Pagina 5 van 9 EersteEerste ... 34567 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 89

Discussie: legaliteit site

  1. #41
    Erelid  
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Roeselare, België
    Berichten
    1.623
    Bedankjes
    774
    Bedankt
    818 keer in 492 posts
    Om nog eens aan te halen over deze cd-key
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jelle
    Reden lijkt me dat die sleutel niet voor niets op het cd doosje staat, als je die van die cd gaat halen moet je de codering ervan breken en dat lijkt me geen legale actie.
    Het ging dus om vanaf je windows-cd er een key uit te halen. Hierdoor moet je een bepaald algoritme eruit halen (via reverse engineering) om zo de juiste combinaties te kunnen achterhalen hoe je de juiste keys kan eruit halen. Dus dit is weldegelijk een illegale post.

    Over psp, de lessen gaan over het gebruik van dit programma. Dit zijn programma's waarvan je op het internet ook legaal trials kan downloaden.

  2. #42
    PC-Freak   Krikkie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 November 2005
    Locatie
    Mortsel
    Berichten
    995
    Bedankjes
    503
    Bedankt
    835 keer in 614 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Snakey
    Om nog eens aan te halen over deze cd-key

    Het ging dus om vanaf je windows-cd er een key uit te halen. Hierdoor moet je een bepaald algoritme eruit halen (via reverse engineering) om zo de juiste combinaties te kunnen achterhalen hoe je de juiste keys kan eruit halen. Dus dit is weldegelijk een illegale post.

    Over psp, de lessen gaan over het gebruik van dit programma. Dit zijn programma's waarvan je op het internet ook legaal trials kan downloaden.
    Als het jouw cd is, eerlijk gekocht en origineel, dan zie ik niet in wat er illegaal is aan informatie van jouw cd te halen... Logaritme doorbreken of niet!

    Groetjes Krikkie
    Het mooiste geschenk is een lach!!!
    Tenzij je de "bedank"-knop wil aktiveren

  3. #43
    Erelid/Spyware Slayer  
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Berichten
    1.977
    Bedankjes
    119
    Bedankt
    373 keer in 248 posts
    Lees de licentie-overeenkomst dan nog maar eens na.

  4. #44
    Erelid  
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Roeselare, België
    Berichten
    1.623
    Bedankjes
    774
    Bedankt
    818 keer in 492 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Krikkie
    Als het jouw cd is, eerlijk gekocht en origineel, dan zie ik niet in wat er illegaal is aan informatie van jouw cd te halen... Logaritme doorbreken of niet!

    Groetjes Krikkie
    Bij "aankoop" van software koop je de software niet, alleen het gebruiksrecht. Je kan bv. 1 cd kopen, maar met 20 licenties zodat je het mag installeren op 20 verschillende pc's. Veel bedrijven doen dit. Maar ook bij consumenten geldt de regel dat je geen eigenaar bent van de software, je mag het alleen gebruiken.
    Je hebt dus geen recht om hun software te kraken.

  5. #45
    PC-Freak   Krikkie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 November 2005
    Locatie
    Mortsel
    Berichten
    995
    Bedankjes
    503
    Bedankt
    835 keer in 614 posts
    Maar is dit wel degelijk ilegaal???
    Het is niet omdat dit in een gebruikersovereenkomst staat dat dit ook legaal is!!!
    Het misbruiken of copiëren van deze software voor verdere distributie is dan wel zeker ilegaal.
    Groetjes Krikkie
    Laatst gewijzigd door Krikkie; 3 August 2006 om 22:16
    Het mooiste geschenk is een lach!!!
    Tenzij je de "bedank"-knop wil aktiveren

  6. #46
    Erelid  
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Roeselare, België
    Berichten
    1.623
    Bedankjes
    774
    Bedankt
    818 keer in 492 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Krikkie
    Maar is dit wel degelijk ilegaal???
    Het is niet omdat dit in een gebruikersovereenkomst staat dat dit ook legaal is!!!
    Het misbruiken of copiëren van deze software voor verdere distributie is dan wel zeker ilegaal.
    Groetjes Krikkie
    Bepaalde elementen uit de gebruikersovereenkomsten zijn wel controversieel. Maar het feit van gebruiksrecht niet, zie het als iets huren voor onbepaalde tijd.

  7. #47
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    Ik persoonlijk denk niet dat we te streng zijn als we naar soortgelijke sites kijken. De regels zijn door de meesten gekend en worden ook nageleefd. Als er iets illegaals staat wordt het ook gewoon gesloten. Er wordt daarvoor ook niemand geband. Men moet dus de sluiting van zo'n topic niet als aanvallend beschouwen. Is men niet akkoord kan men dit gewoon even verklaren aan een mod of admin. Dan kan het bekeken worden.

    Alle proffesionele sites wagen zich niet aan het randje van legaal/illegaal. Het zijn de niet proffesionele sites zoals wij ook eentje zijn die omwille van bestaansreden natuurlijk wel die kantjes gaan opzoeken. Persoonlijk denk ik dat we dit stadium al lang voorbij zijn, ondanks we een hobby site zijn, en dus ook niet tot op die rand moeten gaan. Wij, en ik bedoel dan ook alle beheerders, zijn ook verantwoordelijk. Ik denk dat onze site ondertussen wel bestaansredenen genoeg heeft.

    In het verleden, toen Ivan de site startte werd er idd tot op die rand en zelfs over die rand gegaan. Maar als je een hobby site start, in de branche zoals onze site, zie je meestal direct het illegale verschijnen. Dit natuurlijk enkel om leden te lokken en een groot ledenbestand op te bouwen. Eens het grotere publiek de site kent gaat men verder weg van die illegaliteit. De reden is natuurlijk meer controle en wat ook belangrijk is, men heeft het als site niet meer nodig om die randjes af te lopen en daarbij de hele community in gevaar te brengen.
    Een community kan ook bestaan zonder die dingen. Een bijkomend item daarbij is het hele in stand houden van zo'n hobby site. Naarmate een hobby site groeit komen er ook grotere kosten voor dataverkeer, hosting, eventueel eigen server ed. Men is dan verplicht op zoek te gaan naar sponsers. Nu daar ligt dus ook een probleem als je op het randje zit. Deze sponsers, is het nu een winkel, een hostingbedrijf dat diensten aanbied of andere firma, zijn niet geneigd om te sponseren voor zulke sites. Bijvoorbeeld een bedrijf dat software verkoopt, muziek of filmen, maar ook anderen gaan niet snel sites sponseren met illegale content op.
    Zo zie je dan net zoals hier, we weg blijven van die illegalitiet en proberen andere, nuttigere dingen aan te bieden, die meer inhoud hebben en meer informatie bieden.
    Zo kan je het hele beveiligingscenter wat we hier hebben uitgebouwd als voorbeeld zien. Dit biedt ook hulp aan, maar op een andere manier, dat je als startende site dan weer niet kan aanbieden. De kantlijnen veranderen dus met de groei en de community van de site. Maar het karakter van deze site blijft ongewijzigd

  8. De volgende 3 gebruikers bedanken PeterN voor deze nuttige post:

    compuchrisje ( 3 August 2006), Krikkie ( 3 August 2006), Snakey ( 3 August 2006)

  9. #48
    PC-Freak   Krikkie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 November 2005
    Locatie
    Mortsel
    Berichten
    995
    Bedankjes
    503
    Bedankt
    835 keer in 614 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Snakey
    Bepaalde elementen uit de gebruikersovereenkomsten zijn wel controversieel. Maar het feit van gebruiksrecht niet, zie het als iets huren voor onbepaalde tijd.
    Ik huur dus niet, ik koop! Daarmede verwerf ik het eigendomsrecht!!!

    Klein detail maar wel belangrijk!

    Groetjes Krikkie
    Het mooiste geschenk is een lach!!!
    Tenzij je de "bedank"-knop wil aktiveren

  10. #49
    Erelid  
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Roeselare, België
    Berichten
    1.623
    Bedankjes
    774
    Bedankt
    818 keer in 492 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Krikkie
    Ik huur dus niet, ik koop! Daarmede verwerf ik het eigendomsrecht!!!

    Klein detail maar wel belangrijk!

    Groetjes Krikkie
    Dan heb je pech, deze software kan je niet kopen zodat je het eigendomsrecht verwerft. Wanneer je echt software wilt kopen, dan pas je beter bij FSF, de free software foundation (vertaal free naar vrij, niet naar gratis), vaak zijn degene die daaraan meewerken, mensen vanuit uw standpunt, of mensen die gewoon willen breken met het feit dat je geen keuze meer krijgt bij de huidige aanpak (men wil vrij zijn, en een gebruiker wil eigenaar zijn van zijn software, dus er mag geen copyright op staan).

  11. #50
    Erelid   Jelle's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 April 2005
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    3.061
    Bedankjes
    248
    Bedankt
    4.982 keer in 1.801 posts
    Misschien wel, je kan Bill Gates altijd eens vragen hoeveel hij vraagt voor Windows

    Microsoft in z'n geheel is op 57 miljard dollar geraamd onlangs.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. *site url verwijderd* gsm site
    Door kurt0015 in forum Site-Check
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 8 May 2006, 17:18

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •