Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 13 van 13

Discussie: Opdracht herexamen

  1. #11
    Beginner   Delor1an's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 August 2006
    Berichten
    3
    Bedankjes
    1
    Bedankt
    0 keer in 0 posts
    @nojs: ik was gebuisd omdat ik en mijn collega ( groepswerk ) code hadden gebruikt van het internet daarom dus .. ( nu is het wel ieder op zich ).

    @Nork: de scrollbars zijn mee gedesigned in IE, ik heb me laten vertellen dat het niet mogelijk is in firefox.

    @Jelle: aller eerst goeie post Ik volg Multimedia in hoge school kortrijk.

    - absoluut positioneren: zo geleerd .. ( hoe zou jij het doen? )
    - wat wel moet en daar moet ik dringend naar kijken: alle pagina's moeten Strict valid zijn. Dus <p> tags binnen <span> krijg ik fouten op.
    - javascript content. Euh heb dat zo gedaan gewoon om het feit dat ik dan enkel het content venster vernieuw en zo niet alle code van de andere kaders ( veranderd toch niet ) moeten kopiëren naar een andere html. Lijkt me handiger als je iets moet veranderen terwijl je anders moet gaan zoeken in al je .html bestanden.

  2. #12
    Erelid   Jelle's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 April 2005
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    3.061
    Bedankjes
    248
    Bedankt
    4.982 keer in 1.801 posts
    Zulke scrollbars werken idd. alleen IE. Microsoft heeft die code uitgevonden en het is dus geen valid CSS zoals het W3C voorschrijft. Dit kan je eventueel wel laten staan voor IE dan alleen, want het levert geen problemen op in andere browsers. Dat je dan errors krijgt bij het valideren van je CSS moet je er dan wel bijnemen.

    Voor die JavaScript vind ik dat niet echt een goede reden. Nu staat alles in één pagina, niet echt optimaal toegankelijk voor o.a. zoekmachines. Ik raad je dus echt aan om er toch aparte pagina's van te maken. Zo kan de gebruiker die ook tonen aan anderen, wat nu niet kan.
    Handiger voor jou dus misschien, maar niet voor de gebruiker (en die staat voorop ). Om het voor jou handig te maken moet je overstappen op server site scripting, PHP ofzo. Zo kan je dingen includen en in de verschillende bestanden dan alleen de dingen die anders zijn in een bestand zetten.

    Je kan uiteraard geen p's gebruiken binnen span's. Een p is immers een tag op block level en een span is er een op inline niveau. Block level tags (div, p, ...) mag je dus niet binnen inline tags gebruiken. Dat is normaalgezien ook niet nodig, want de paragraaf tekst kan je even goed stylen met CSS, die span is dus overbodig. Je gebruikt dus beter een div om rond blokken te zetten i.p.v. spans, divs zijn containertags, bedoeld voor het structureren.

    Je kan ook gemakkelijk je CSS een pak kleiner maken, bv.:
    Code:
    padding-top:5px;
    padding-left:5px;
    padding-bottom:5px;
    padding-right:5px;
    Dat schrijf je dus beter als:
    Code:
    padding:5px;
    als het toch langs alle kanten hetzelfde is.

    Strict is verder idd. een veel betere keus. Het absoluut positioneren kan je best nog even laten tot de rest is opgekuist, dan is het wat overzichtelijk. In jouw geval met een grote achtergrondsafbeelding voor alles kan je ook moeilijk anders werken. Als je dan alles naar divs omzet, zet dan bv. titels als "Home", "Affiche" en "Nieuws" in die div en positioneer die niet apart. Zet ze ook als h2 om het semantischer te maken.

    Wat offtopic: ik ga dit jaar m'n zesde secundair doen en dus staat de keuze voor het hoger onderwijs ook te wachten erna. Wat zijn je ervaringen met de richting Multimedia? Toegepaste informatica staat immers ook op het lijstje van m'n mogelijk keuzes (dat lijstje wordt steeds langer en moeilijker om uit te kiezen ).

  3. #13
    Beginner   Delor1an's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 August 2006
    Berichten
    3
    Bedankjes
    1
    Bedankt
    0 keer in 0 posts
    Zoals je mss mijn css hebt bekeken staat er veel hetzelfde in, volgens kan dit in 1 blok dat geldt voor alle onderelen ( zoals content enzo ). Ik ging daar nog voor kijken want zo kan het niet tenzij het niet anders kan.
    Maar ik ben nu eerst nog bezig aan mijn portfolio want daar heb ik eerst examen van

    Wel om eerlijk te zijn ben ik dit jaar ( 1ste jaar hoger ) weinig en zelfs verschillende weken niet naar de les geweest, toch ben ik er op de meeste zaken door soms zonder te studeren. ( meerkeuze voor theorie enzo. ) Voor de praktische vakken wordt het dus moeilijker en kan je 'alleen' (beter) als je veel oefent.

    Aangezien jij veel weet over webtechnologie ( zo noemt dat vak ) wordt dat absoluut geen probleem en zul je hoogstwaarschijnlijk niet veel nieuws leren in het eerste jaar.

    Programmeren is een andere zaak. Daar kan ik niets van en doe ik absoluut niet graag. Maar dat is mijn mening Dit onderdeel vraagt wel oefening.

    Dan hebben we nog multimedia: sem1: photoshop ( lay-outs, beelden bewerken, ... )| sem2: illustrator ( vector tekenen, als examen in juni was het een playmobil huis tekenen in isometrie met wat animaties erbij in flash )

    En dan technologie wat niets inhoudt ( voor mij toch niet, 5-6de middelbaar ICT zoals jij ) en problem solving ( toch niet te onderschatten ).

    Nog vragen?

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •