Pagina 3 van 9 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 89

Discussie: legaliteit site

  1. #21
    Erelid   Jelle's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 April 2005
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    3.061
    Bedankjes
    248
    Bedankt
    4.982 keer in 1.801 posts
    Heel mooi, maar een rechter lacht wel gewoon als je zegt dat je niet heiliger dan de paus bent
    Dan is de kwestie puur legaal of niet legaal.

    We sluiten ook niet alle topics zomaar. Zoals ik eerder postte was dat van die key uit de Windows cd halen terecht, want dan moet je een gecodeerde cd kraken, wat allesbehalve legaal is. Heb je hem legaal, dan zal Microsoft Benelux support je zeker helpen zoals ik er ook bijschreef inclusief contactlink naar hen.

    Om een greep te nemen uit recente topics: 'ik heb een film x gedownload met programma y, maar de ondertitels werken niet' ofzo, dat is wel duidelijk illegaal zeker?
    Ook sloot ik bv. onlangs een topic over het samenstellen van drie vts bestanden van een film en het toevoegen van een extra ondertitelbestand eraan. Ik denk wel dat het duidelijk is dat je bij geen enkele legale dienst dingen op zo'n manier zal downloaden

    Als je het vergelijkt met autorijden, dan weet je evengoed dat je een boete voor te snel rijden krijgt. En bij het leren autorijden voorzie je toch ook geen info over radardetectors ofzo?

    Ik hoop ook wel dat je begrijpt dat ze niet aan jullie deur komen aankloppen, maar aan onze deur als er zo'n dingen op een site staan. Net zoals die uitspraak in Duitsland: de forumbeheerders zijn veroordeeld wegens daden van anderen

    Wat we dus wel proberen doen is op andere vlakken meer info te gaan brengen. Zo zijn we onlangs met de maandconfiguraties gestart en maakte Martijn een special over de verbeterde beveiliging in Windows Vista. En ik moet zeggen dat dat nog maar het begin is, we hebben nog heel wat meer in petto

  2. #22
    Geek   Nikolas's schermafbeelding
    Geregistreerd
    29 September 2005
    Locatie
    OCMW v/d Wereld
    Berichten
    2.061
    Bedankjes
    224
    Bedankt
    517 keer in 317 posts
    Als iemand een crack vraagt omdat hij zijn cd kwijt is, maar wel degelijk de cd heeft aangekocht,
    wat moeten jullie dan doen met dat topic? Sluiten?
    (\__/)
    (='.'=) Dit is konijn. Zet hem ook in je handtekening
    (")_(") zodat hij de wereld verovert.

  3. #23
    Erelid   Jelle's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 April 2005
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    3.061
    Bedankjes
    248
    Bedankt
    4.982 keer in 1.801 posts
    In principe dus wel ja
    Anders voegt iedereen gewoon dat zinnetje toe en kan je rustig cracks uitwisselen.

    Als het muziek of films betreft, heb je de legale thuiskopie regeling. Zo heb ik zelf ook enkele van m'n gewone cd's gedigitaliseert -wat volledig legaal is, want ik heb het origineel-. Het enige stomme punt zijn games: ze vormen de uitzondering op de regel en zijn verboden te backuppen. Als je goede oude GTA 2 cd ofzo na jaren dienst dus kapot is, dan mag je er geen backup van hebben om die te vervangen (slecht voorbeeld wel, want die is gratis verkrijgbaar intussen). Als ik zoiets zou voorhebben zou ik dus gaan klagen bij in dit geval Rockstar Games en een nieuwe eisen

  4. #24
    PC-Freak   Krikkie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 November 2005
    Locatie
    Mortsel
    Berichten
    995
    Bedankjes
    503
    Bedankt
    835 keer in 614 posts
    Jelle, je hebt gelijk, maar ik persoonlijk vind het wat overdreven, je kan topics sluiten of je kan ze bijsturen, dat komt al helemaal anders over...
    Als ik met mijn auto rij en ik bega een overtreding moet ik maar bereid zijn een boete te betalen, maar ik betaal toch geen boete voor elke overtreding die ik bega... Indien je over de schreef gaat met de website, krijg je eerst wel een paar waarschuwingen en ik denk niet dat je het afgelopen jaar er al eentje hebt gekregen.
    Trouwens de site uit Duitsland waarbij de server in beslag genomen is, wat is daar de motivatie geweest van de rechtbank??? Ik denk dat de feiten die daar gepleegt zijn véél zwaarder geweest zijn dan dat hier gebeurde en dat de webmeesters de waarschuwingen in de wind hebben geslagen.
    De staat vervolgd trouwens niet zo maar, er is iemand die eerst klacht moet neerleggen.
    Maar ik kan je niet kwalijk nemen dat je uiterst voorzichtig bent met je website en je hebt gelijk dat ze hier niet aan de deur komen kloppen indien er iets mis gaat.
    Ik ben al heel blij dat er iemand (zelfs een heel team) zulkse organizatie, wil en kan leiden.
    Wat er ook uitkomt, ik ben al heel blij dat Ivanhoejupiler bestaat.
    Laat mijn persoonlijke menig de sfeer niet temperen, en ik blijf achter Ivanhoejupiler staat.

    Bedankt aan heel het Ivanhoejupilerteam.

    Groetjes Krikkie
    Laatst gewijzigd door Krikkie; 3 August 2006 om 18:47
    Het mooiste geschenk is een lach!!!
    Tenzij je de "bedank"-knop wil aktiveren

  5. #25
    Erelid   Jelle's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 April 2005
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    3.061
    Bedankjes
    248
    Bedankt
    4.982 keer in 1.801 posts
    Wat het bijsturen betreft: zoals ik al eerder zei willen we pm aanmoedigen om (uiteraard vriendelijk) met een moderator te discussiëren als je de sluiting betwist. We zijn niet perfect (spijtig genoeg ) en dus zetten we zo'n dingen graag recht als je een goede reden hebt en we dus fout waren

  6. #26
    Erelid   stallion's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 May 2005
    Berichten
    527
    Bedankjes
    402
    Bedankt
    248 keer in 121 posts
    Ik heb erger meegemaakt, waar elke afbeelding die gepost werd in vraag werd gesteld of er geen copyrights op waren...
    Durfde je al eens uit de bocht gaan en een Disney afbeelding gebruiken dan werd je binnen de 10 secoonden op de vingers getikt en de afbeelding verwijderd Hier mogen we dus zeker niet klagen

    Soms beter op zeker spelen...

  7. #27
    Erelid   Jelle's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 April 2005
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    3.061
    Bedankjes
    248
    Bedankt
    4.982 keer in 1.801 posts
    Op dat vlak heb je gelijk, normaal moet je voor elke afbeelding een aanvraag indienen. Dus willen we het AMD logo voor het ICT-nieuws gebruiken, zouden we even AMD moeten mailen voor toelating

    In Amerika zijn ze iets slimmer en hebben ze een "Fair Use" wet daarvoor. Bij bv. Wikipedia is dat duidelijk zichtbaar, waar ze een licentie eisen voor elke afbeelding. Wikipedia Nederlands heeft dus een pak minder afbeeldingen dan de Amerikaanse versie. In België is men nog niet zo slim geweest een soortgelijke wet te maken

    Zo gek gaan we dus niet doen, want op die manier kan men eigenlijk gewoon zowat alle Belgische sites sluiten. Zowat alle sites gaan dus in de fout daarin, ik gok zelfs ook overheidssites enzo

  8. De volgende gebruiker bedankt Jelle voor deze nuttige post:

    stallion ( 4 August 2006)

  9. #28
    Erelid  
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Roeselare, België
    Berichten
    1.623
    Bedankjes
    774
    Bedankt
    818 keer in 492 posts
    Ik dacht dat het gebruik voor afbeeldingen wel toegestaan was voor nieuwsartikels (een soort recht van een journalist)

  10. #29
    Erelid   Jelle's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 April 2005
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    3.061
    Bedankjes
    248
    Bedankt
    4.982 keer in 1.801 posts
    Hmm, op Wikipedia Nederlands hebben ze om die reden toch al enkele keren om die reden een afbeelding van me verwijderd. Op de Engelse Wikipedia geen probleem. Ik moest een licentie ervan kunnen voorleggen, anders bleef het verwijderd.

  11. #30
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.822
    Bedankjes
    15.634
    Bedankt
    36.995 keer in 15.331 posts
    @ Snakey: denk dat je daarin gelijk hebt, omdat dat overeen komt met gratis reclame en dààr gaan ze vast geen proces voor aanspannen of ze moeten zelf nog betalen ook!

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. *site url verwijderd* gsm site
    Door kurt0015 in forum Site-Check
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 8 May 2006, 17:18

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •