Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 12

Threaded View

  1. #1
    In memoriam   Nostradamus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 October 2005
    Locatie
    Deurne, Antwerpen
    Berichten
    4.194
    Bedankjes
    6.360
    Bedankt
    8.279 keer in 3.229 posts

    [Tip 03] Copyright in je foto's zetten

    - Copyright in je foto’s zetten:


    Nog een handige freeware download!

    Met dit handig programmaatje kan je naam, copyright of welke tekst je ook maar wil in je foto’s zetten.
    Hier kan je het downloaden: CopyRightLeft
    Open het programma, dan boven in de werkbalk op image klikken, options en je tekst instellen.
    Mijn instelling ziet er zo uit, je kunt dit natuurlijk doen naar eigen smaak.





    Om het wat meer officieel te houden kun je ook copyright er voor plaatsen: bvb copyright © 2006 naam.

    Het © symbool haal je op bij het klikken op Add symbol.

    Als dit alles is ingesteld naar je wensen, klik op file, open image en zoek de foto waar je de tekst wil in plaatsen.
    Let wel op dat je onderaan in het balkje JPEG files zet, want het opent zich op BMP files.
    Je foto staat nu klaar om de tekst in te zetten. Daarna klik je linksboven op © dan krijg je het bovenstaande kader te zien, klik op OK en klaar is Kees.
    Hier staat mijn copyright rechtsonder zoals ik het heb afgesteld in het kader boven.



    Indien je nu vindt dat het nog wat anders zou kunnen, bvb andere kleur van tekst, formaat van tekst enz (change font) omdat deze niet goed zichtbaar is in je foto klik je terug op file en undo.
    Dan terug boven image, options en je kunt weer veranderen wat je wil.
    Eens dit alles ingesteld is heb je de volgende maal niets anders te doen dan een foto te openen en op de © te klikken en OK.
    Daarna klik je op file, save image as zo behoudt men zijn originele foto zonder tekst ook. Ik klik bvb op save image as, ik hou de originele naam maar zet er een c achter. Zo weet ik in mijn mappen welke al met een tekst (copyright) beveiligd zijn.
    Indien je save image aanklikt word de foto gewoon weggeschreven met tekst zonder behoud van de originele foto (zonder tekst).

    Indien je nu in een groot aantal foto’s (in dezelfde map) je copyright tegelijkertijd wil zetten gaat dit ook hoor.
    Klik op image > Batch Processing, of linksboven op je scherm op het neerwaarts gericht zwart pijltje (rechts) naast ©.




    Daarna krijg je dit schermpje:



    Klik op OK en zoek je fotomap die je wil bewerken met je tekst.

    Open je map en selecteer de foto’s waar je tekst wil inzetten:




    Men moet hier wel zeker zijn dat dit de juiste foto’s zijn, want wanneer men op openen klikt zijn je foto’s al voorzien van de tekst en kan men dit niet meer ongedaan maken.
    Met dit copyright ben je er zeker van dat de foto’s altijd uw eigendom blijven.

    Tenslotte ben jij de auteur en heb je er tijd en moeite ingestoken om deze te maken.


    © Nostradamus


    Zoals alle berichten op dit forum, zijn ook deze lessen auteursrechterlijk beschermd.
    Duplicatie van de lessen, afbeeldingen en foto’s in welke vorm ook is in strijd met de Belgische wetgeving zonder voorafgaande toestemming van de auteur.





    Laatst gewijzigd door peenif; 20 February 2010 om 18:01 Reden: url afbeeldingen
    Zij die het opgeven weten nooit hoe dicht ze bij hun doel waren!
    Breng ons hier ook eens een bezoekje:
    Fotografie - Paint-Shop-Pro-(PSP) - Animation-Shop - Powerpoint - Photoshop

  2. De volgende 23 gebruikers bedanken Nostradamus voor deze nuttige post:

    <JJ> ( 6 February 2011), 100prismas ( 4 April 2010), Adnilleke (10 July 2007), ajaxloverr (25 October 2007), Breskuz ( 1 November 2008), compuchrisje (17 October 2006), coopman ( 4 November 2006), GuntherS (11 November 2006), Icemar ( 4 November 2006), jacowalt (29 November 2006), Kenzo ( 4 November 2006), Koshke ( 3 November 2006), Mp3Tjoeper ( 9 November 2006), Mrjraider ( 7 March 2011), noenkelMi (21 October 2007), nojs (20 October 2006), PeterN (17 October 2006), Phil O'Sophe ( 1 June 2008), Red Wodka (14 January 2007), retlawv (12 November 2006), sykke (27 August 2007), The_cobra666 ( 4 November 2006), Vincent (18 January 2008)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Copyright in je foto's zetten
    Door coopman in forum Fotografie
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 4 November 2006, 19:04
  2. Foto's rechtstreeks op cd zetten ?????
    Door Some_body in forum PC-randapparatuur en andere PC-hardware
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 3 July 2006, 16:29
  3. Foto's op cd zetten met Nero
    Door vuurvliegje in forum Audiovisueel
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 21 November 2005, 17:27
  4. foto's aan elkaar zetten
    Door snowbeer in forum Overige software
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 1 November 2005, 19:24

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •