Pagina 1 van 9 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 89

Discussie: legaliteit site

  1. #1
    Expert   barbapapa5800's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 January 2006
    Berichten
    492
    Bedankjes
    44
    Bedankt
    83 keer in 75 posts

    legaliteit site

    heuheummmm,

    allereerst heb ik lang getwijfeld om dit topic hier neer te zetten, maar heb besloten om dit toch te doen.
    ik vind dat dit forum iets te voorzichtig is ivm legaal blijven.
    wanneer ik topics gesloten zie worden omdat iemand vraagt hoe je de sleutel van een windows cd kan halen.
    daar is dus niks illigaals aan.
    ik hang ook veel rond op forums als FTD, skvcd, soms ook hardware.info, ...
    als ik zie wat daar op die forums allemaal kan, dan vind ik ivanhoejupiler iets te voorzichtig.
    wat gaan ze de site doen omdat een lid een ander lid verteld hoe je een cd moet downloaden of hoe je een gedownloade film kan bewerken.
    als het woordje gedownload in een topic verschijnt gaat hier direct een slotje op met de stempel illigaal!

    nieuws:
    het downloaden van internet is niet iligaal, het aanbieden van films, muziek, ... is wel iligaal.

    je kan beter de mensen goed informeren voor ze domme en verkeerde dingen doen.


    barbapapa5800 is benieuwd of dit topic besproken zal worden
    Ben je geholpen, mag je me altijd bedanken...
    Mijn pc specs vind je in mijn profiel...

  2. De volgende gebruiker bedankt barbapapa5800 voor deze nuttige post:

    discorobinson ( 5 August 2006)

  3. #2
    Erelid   Joga's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 July 2005
    Locatie
    Eeklo
    Berichten
    2.095
    Bedankjes
    1.439
    Bedankt
    1.303 keer in 821 posts
    ik vind zelf dat je beter voorzichtig bent met zo'n dingen dan zal je nooit mislopen

  4. De volgende gebruiker bedankt Joga voor deze nuttige post:

    barbapapa5800 ( 3 August 2006)

  5. #3
    Expert   barbapapa5800's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 January 2006
    Berichten
    492
    Bedankjes
    44
    Bedankt
    83 keer in 75 posts
    maar wat breng je de mensen dan bij?

    je kan ook overbodig voorzichtig zijn he!
    zoals ik al zei, downloaden van bv nieuwsgroepen is niet illigaal, het aanbieden wel.
    Ben je geholpen, mag je me altijd bedanken...
    Mijn pc specs vind je in mijn profiel...

  6. #4
    Geek   Nikolas's schermafbeelding
    Geregistreerd
    29 September 2005
    Locatie
    OCMW v/d Wereld
    Berichten
    2.061
    Bedankjes
    224
    Bedankt
    517 keer in 317 posts
    Ik begrijp je punt barpapa, maar als het toch op andere fora te vinden is, kijken de mensen beter daar voor zo'n dingen.

    Ik begrijp zeer goed dat IVH op dat vlak zeer voorzichtig is, want SABAM en Brein ontzien niets of niemand.

    Nee, hier moet in mijn ogen geen verandering in komen, op dit vlak zit het beleid wel goed, denk ik.
    (\__/)
    (='.'=) Dit is konijn. Zet hem ook in je handtekening
    (")_(") zodat hij de wereld verovert.

  7. De volgende gebruiker bedankt Nikolas voor deze nuttige post:

    barbapapa5800 ( 3 August 2006)

  8. #5
    Erelid  
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Roeselare, België
    Berichten
    1.623
    Bedankjes
    774
    Bedankt
    818 keer in 492 posts
    Je hebt een verkeerde opvatting over de legaliteit van het downloaden van zulke media. Het is legaal in Nederland, illegaal in België EN in beide landen is het illegaal om zulke content aan te bieden. We hadden hier een studie over gedaan in onze school/klas dus het is wel redelijk correct, deze informatie.

    Over de cd-key, ja, dit was legaal om je eigen key te bekijken. Maar vaak hebben de tools die deze key tonen ook de functie om de key te veranderen, wat dan weer illegaal kan zijn voor een gewone thuisgebruiker.

  9. De volgende gebruiker bedankt Snakey voor deze nuttige post:

    barbapapa5800 ( 3 August 2006)

  10. #6
    Erelid   Jelle's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 April 2005
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    3.061
    Bedankjes
    248
    Bedankt
    4.982 keer in 1.801 posts
    Die van die Windows cd sleutel heb ik gesloten. Reden lijkt me dat die sleutel niet voor niets op het cd doosje staat, als je die van die cd gaat halen moet je de codering ervan breken en dat lijkt me geen legale actie.

    Ik en andere mods staan altijd open voor discussie over concrete topics (via pm). Wij kunnen daar ook eens een foutje in maken en dan zetten we dat graag recht.

    Van het sluiten van topics bij het woord 'downloaden': dat zijn topics waar men duidelijk zegt "Ik heb film x gedownload met programma y en hij werkt niet." bv.

    Het downloaden van zo'n dingen is illegaal, behalve als ze gratis zijn. Je bezit ze immers zonder enige licentie ervoor. Ik denk dat ik niet met enige links ofzo moet aantonen dat er al veroordelingen zijn geweest voor het bezitten van gedownloade muziek en dergelijke
    Het is wel een feit dat de meeste veroordelingen zijn voor het aanbieden van illegaal materiaal, maar dat is puur een strategie.

    Dit topic is zeker bespreekbaar, alleen 'ik download toch', 'SABAM is stom' en soortgelijke reacties zijn niet echt welkom. Hiervoor is het Feedback forum er immers

  11. De volgende gebruiker bedankt Jelle voor deze nuttige post:

    barbapapa5800 ( 3 August 2006)

  12. #7
    Expert   barbapapa5800's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 January 2006
    Berichten
    492
    Bedankjes
    44
    Bedankt
    83 keer in 75 posts
    probleem is dat veel mensen die andere sites niet kennen.
    ik bedoel dat vele hier op FTD geen, zaken hebben, want die kennen de uitleg die daar gegeven word toch niet.
    op deze site zijn veel beginners die een probleem hebben.
    en zoals je ziet zoeken ze toch hun weg.
    ze zoeken tot ze een plaats hebben gevonden waar ze film en muziek kunnen downloaden.
    dus "iligaal" zijn ze toch bezig, waarom helpen we ze dan niet verder?
    Ben je geholpen, mag je me altijd bedanken...
    Mijn pc specs vind je in mijn profiel...

  13. #8
    Erelid  
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Roeselare, België
    Berichten
    1.623
    Bedankjes
    774
    Bedankt
    818 keer in 492 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barbapapa5800
    probleem is dat veel mensen die andere sites niet kennen.
    ik bedoel dat vele hier op FTD geen, zaken hebben, want die kennen de uitleg die daar gegeven word toch niet.
    op deze site zijn veel beginners die een probleem hebben.
    en zoals je ziet zoeken ze toch hun weg.
    ze zoeken tot ze een plaats hebben gevonden waar ze film en muziek kunnen downloaden.
    dus "iligaal" zijn ze toch bezig, waarom helpen we ze dan niet verder?
    Omdat wij dan eigenlijk illegaliteit aanmoedigen, niet echt een imago om trots op te zijn :/

    Je kan gewoon een vraag stellen om een film te converteren naar een ander formaat, of over een film dat je opeens niet kan afspelen. Je mag trouwens een backup-kopie ervan bezitten mits je de eigenaar bent van het origineel (de beveiliging van een dvd kraken mag dan weer niet).

  14. De volgende gebruiker bedankt Snakey voor deze nuttige post:

    barbapapa5800 ( 3 August 2006)

  15. #9
    Expert   barbapapa5800's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 January 2006
    Berichten
    492
    Bedankjes
    44
    Bedankt
    83 keer in 75 posts
    @jelle

    zijn er ooit gevallen bekend (weet dit zelf niet hoor) dat een forum word gesloten/aangepakt voor het verstrekken van info over hoe je dingen moet doen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Snakey
    Omdat wij dan eigenlijk illegaliteit aanmoedigen, niet echt een imago om trots op te zijn :/
    maar het gebeurd toch hoor.
    op de manier dat we nu bezig zijn laten we veel mensen met problemen in de kou staan.
    ook krijg je af en toe mensen die komen aankloppen met een probleem die de bron niet willen vermelden om die iligaliteit te vermijden.
    des te moeilijker is het om een oplossing te zoeken voor hun probleem.
    als ze gewoon kunnen zeggen "ik heb film X gedownload en heb nu dit probleem" is het echt veel makkelijker om problemen op te sporen.
    Ben je geholpen, mag je me altijd bedanken...
    Mijn pc specs vind je in mijn profiel...

  16. #10
    Geek   Milo's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 June 2005
    Locatie
    Zottegem - City
    Berichten
    1.974
    Bedankjes
    469
    Bedankt
    456 keer in 349 posts
    Zie , en het zijn Admins en Mods ( nu vooral Petern , Simply en andere global mods ) die gaan lastig gevallen worden door de instanties met in eerste instantie gewoon waarschuwings mails maar achteraf ook andere mails en rechtzaken mocht het niet ophouden .
    Je moet weten IHJ is een site met nu +/- 10.000 leden .... da word heus opgemerkt bij overheden alsook bij Sabam , Ifpi en dergelijken ....... We worden meer in het oog gehouden dan je denkt en juist daarom ........ Ga maar eens op onlinehelpdesk.be , daar zijn ze nog voorzichtiger .......
    Hoe groter de site , hoe voorzichtiger we moeten zijn met zulkeen dingen
    United tegen de Spyware
    Bunnyman
    If you aren't a part of the solution , You almost surely are a part of the Problem

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. *site url verwijderd* gsm site
    Door kurt0015 in forum Site-Check
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 8 May 2006, 17:18

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •