Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 49
  1. #21
    Erelid   Heezy's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Berichten
    1.476
    Bedankjes
    255
    Bedankt
    185 keer in 132 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vanic Bekijk bericht
    we zijn dus bezig over een AM2 mobo
    Jawatte, twas laat gisteren .

    AM2 dus. Voor dezelfde prestaties te krijgen met AM2 als bij 939, moet je DDR2-800 geheugen nemen. AM2 is echt de moeite niet nu om te nemen imo. Ofwel bij 939 blijven met goed geheugen, ofwel Conroe.

    Maar ik veronderstel dat je je AM2 bord al hebt...

  2. #22
    PC-Freak  
    Geregistreerd
    12 May 2005
    Berichten
    1.219
    Bedankjes
    16
    Bedankt
    114 keer in 112 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Heezy Bekijk bericht

    AM2 dus. Voor dezelfde prestaties te krijgen met AM2 als bij 939, moet je DDR2-800 geheugen nemen. AM2 is echt de moeite niet nu om te nemen imo. Ofwel bij 939 blijven met goed geheugen, ofwel Conroe.

    Maar ik veronderstel dat je je AM2 bord al hebt...
    dit is iets anders he... de TS vroeg welk DDRII geheugen... voor het mobo dat hij voor ogen heeft...

    voor de rest volg ik je volkomen... inderdaad een Conroe nemen... maar dan moeten we eventueel zijn budget weten( ik denk ook niet dat hij al een 939 heeft of ' t zou inderdaad een beetje zot zijn)

    hij heeft nog geen mobo gekocht...

  3. #23
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    19 May 2005
    Berichten
    81
    Bedankjes
    5
    Bedankt
    1 keer in 1 post
    Heb inderdaad nog geen moederbord gekocht. Conroe lijkt me voor mijn budget wel te duur voor het moment.
    Processor Athlon X2 3800+ kost ong. 143 euro en moederbord Asrock voor AM2 ong. 65 euro. Wat ik niet begrijp dat je sneller geheugen (nou wat is snel?) moet nemen voor een AM2 MB dan voor een 939. Bij mijn (beperkt) weten moet dat toch ongeveer gelijk zijn. AM2 betekent wel DDR2 geheugen en dat is toch meer toekomstgericht dan het gewoon DDR geheugen?
    Andrs moet ik niets vervangen en blijf gewoon bij mijn huidige configuratie :
    Asrock Dubbel Sata 939, AMD Athlon 64 3000 + en 1024 gewoon DDR geheugen.
    Als ik jullie hoor heeft het geen zin om te veranderen naar dat DDR2 geheugen (en dus nieuw mb en dual core processor)?

  4. #24
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    19 May 2005
    Berichten
    81
    Bedankjes
    5
    Bedankt
    1 keer in 1 post
    Ik vergeet te vermelden dat ik de kans heb om mijn PC nu te verkopen en dus over te gaan naar iets anders.
    Zou dat anders niet in overweging nemen hoor.
    Is me dus niet om een nul-operatie te doen.

  5. #25
    PC-Freak  
    Geregistreerd
    12 May 2005
    Berichten
    1.219
    Bedankjes
    16
    Bedankt
    114 keer in 112 posts
    verdorie je had over 14 dagen moeten erbij zijn he... de 3800X2 voor socket 939 kostte toen ook maar zoveel... al hebben ze er blijkbaar nog bij Forcom voor die prijs...

    het verschil zal echt de kosten niet waard zijn... ( nieuw mobo ;en geheugen)


    tis gewoon zo als je nu nieuw koopt moet je eigenlijk voor de Conroe gaan...

  6. #26
    Erelid   Heezy's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Berichten
    1.476
    Bedankjes
    255
    Bedankt
    185 keer in 132 posts
    Idd. Ofwel blijf je bij Socket 939 bij AMD ofwel koop je een betere Intel Conroe. Overstap van Socket 939 naar AM2 is het geld totaal niet waard.

    En waarom AM2 hogere snelheden van DDR2 geheugen nodig heeft dan Socket 939 met DDR1 komt door de architectuur van de AMD cores. Die zijn niet bandbreedte hongerig (itt. Intel, ook met de Conroe doordat die de goede prefetchers van Netburst heeft overgenomen) doordat AMD korte pijplijnen heeft, en heeft meer baat bij strakke timings. En om dus DDR1-400 geheugen met 2-2-2 timings te evenaren, moet je al DDR2-800 met 4-4-4 timings nemen.

  7. #27
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    19 May 2005
    Berichten
    81
    Bedankjes
    5
    Bedankt
    1 keer in 1 post
    Ik hoor je dus zeggen : koop opnieuw een 939 bord met een DDR1-400 geheugen als je niet voor een Conroe gaat (die toch heel wat duurder is).
    Welke combinatie Conroe/moederbord zou je aanraden? Blijkbaar zijn er nog niet veel moederborden voor conroe berschikbaar. Asrock heeft er bv. wel (zie hun website) maar ik vind die nog niet bij de dealers terug.
    Welk geheugen moet dan in die Conroe?

  8. #28
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    19 May 2005
    Berichten
    81
    Bedankjes
    5
    Bedankt
    1 keer in 1 post
    Wil nog aanvullen dat AM2 zeker niet duurder is dan 939. Als je alle componenten samen neemt (moederbord, CPU, DDR2) komt het zelfs goedkoper uit.

  9. #29
    PC-Freak  
    Geregistreerd
    12 May 2005
    Berichten
    1.219
    Bedankjes
    16
    Bedankt
    114 keer in 112 posts
    wij zeggen niet koop opnieuw een mobo met een socket 939 ...wij zeggen hou je mobo en steek er een dual core cpu in


    dus eigenlijk wil je gewoon alles nieuw kopen??? dan moet je gewoon voor de Conroe gaan... ( de goedkoopste vind je vanaf 185€ )
    en is de meerprijs gewoon waard( je zal al goedkoper geheugen kunnen nemen) ...

    waarom denk je dat AMD nu zijn cpu's zo goedkoop verkoopt....

    maar als je toch een AM2 neemt... neem dan toch gewoon DDRII geheugen dat werkt aan 800... anders is het (zeker) weggegooid geld


    heb je dan echt niet gelezen wat Heezy heeft gepost??? ivm. die conroe ( zie zijn post over de core 2 duo) en geheugen


    dus als je budget het nog niet toelaat om een conroe te kopen wacht dan tot dit het wel toelaat... je hebt momenteel( blijkbaar) een degelijke pc... al begrijp ik niet dat er een 1600+ in een s939 zit

  10. #30
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    19 May 2005
    Berichten
    81
    Bedankjes
    5
    Bedankt
    1 keer in 1 post
    Sorry mijn gegevens zijn niet actueel :
    heb een Athlon 64 3000+
    Asrock 939 Dual Sata
    1024 DDR memory van Corsair
    Werkt heel goed maar kan dat nu aan een zeer goede prijs verkopen (volledige PC).
    Dus als ik bv. een Athlon X2 3800+ neem aan 138 euro moet ik ook een ander moederbord en ander geheugen aanschaffen hé.
    Werkt die goedkope Conroe (is de 6300 geloof ik en kan ik kopen voor 184 euro) zoveel beter dan de X2 3800+?
    Probeem is dat ik dan niet weet welk moederbord erbij past en welk geheugen.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Welk Geheugen Voor Een Pavilion W5050be ?, ocz en takems detecteerd hij niet
    Door nielsvandesype in forum Processoren, moederborden en geheugen
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 7 November 2005, 20:32
  2. welk scherm als jullie mochten kiezen
    Door lem in forum Grafische kaarten & monitors
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 17 October 2005, 17:25
  3. welk geheugen kan ik bijsteken ?
    Door boek73 in forum Processoren, moederborden en geheugen
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 12 October 2005, 22:30
  4. welk mobo kiezen
    Door artuur in forum Processoren, moederborden en geheugen
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 10 July 2005, 13:24

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •