Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4
  1. #1
    PC-Freak   slicky's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    int westen van België
    Berichten
    1.357
    Bedankjes
    380
    Bedankt
    602 keer in 343 posts

    iemand een oplossing??

    jips

    ik zit hier met hetvolgende.
    mijn pc is verbonden met een draadloos netwerk
    ik heb hier nu nog een laptop die ik met een crossover kabel heb verbonden met mijn pc
    op de pc staat winxp en op de laptop win2000.
    ik kan bestanden delen,dat is geen probleem maar op mijn pc krijg ik de melding dat ik beperkte of geen verbindingsmogelijkheden heb.
    Mijn bedoeling is om op de laptop een internet verbinding te krijgen via de draadloze verbinding van mijn pc(als ik kijk naar het ip dat hij nu geeft begind het met 169.)kan ik dit veranderen.
    mijn netwerk is beveiligd met WEP

    is dit mogelijk

    alvast bedankt

  2. #2
    Gevorderd   W1nD0wS 3x P33's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 December 2005
    Locatie
    Liedekerke
    Berichten
    328
    Bedankjes
    8
    Bedankt
    57 keer in 48 posts
    Internet-verbinding delen instellen voor een netwerk

    Uw netwerk voor het delen van verbindingen is een soort LAN-netwerk dat gebaseerd is op één computer (de gateway), via welke alle andere computers en TCP/IP-apparatuur verbinding maken met internet.

    De volgende hardware en software is nodig om een thuisnetwerk in te stellen:
    • Een primaire computer, ofwel gateway, die netwerkconnectiviteit voor internet biedt. Op deze computer moet Windows XP, Windows 2000, Windows Millennium Edition of Windows 98 Tweede editie worden uitgevoerd met Internet-verbinding delen ingeschakeld.
    • Een of meer computers met Windows 95, Windows 98, Microsoft Windows NT 4.0, Windows 2000, Windows XP of andere TCP/IP-clientsoftware.
    • Apparaten die verbinding kunnen maken met internet.
    • Een netwerkverbindingsapparaat voor elke computer.
    • Bekabeling en hubs, afhankelijk van het gebruikte type verbindingsapparaat.
    • Een modem (of een ISDN- of ADSL-lijn) voor het gehele netwerk.
    • Internetbrowsersoftware en TCP/IP-stuurprogramma's geïnstalleerd op elk apparaat dat de verbinding deelt

    Internet-verbinding delen inschakelen

    Voordat u Internet-verbinding delen kunt inschakelen op een hostcomputer, moeten op de computer twee netwerkverbindingen aanwezig zijn: een netwerkadapter die is geconfigureerd om verbinding te maken met het interne thuisnetwerk of kleine bedrijfsnetwerk, en een andere verbinding die via een 56k-modem, ISDN-, DSL- of kabelmodem vanaf het netwerk verbinding maakt met internet.

    1. Open het Configuratiescherm en dubbelklik op Netwerk- en inbelverbindingen.
    2. Klik met de rechtermuisknop op de verbinding die u wilt delen en klik op Eigenschappen.
    3. Open het tabblad Delen en schakel het selectievakje Internet-verbinding delen voor deze verbinding in.
    4. Als het bij de verbinding die u deelt, om een inbelverbinding gaat en u automatisch de verbinding wilt kiezen wanneer een andere computer in uw thuisnetwerk externe bronnen probeert te gebruiken, schakelt u het selectievakje Bellen op verzoek inschakelen in.

  3. #3
    Gevorderd   W1nD0wS 3x P33's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 December 2005
    Locatie
    Liedekerke
    Berichten
    328
    Bedankjes
    8
    Bedankt
    57 keer in 48 posts
    of anders vertaald in het Nederlands ...lol

    Het feitelijke internet delen is een werkje van 10 seconden als het netwerk eenmaal werkt. Op de computer die de internetverbinding gaat verdelen neem je de volgende stappen.
    1. Ga naar start > settings (instellingen) > control panel (configuratiescherm)
    2. Dubbelklik op 'network connections' en dubbelklik vervolgens op de internetverbinding
    3. Klik op de properties (eigenschappen) knop en kies het tabblad 'advanced' (geavanceerd).
    4. Vink "Allow other network users to connect through this internet connection.....<LI class=MsoNormal>Om de toegang tot uw netwerk alleen toe te staan voor bekende computers stelt u MAC Address filtering in. Een MAC-adres is een uniek nummer dat aan een netwerkkaart is gekoppeld. U vindt de MAC-adressen van uw PC's in het hoofdscherm van de Belkin router-configuratie. Sta alleen deze adressen op uw netwerk toe.
    5. Stel de encryptie die u koos in stap 3 ook in op de netwerkcomputers
    Laatst gewijzigd door W1nD0wS 3x P33; 30 October 2006 om 18:35

  4. De volgende gebruiker bedankt W1nD0wS 3x P33 voor deze nuttige post:

    slicky (30 October 2006)

  5. #4
    PC-Freak   slicky's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    int westen van België
    Berichten
    1.357
    Bedankjes
    380
    Bedankt
    602 keer in 343 posts
    pfff ben eruit geraakt met zwoegen en zweten

    bedankt het is gelukt

    deze mag op slot

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Reacties: 1
    Laatste bericht: 20 October 2005, 16:33
  2. wat is de beste oplossing
    Door jxjxw in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 8 August 2005, 09:20

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •