Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 20
  1. #1
    Beginner  
    Geregistreerd
    26 October 2006
    Berichten
    2
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    0 keer in 0 posts

    Cool Installeren Draadloos netwerk

    Hallo,

    Ik had graag een beetje info gekregen voor het zelf installeren van een draadloos netwerk. Ik heb een nieuwe laptop van hp met een ingebouwde wifi ontvanger. Ik heb een draadloze router van d-link gekocht, type 624...

    Wat doe ik nu het best eerst? Is dat de ingebouwde wifi ontvanger linken aan de router? Of sluit ik best gewoon de router aan op de switch (die heb ik gekregen van telenet omdat ik ook over een digibox bezit), waarbij ik de cd-rom van d-link plaats en de laptop eerst verbindt via een utp kabel??
    Daarna die vaste verbinding laten wegvallen en kijken bij de draadloze verbindingen??

    Kortom, ik heb er geen kaas van gegeten en had graag een beetje hukp en advies gekregen van de experts hier.

    Mvg. Kwinten

  2. #2
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    Best kan je, als je niet echt veel bezig bent met die dingen, systematisch als volgt te werk gaan. Als er dan ergens iets niet gaat is het makkelijker de oorzaak te vinden

    Voor de router moet er niks geinstalleerd worden, ook niet de bijgeleverde cd. Dus dat is al makkelijk
    Sluit uw laptop aan via een kabel aan internet en zorg dat je internet verbinding hebt gewoon via de kabel. (kijk dus dat uw netwerk verbinding op uw laptop wel de nodige drivers heeft)
    Zorg vervolgens dat uw drivers ook up to date zijn van uw wifi in uw laptop.
    Sluit uw router nu gewoon tussen de kabel naar de pc toe. Zo werk je nu met kabel al over de router heen. Denk wel van telkens je iets verandert even te restarten voor alle veiligheid.
    Daarna kan je de kabel tss router en laptop wegdoen.
    Via uw laptop moet je nu scannen naar een verbinding. Eens dat alles gaan zou je al op internet moeteen kunnen.
    Pas als laatste probeer je uw draadloze verbinding te beveiligen met WEP of WPA.

    De meeste routers kunnen direct al verbinding maken. Om naar de instellingen van de router te gaan en deze te wijzigen kan je gewoon internet explorer opendoen en in de adres balk het ip van de router intypen. Je moet eens zien in de handleiding maar het gaat iets zijn van 192.168.2.1
    Als je daarnaar surft komt de ingebouwde website in de router te voorschijn waar je de hele router kan instellen
    Als het draadloze niet werkt kan je dit doen door een kabel aan te sluiten op de router en zo te surfen naar daar.

  3. #3
    Beginner  
    Geregistreerd
    26 October 2006
    Berichten
    2
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    0 keer in 0 posts
    hey,

    bedankt voor je reactie...Ik ga dit direct eens gaan proberen zie...

  4. #4
    Gevorderd   jack's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Locatie
    Oost-Vlaanderen
    Berichten
    207
    Bedankjes
    140
    Bedankt
    32 keer in 22 posts
    Hallo Peter
    Mijn nieuw aangekocht draadloos netwerk modem is een D-LINK wireless adsl 2+.
    Die uitleg die U hierboven hebt gegeven ,geld dat ook voor een interne huisinstallatie met 2 vaste PC's?Ik heb al verwoede pogingen gedaan en telkens mislukt.Als ik mijn oude modem verwijder en ik plaatst de D-link, dan kan ik niet meer op Internet om die Ip's en verdere installatie af te maken.

  5. #5
    Gevorderd   jack's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Locatie
    Oost-Vlaanderen
    Berichten
    207
    Bedankjes
    140
    Bedankt
    32 keer in 22 posts
    Sorry
    Ik heb nog iets vergeten vragen : Die USB-stick die er bijzit , wat moet ik daarmee aanvangen ??
    Alvast Bedankt hoor
    Jack

  6. #6
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jack Bekijk bericht
    Hallo Peter
    Mijn nieuw aangekocht draadloos netwerk modem is een D-LINK wireless adsl 2+.
    Die uitleg die U hierboven hebt gegeven ,geld dat ook voor een interne huisinstallatie met 2 vaste PC's?Ik heb al verwoede pogingen gedaan en telkens mislukt.Als ik mijn oude modem verwijder en ik plaatst de D-link, dan kan ik niet meer op Internet om die Ip's en verdere installatie af te maken.
    Bij draadloos internet werk je idd best in stappen. Als er dan iets niet gaat weet je direct waar het probleem zich situeert.

    Bij u werkt alles met de oude modem op adsl. Vervang de oude modem met de nieuwe modem. Je zal idd nu niet meer op internet kunnen. Dit komt omdat je in uw nieuwe modem/router voor ADSL alles nog goed moet configureren. Adsl maakt nog steeds verbinding met een login en paswoord. Daar je het juiste type modem/router niet hebt doorgegeven is het wat moeilijker om de juiste benamingen te geven. Bij de meeste routers heb je een ingebouwde wizard zitten. Die helpt u door de hele aansluit procedure. Bij d link kan je die dacht ik zelfs oproepen via een knopje aan de buitenkant.
    Anders kijk even in de handleiding en je gaat daar ergens het ip adres van de router zien staan. Zal iets zijn gelijk 192.168.2.1 Open gewoon internet explorer en druk op stop (daar hij toch geen pagina vindt) Type in de adres balk bovenaan gewoon het ip adres in en je zal op de ingebouwde website van de router/modem uitkomen. Hier kan je alle instellingen doen. Daar zal ook een wizard aanwezig zijn om u door de settings te leiden. Voor ADSL zal je ergens PPPoA moeten kiezen en uw login en paswoord van uw abonnement moeten invullen denk ik. Ik zit hier met telenet en daar is het weer net anders

    Btw, die usb stick is waarschijnlijk meegeleverd in een pakket en is een draadloze usb stick. Deze zal je moeten installeren met de bijgeleverde software op een pc om draadloos te kunnen werken. Het is dus een zender/ontvanger voor draadloos netwerk om in te steken in een pc.

  7. De volgende gebruiker bedankt PeterN voor deze nuttige post:

    jack (30 October 2006)

  8. #7
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.841
    Bedankjes
    15.656
    Bedankt
    37.033 keer in 15.352 posts
    Klein aanvullingske: IP van de router is meestal 192.168.1.1 of nul op het einde, de computers die erop aangesloten worden krijgen dan adressen met de volgende cijfers op 't einde; dus pc 1 (waar de lijn op binnenkomt) wordt dan 192.168.1.2 (in geval één), tweede pc 192.168.1.3. Dit gaat in feite automatisch als je elke computer configureert via de wizard. Bij het configureren in je router zelf kan je dan de respectievelijk Mac-adressen invoeren, om eventueel bestanden en printers te delen. In WinXP kan je op de eerste pc een installdiskette aanmaken, in 't geval je nog diskettedrives hebt. Héél gemakkelijk dan: je stopt de diskette in elke computer, voort de setup uit en je hebt geen werk meer.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  9. De volgende gebruiker bedankt compuchrisje voor deze nuttige post:

    jack (30 October 2006)

  10. #8
    Gevorderd   jack's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Locatie
    Oost-Vlaanderen
    Berichten
    207
    Bedankjes
    140
    Bedankt
    32 keer in 22 posts
    Beste Helpers,
    Ik geraak maar niet in de ingebouwde Wizard van mijn modem.Volgens je uitleg moet ik na aansluiten van de modem, Explorer openen , op stop duwen ??? en dan het IP adres ingeven en.......er gebeurd niets ( het IP adres is 192.168.0.1.)

  11. #9
    Geek   Kokki's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Berichten
    2.434
    Bedankjes
    159
    Bedankt
    683 keer in 607 posts
    Dat op stop duwen hoeft niet, maar maakt dat het wat sneller zal gaan. Dit is alleen omdat, als je IE opent hij naar je homepage zal gaan. Daar je geen internet hebt op dat ogenblik zal er dus ook geen homepage geopend kunnen worden. Vandaar dus het op stop drukken
    Om dat ipadres van je modem te achterhalen kan je ook eens start-uitvoeren, cmd typen. In dat zwarte venster wat dan verschijnt typ je dan ipconfig /all. Hier krijg je dan een hoop gegevens zoals je intern ip-adres, het mac-adres van je netwerkkaart (heb je nodig als je mac-adresfiltering wilt instellen) en je standaardgateway. Het ipadres van je standaardgateway moet je dus invullen in IE. Dit kan dus 192.168.1.1 of 192.168.2.1 of .... zijn.

  12. De volgende gebruiker bedankt Kokki voor deze nuttige post:

    jack ( 2 November 2006)

  13. #10
    Gevorderd   jack's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Locatie
    Oost-Vlaanderen
    Berichten
    207
    Bedankjes
    140
    Bedankt
    32 keer in 22 posts
    Meldingen
    Ethernet adapter Lanverbinding3..........ontkoppeld
    Fysiek adres ......00-06-A6-5A-46-AD
    PPP -adapter scarlet
    Fysiek adres ...00-53-45-00-00-00
    DHCP ......uitgeschakeld
    IP adres ........62-235-88-85
    DNS server.....193.121.171.135
    194.119.228.63
    Net Bios TCPIP....uitgeschakeld

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Draadloos netwerk + netwerk via router
    Door Gertjeeuuhh in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 21 May 2006, 21:48
  2. draadloos netwerk
    Door bogie2 in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 5 April 2006, 23:01
  3. draadloos netwerk installeren .....niet te doen!!!!!
    Door Robbedoeske in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 5 December 2005, 22:47
  4. draadloos netwerk
    Door caztan in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 4 December 2005, 00:54
  5. draadloos netwerk
    Door crash_override in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 20 July 2005, 11:34

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •