Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 14
  1. #1
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    21 September 2006
    Berichten
    51
    Bedankjes
    2
    Bedankt
    1 keer in 1 post

    problemen (draadloos) internet

    Wil mijn laptop op internet krijgen via mijn router, nu werkt dit zeer wisselvallig.
    Soms werkt het en soms niet, als ik modem telenet reset + computer heropstart, werkt het wel, als computer alleen heropstart werkt het weer niet.
    Gisteren kon ik het zelfs doen zonder modem telenet herop te starten als internet uitlag, dan deed ik het volgende:
    Draadloos op pc herstellen, krijgt dan nieuw IP, dan in 'cmd' ipconfig/release dan ipconfig/renewe, dan gaat het terug maar dus niet voor lang.

    Heb het ook geprobeerd met gewone internetkabel via router en/of via telenet modem, beide werken hetzelfde, zeer wisselvallig, idem als draadloos.
    Op mijn desktop werkt dit alles dus perfect.
    Volgens mij heeft het zeker en vast met IP te naken maar hoe moet ik dit configureren?
    Al mijn verbindingen zijn correct, dat geeft mijn pc toch aan, zowel LAN als draadloos geeft hij uitstekend, is dus puur een configuratie probleem.

    Heb al gehoord dat ik in apparaatbeheer Linxspeed of verbindingssnelheid moet aanpassen naar 10, maar kan dit niet terugvinden op draadloze kaart wel op LAN kaart.

    Moet ik dynamisch IP gebruiken of statisch? wat met MAC,..?
    Ik heb een router van D-link (moet ik ook een ontvanger van D-link hebben of is Wifi genoeg?)


    gegevens: Toshiba P100-277 Duo core, WiFi A/B/G, 1024DDR, Win Xp

  2. #2
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    Je verteld veel dingen door elkaar, daarom even verduidelijken
    - Je hebt telenet aansluiting, welk abonnement? Expressnet met twee ip's?
    - Er vertrekt een kabel van telenet modem naar router aansluiting WAN. Van 1 van de LAN poorten van de router gaat een kabel naar uw desktop. Dat alles heeft altijd goed gewerkt, en werkt nog steeds goed?
    - Welke router heb je?
    - Nu ga je met een laptop naar deze router verbinding maken.Op deze laptop heb je nu problemen. Zowel als je het draadloos probeerd, als met kabel probeerd verbinding te maken naar die router?

    Als je problemen ziet met de laptop, gaat de desktop dan nog goed?
    Uw Ip moet normaal dynamisch staan tenzij je speciale settings in de router hebt gezet
    Schakel eerst draadloos uit op uw laptop en probeer met kabel alles eerst inorde te maken. Dan ben jet tot en met de router zeker. Tweede stap maak je de draadloze verbinding dan inorde. Derde stap beveilig je de draadloze verbinding.

    Dus als we wat meer info hebben kunnen we proberen verder te helpen

  3. #3
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    21 September 2006
    Berichten
    51
    Bedankjes
    2
    Bedankt
    1 keer in 1 post
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PeterN Bekijk bericht
    Je verteld veel dingen door elkaar, daarom even verduidelijken
    - Je hebt telenet aansluiting, welk abonnement? Expressnet met twee ip's?
    - Er vertrekt een kabel van telenet modem naar router aansluiting WAN. Van 1 van de LAN poorten van de router gaat een kabel naar uw desktop. Dat alles heeft altijd goed gewerkt, en werkt nog steeds goed?
    - Welke router heb je?
    - Nu ga je met een laptop naar deze router verbinding maken.Op deze laptop heb je nu problemen. Zowel als je het draadloos probeerd, als met kabel probeerd verbinding te maken naar die router?

    Als je problemen ziet met de laptop, gaat de desktop dan nog goed?
    Uw Ip moet normaal dynamisch staan tenzij je speciale settings in de router hebt gezet
    Schakel eerst draadloos uit op uw laptop en probeer met kabel alles eerst inorde te maken. Dan ben jet tot en met de router zeker. Tweede stap maak je de draadloze verbinding dan inorde. Derde stap beveilig je de draadloze verbinding.

    Dus als we wat meer info hebben kunnen we proberen verder te helpen
    Sorry liep iets te hard van stapel

    -Ik heb expressnet ja, 2 Ip's da weet ik niet? moet ik thuis eens nakijken, op werk momenteel.
    - dit werkt goed ja, en nog steeds (werk wel nooit met beide pc's tegelijk, dus altijd getest op desktop gelijk vroeger)
    -D-link (diezelfde al telenet heeft)
    - inderdaad, heb draadloos geprobeerd en problemen, heb kabel geprobeerd via router en zelfde problemen, heb kabel geprobeerd zonder router, dus rechtstreeks via telenet modem en zelfde problemen, in alle gevallen geeft laptop aan dat verbindingen perfect zijn.
    - zo nog niet getest, omgekeerd wel, dus op desktop werken, kabel veranderen en op laptop niet werken
    - staat dynamisch
    - inderdaad in orde maken, maar hoe? verbinding valt steeds weg, ip??

  4. #4
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    Ok, is duidelijker nu
    Even hardop redeneren :
    De modem is verbonden met router, en de router met kabel naar de desktop. Dit werkt altijd goed. Dus de aansluiting modem en router is ok. Tevens zijn de instelling in de router inorde om een aansluiting naar de desktop te voorzien van internet.
    Dwz dat je de modem niet meer moet uittrekken, die is inorde.
    Aansluiting router desktop router met kabel werkt, als je de laptop op deze kabel insteekt werkt hij niet meer. Er zijn twee dingen die je dan moet controleren:
    settings in de laptop of mac adres filtering in de router.
    Settings laptop: Zorg dat je de draadloze radio module even uitschakeld in de laptop en dat je dus enkel via kabel werkt. Je kan eventueel via 'mijn netwerklocaties' rechts klik 'eigenschappen' de draadloze verbinding selecteren en verwijderen.
    Ga naar configuratie scherm/systeem/tabblad hardware, knop apparatenbeheer. Kijk hier als de driver van uw netwerkkaart goed is geïnstalleerd. (geen gele uitroeptekens)
    Als dat ok is ga terug via 'mijn netwerklocaties' rechts klik 'eigenschappen' naar de netwerkverbindingen en selecteer daar uw netwerkverbinding van uw ethernetkaart, dus niet de draadloze en klik weer rechts en 'eigenschappen'. Kies onder tabblad 'algemeen' in het lijstje 'internet protocol (tcp/ip)' Klik eigenschappen en daar alle vinkjes op automatisch ... zetten.
    Open internet explorer en druk op stop. Ga in het menu naar extra/internet-opties tabblad 'verbindingen' daar het lijstje inbelverbindingen leeg maken en dan op toets onderaan 'lan instellingen ' klikken. Zorg in dat window dat er geen vinkjes staan .
    Probeer nu eens als het lukt als je de kabel van de desktop in de laptop plugged.

    Zoniet:
    Ga naar start/uitvoeren tik daar 'cmd' in en enter. EEn soort dosvenster gaat open. Tik nu in 'ipconfig/all' en copieer de tekst eens en post hem eens .

    Succes

  5. De volgende gebruiker bedankt PeterN voor deze nuttige post:

    djatwork (23 September 2006)

  6. #5
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    21 September 2006
    Berichten
    51
    Bedankjes
    2
    Bedankt
    1 keer in 1 post
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PeterN Bekijk bericht
    Ok, is duidelijker nu
    Even hardop redeneren :
    De modem is verbonden met router, en de router met kabel naar de desktop. Dit werkt altijd goed. Dus de aansluiting modem en router is ok. Tevens zijn de instelling in de router inorde om een aansluiting naar de desktop te voorzien van internet.
    Dwz dat je de modem niet meer moet uittrekken, die is inorde.
    Aansluiting router desktop router met kabel werkt, als je de laptop op deze kabel insteekt werkt hij niet meer. Er zijn twee dingen die je dan moet controleren:
    settings in de laptop of mac adres filtering in de router.
    Settings laptop: Zorg dat je de draadloze radio module even uitschakeld in de laptop en dat je dus enkel via kabel werkt. Je kan eventueel via 'mijn netwerklocaties' rechts klik 'eigenschappen' de draadloze verbinding selecteren en verwijderen.
    Ga naar configuratie scherm/systeem/tabblad hardware, knop apparatenbeheer. Kijk hier als de driver van uw netwerkkaart goed is geïnstalleerd. (geen gele uitroeptekens)
    Als dat ok is ga terug via 'mijn netwerklocaties' rechts klik 'eigenschappen' naar de netwerkverbindingen en selecteer daar uw netwerkverbinding van uw ethernetkaart, dus niet de draadloze en klik weer rechts en 'eigenschappen'. Kies onder tabblad 'algemeen' in het lijstje 'internet protocol (tcp/ip)' Klik eigenschappen en daar alle vinkjes op automatisch ... zetten.
    Open internet explorer en druk op stop. Ga in het menu naar extra/internet-opties tabblad 'verbindingen' daar het lijstje inbelverbindingen leeg maken en dan op toets onderaan 'lan instellingen ' klikken. Zorg in dat window dat er geen vinkjes staan .
    Probeer nu eens als het lukt als je de kabel van de desktop in de laptop plugged.

    Zoniet:
    Ga naar start/uitvoeren tik daar 'cmd' in en enter. EEn soort dosvenster gaat open. Tik nu in 'ipconfig/all' en copieer de tekst eens en post hem eens .

    Succes
    alvast enorm bedankt.
    heb nu pc opgestart met lan kabel, modem telenet heeft heel de nacht afgestaan.
    draadloos is uitgeschakeld. internet werkt voorlopig met vorige instellingen, maar was ervoor ook al, alleen wisselvallig dus heb nu alles aangepast wat je zei. verbindingen zijn ok, geen gele uitroptekens. Internet werkt nog, ga nu pc heropstarten en hopen dat het nog werkt. cmd info wik ik u wel mailen

  7. #6
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    21 September 2006
    Berichten
    51
    Bedankjes
    2
    Bedankt
    1 keer in 1 post
    heb pc heropgestart en werkt voorlopig, heb dus verbinding via router, kabel router gaat naar telenet modem via WAN, dan van router kabel naar laptop, draadloos is uitgeschakeld, wat moet ik nu doen?

  8. #7
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    Ondertussen zal je al weten als dit stabiel werkt.(laptop met kabel naar router). Waarschijnlijk wel. Via uw pm dat je hebt gedaan zie ik dat je ook geldig ip hebt en alles inorde staat voor verbinding via kabel.

    Om draadloos nu te werken moet je een paar dingen nakijken in de router.
    In iedere router zit een webpage om de instellingen van de router te veranderen.
    Laat de laptop met kabel aangesloten aan de router. Open nu internet explorer en typ in de adresbalk bovenaan 192.168.0.1 in. Dit is het ipadres van uw site in de router.
    De instellingen van uw router zouden moeten komen. Daar ik het juiste type d-link niet weet moet je nu een beetje zoeken
    Kijk volgende dingen na in de settings:
    - SSID : geef hier een naam dat je wil, bv uw naam. Dit is de naam dat het draadloss netwerk krijgt als je gaat scannen later.
    - Zet snelheid en kanaal op auto
    - Zorg dat macadres filtering af staat.
    - Zorg dat wpa wep of andere beveiliging af staat.

    Nu terug naar de laptop. Zorg dat alles goed is geinstalleerd ivm software dat bij de laptop of draadloze kaart was.
    Trek de ethernet kabel nu uit de laptop. Zorg dat je de draadloze radio module ingeschakeld is op de laptop. Ga naar 'mijn netwerklocaties' rechts klik 'eigenschappen' en daar zou de draadloze verbinding moeten staan.
    De meeste draadloze drivers installeren een eigen programma om connecties te maken. Een ikoontje vind je meestal rechts onder in de taakbalk. Start het op en doe een scan zodat naar beschikbare netwerken wordt gezocht. De draadloze router en de naam zou zichtbaar moeten zijn. Selecteer en kijk als je internet werkt. Normaal zou het stabiel moeten werken.

  9. #8
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    21 September 2006
    Berichten
    51
    Bedankjes
    2
    Bedankt
    1 keer in 1 post
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PeterN Bekijk bericht
    Ondertussen zal je al weten als dit stabiel werkt.(laptop met kabel naar router). Waarschijnlijk wel. Via uw pm dat je hebt gedaan zie ik dat je ook geldig ip hebt en alles inorde staat voor verbinding via kabel.

    Om draadloos nu te werken moet je een paar dingen nakijken in de router.
    In iedere router zit een webpage om de instellingen van de router te veranderen.
    Laat de laptop met kabel aangesloten aan de router. Open nu internet explorer en typ in de adresbalk bovenaan 192.168.0.1 in. Dit is het ipadres van uw site in de router.
    De instellingen van uw router zouden moeten komen. Daar ik het juiste type d-link niet weet moet je nu een beetje zoeken
    Kijk volgende dingen na in de settings:
    - SSID : geef hier een naam dat je wil, bv uw naam. Dit is de naam dat het draadloss netwerk krijgt als je gaat scannen later.
    - Zet snelheid en kanaal op auto
    - Zorg dat macadres filtering af staat.
    - Zorg dat wpa wep of andere beveiliging af staat.

    Nu terug naar de laptop. Zorg dat alles goed is geinstalleerd ivm software dat bij de laptop of draadloze kaart was.
    Trek de ethernet kabel nu uit de laptop. Zorg dat je de draadloze radio module ingeschakeld is op de laptop. Ga naar 'mijn netwerklocaties' rechts klik 'eigenschappen' en daar zou de draadloze verbinding moeten staan.
    De meeste draadloze drivers installeren een eigen programma om connecties te maken. Een ikoontje vind je meestal rechts onder in de taakbalk. Start het op en doe een scan zodat naar beschikbare netwerken wordt gezocht. De draadloze router en de naam zou zichtbaar moeten zijn. Selecteer en kijk als je internet werkt. Normaal zou het stabiel moeten werken.
    ok thx maar denk dat we een beetje aan het afwijken zijn, ik weet hoe ik draadloos internet moet instellen maar het probleem is dat het niet stabiel is, die zaken die je zei, heb ik eerder al gedaan maar ht probleem ligt ergens anders, ergens een configuratie met IP adres (zie probleem)? voorlopig is alles ok, hoop dat ik daar straks bevestiging van heb, ik zit draadloos te surfen en bij heropstarten werkt alles dus (is nog al gebeurd maar na enkele uren terug onstabiel)...hopelijk vanavond ook nog, fingers crossed

    Heb het ook al beveiligd.
    Nog een ander vraagje, als ik beide pc's in netwerk zet, kan ik dan van andere pc SPAM - virus - spyware doorkrijgen?

    PS de instellingen die jij doorgeeft zijn totaal anders dan die Telenet opgeeft, vb DNS
    PSS heb vorige keer gebropeerd om software Router te installere, maar krijg altijd de melding dat ik geen connectie heb met intnet, terwijl ik dit wel heb, dus software staat er niet op, heb wel de wizard op IP d-link gevolgd
    Alvast bedankt voor de nuttige info en de moeite!!

  10. #9
    Erelid   AMD's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2005
    Locatie
    Bilzen
    Berichten
    616
    Bedankjes
    161
    Bedankt
    150 keer in 93 posts
    Hoi Djatwork,

    Probeer eens van kanaal te wisselen.
    Standaard staat die op 11 maar je kan eens 13 proberen.
    Je moet dit doen in de setup pagina in je router en nadien ook bij de eigenschappen van je netwerkkaart.

    Mvg, Fabio
    SP-ENGINEERING BVBA
    ZONNE-ENERGIE

  11. De volgende gebruiker bedankt AMD voor deze nuttige post:

    djatwork (23 September 2006)

  12. #10
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    21 September 2006
    Berichten
    51
    Bedankjes
    2
    Bedankt
    1 keer in 1 post
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AMD Bekijk bericht
    Hoi Djatwork,

    Probeer eens van kanaal te wisselen.
    Standaard staat die op 11 maar je kan eens 13 proberen.
    Je moet dit doen in de setup pagina in je router en nadien ook bij de eigenschappen van je netwerkkaart.

    Mvg, Fabio
    bij mij standaard op 6, ik heb het van in het begin op 11 gezet, stond in mijn boekske dat da ni veel uimaakt?
    wat doet dat juist en hoe pas ik het aan in eigenschappen?

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. draadloos internet
    Door BosBesBurry in forum Internet
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 26 August 2006, 12:30
  2. Problemen draadloos internet
    Door vdby in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 14
    Laatste bericht: 27 May 2006, 15:31
  3. problemen draadloos internet
    Door albundy011 in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 11 March 2006, 17:13
  4. Reacties: 6
    Laatste bericht: 19 August 2005, 13:01
  5. Problemen met draadloos netwerk
    Door nightraver in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 34
    Laatste bericht: 8 August 2005, 06:47

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •