 17:58

  2. #2
    Erelid   Jelle's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 April 2005
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    3.061
    Bedankjes
    248
    Bedankt
    4.982 keer in 1.801 posts
    Ik heb ongeveer hetzelfde type laptop naast m'n gewone pc. Enig verschil is dat hij iets minder processorkracht heeft (2Ghz i.p.v. 2.4Ghz) en het een Medion (ja, van Dunaldi) is.

    Zoals je zegt is hij prima voor alles behalve games (en zware videobewerking ofzo). En zo'n coolpad is idd. ideaal voor in de zomer.

    Photoshop zal wel lukken, maar beter daarvoor is uiteraard 1GB geheugen. Hij heeft maar twee geheugensleuven denk ik, dus ofwel zit er 2x 256MB in ofwel 1x 512MB. Vooral als het het tweede is, is upgraden misschien wel interessant. Ik heb het ook gedaan (256MB was destijds nog 'top', ik heb er later nog eens 256MB bijgestoken), maar het is wel lastig om eraan te geraken. In de modale pc-winkel is zoiets 'onverkrijgbaar' en zo heb ik het uiteindelijk besteld bij Hermes BVBA. Het zou wel eens het eerste kunnen zijn en het kan dan ook zijn dat 512MB (in totaal) het maximum is dat hij aankan (zo is het bij mij).

    Nog wat dingen: zit er een legale Windows bij, draadloze netwerkkaart, ... Kijk het scherm ook zeker na op dode pixels (link).

    Het grootste punt is dus de prijs. Vergelijk die zeker eens met de prijzen van de moderne budget laptops. Het voordeel van de nieuwe budget laptops is dat ze toch wel zowat allemaal draadloos internet hebben en vaak ook een (+/- dual-layer) DVD-brander. Ook de USB: ik denk niet dat het USB2 is, maar wel USB. Neem je een nieuwe, dan heb je dat bijna zowiezo wel. Een nieuwe gaat dus geen gigantisch grotere harde schijf ofzo hebben, maar wel al die 'kleine' dingen.

  3. #3
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    1 August 2006
    Berichten
    108
    Bedankjes
    19
    Bedankt
    5 keer in 4 posts
    Bedankt of ff te antwoorden en bedankt voor de links!

    Over het geheugen daar ga ik toch nog even voor vragen maar via het net heb ik al gevonden dat het blijkbaar 1x512mb is, kan zijn dat het 2 jaar geleden niet zo was, dit vraag ik nog even aan de eigenaar.

    legale windows zit er bij, en netwerkkaart ook en ik krijg er een PCMCIA kaart bij ( verbeter mij als ik fout zit plz )

    Is gebruikklaar, het enige wat mij stoort is de grafische kaart, wie weet is deze helemaal om zeep en bij laptop kan mij geen andere steken dacht ik?

    Ik heb ook al eens zitte rondkijken, bij dell heb ik juist reclame binnegekregen maar de laatste laptops zijn toch te veel over mij budget

    ziet dit er een goede pc uit of niet?

    grtz en bedankt

  4. #4
    Erelid   Jelle's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 April 2005
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    3.061
    Bedankjes
    248
    Bedankt
    4.982 keer in 1.801 posts
    Met een PCMIA-kaart bedoel je waarschijnlijk een draadloos internetkaart (WiFi). Die zijn van het type PCMIA (laptopkaart).

    Die grafische kaart is inderdaad een lastig punt. Bij een laptop is die bijna altijd in het moederbord ingebouwd, alleen sommige duurdere types hebben er een vervangbare.

    Als hij goed werkt, er geen verborgen mankementen zijn en de prijs goed zit is dit een prima internet/office pc

    Hoeveel zou je juist moeten betalen voor deze laptop? En wat is je budget? Dan kan ik eventueel eens even rondkijken of er andere interessante dingen zijn voor die prijs.

  5. #5
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    1 August 2006
    Berichten
    108
    Bedankjes
    19
    Bedankt
    5 keer in 4 posts
    Mijn budget begint bij 0 euro en eidingt bij 400 en max van het max 450€ ..

    zeker niet meer liefst 400 wat deze gericom kost

  6. #6
    Erelid   Jelle's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 April 2005
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    3.061
    Bedankjes
    248
    Bedankt
    4.982 keer in 1.801 posts
    Voor een budget van 400€ kan ik niet echt een evenwaardige nieuwe tegenhanger vinden. Alleen andere tweedehandse toestellen komen daarvoor in aanmerking

    Alleen heb je dan die twijfelachtige grafische kaart. Zou je daarrond geen afspraak (op papier!) kunnen maken met de verkoper? X aantal euro's terug als het ding het begeeft binnen de zoveel maanden ofzo.

    Verder zou ik dan een geheugen upgrade overwegen als er één latje van 512MB inzit en hij 1GB aankan.

  7. De volgende gebruiker bedankt Jelle voor deze nuttige post:

    .:RuSty ( 2 August 2006)

  8. #7
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    1 August 2006
    Berichten
    108
    Bedankjes
    19
    Bedankt
    5 keer in 4 posts
    Idd, we gingen toch al sowieso een datum afspreke waar ik eens kon testen maar ik ben maar gwn een simpel mens ken nieveel van pc's af, ken der wel iets af, maar ik ging toch vragen als hij binnen de maand problemen geeft 1/4 van de prijs terug te krijgen ten minste

    over het latje, dat ga ik nog eens vragen maar als het erbij kan en tot 1gb uitgebreid kan worden koop ik erges wel 1tje .. ( via jouw link bv )

    En ja over de prijs, drm dat deze laptop mee zo aansprak, nieuw kost hij zo'n 1000€ ofzo en nu kan ik hem kopen voor 400€ ..
    een beter pc vindk ook niet, ale laptop toch al zeker en vast toch niet..
    voor 449€ vindk wel goede pc maar dan nog zonder scherm ...

    het word denk ik deze laptop!

    bedankt Jelle en grtz

  9. #8
    Erelid   Jelle's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 April 2005
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    3.061
    Bedankjes
    248
    Bedankt
    4.982 keer in 1.801 posts
    1.000€ voor deze laptop als nieuw vind ik wat overdreven. Ik zou eerder 500€ ofzo zeggen, maar ik zie wel niet waar je zo'n type nog nieuw zou kunnen kopen. 1.000€ kan missschien de nieuwprijs zijn geweest van toen hij zoveel jaar geleden werd aangekocht.

    De mijne kostte destijds (2002) 1.899€ nieuw en was dan nog van Aldi, maar toen was een laptop nog speciaal. Nu is die tweedehands ook nog maar 400€ ofzo waard, maar verkopen vind ik dus wat gek

  10. #9
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    1 August 2006
    Berichten
    108
    Bedankjes
    19
    Bedankt
    5 keer in 4 posts
    Yo,

    ff gevraagt wat voor geheugen erin zit, en hij heeft geantwoord dat er 1x512 in zit

    Kan het dus updaten..

    thx Jelle nu benk al zeker dak hem ga kopen

    alleen nog even iets afspreken en alles duidelijk maken en dan kan de verkoop doorgaan

  11. #10
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    1 August 2006
    Berichten
    108
    Bedankjes
    19
    Bedankt
    5 keer in 4 posts
    Yo,

    nog ff een vraagske

    nu dak hier toch pas juist een topic heb geopend gaak hier ma ff verder

    Ik heb dus hier een moederbord gevonden samen met een boekske
    ken er echt nix van ( van da toch :d ) en volgens mij ligt da hier toch in de weg ...

    En eventueel is het nog geld waard en kan ik maar is vragen hier e

    Dit staat er op het boekske =>
    K7T Turbo ( Ms-6330)
    ATX Mainboard
    support AMD athlon/ Duron
    processor


    Waar kank nog info vinde?
    En voor de rest, goed moederbord? Goei prijske? Enige tips ofzo
    Plz ik ken er nix van, ale hints zijn goed

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Aankoop Externe HD
    Door lexusis in forum Opslagmedia
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 30 March 2006, 15:20
  2. Aankoop nieuwe laptop
    Door hammyhamster in forum Volledige systemen, laptops en netbooks
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 16 February 2006, 22:01
  3. Aankoop PdA
    Door Some_body in forum Mobiele & Home media
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 4 October 2005, 21:37
  4. aankoop printer 3 in 1
    Door patte7676 in forum PC-randapparatuur en andere PC-hardware
    Reacties: 14
    Laatste bericht: 19 May 2005, 22:18

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •