Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 17 van 17
  1. #11
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Affligem
    Berichten
    42
    Bedankjes
    9
    Bedankt
    2 keer in 2 posts
    Ik ben al een ganse namiddag aan het klooien gegaan. Via mij windows taakbeheer heb ik bijna alle exe processen eens beeindigd. Wat mij opviel is dat ik tweemaal ctfmon.exe in die lijst had staan. Eentje met een geheugengebruik van 4384 kb en eentje van over de 8000 kb. Toen ik deze cftmon.exe van 8000 kb stopte merkte ik dat dit wel eens de boosdoener zou kunnen zijn. Na de pc terug op te starten start ook dit bewuste "exe" bestand weer op. Wij kan mij vertellen hoe ik er kan voor zorgen dat deze niet meer opstart ?
    Marc

  2. #12
    Erelid   Simply's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Nijlen
    Berichten
    1.048
    Bedankjes
    313
    Bedankt
    497 keer in 255 posts
    Ctfmon.exe
    Wanneer u een Microsoft Office XP-programma uitvoert, wordt het bestand Ctfmon.exe (Ctfmon) op de achtergrond uitgevoerd, ook nadat u alle Office-programma hebt afgesloten.

    In dit artikel wordt beschreven wat u moet doen om ctfmonexe uit te zetten zodat geen conflict meer ontstaat met Coach.
    Aanvullende informatie treft u op de Microsoftsite.

    Wat is het bestand Ctfmon.exe (ctfmon)?
    Ctfmon.exe activeert de TIP (Text Input Processor) voor alternatieve gebruikersinvoer en de Microsoft Office Taalbalk.

    Wat doet het bestand Ctfmon.exe?
    Ctfmon.exe controleert de actieve vensters en biedt ondersteuning voor de tekstinvoerservice voor spraakherkenning, handschriftherkenning, toetsenbord, vertaling en andere technologieën voor alternatieve gebruikersinvoer.

    Kan ik het bestand Ctfmon.exe verwijderen?
    Omdat het ontbreken van Ctfmon.exe kan leiden tot problemen met de Office XP-programma's, is het niet raadzaam dit bestand te verwijderen. Ga derhalve als volgt te werk om te voorkomen dat Ctfmon.exe wordt uitgevoerd.
    Grtzzz Simply



  3. #13
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Affligem
    Berichten
    42
    Bedankjes
    9
    Bedankt
    2 keer in 2 posts
    Bedankt voor het reageren.
    Ik heb onderstaande gevonden op het net.
    Lees note. De goeie ctfmon.exe mag gerust blijven staan. Het is de andere ctfmon.exe die me zorgen baart. Er wordt wel een link geven Security Task Manager. Wie kent dit programma en is deze te vertrouwen ? Want met al die programmaatjes van tegenwoordig kan je wel iets wegdoen maar krijg je langs de andere zijde nog meer vuiligheid binnen.

    When you run a Microsoft Office XP program, the file Ctfmon.exe (Ctfmon) runs in the background, even after you quit all Office programs.
    Ctfmon.exe monitors the active windows and provides text input service support for speech recognition, handwriting recognition, keyboard, translation, and other alternative user input technologies.
    See How to uninstall CTFMON.EXE
    Note: The ctfmon.exe file is located in the C:\Windows\System32 folder. In other cases, ctfmon.exe is a virus, spyware, trojan or worm! Check this with Security Task Manager<!--4.8.04: for free-->.

  4. #14
    Up-to-date   gvandam's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Locatie
    Temse
    Berichten
    57
    Bedankjes
    18
    Bedankt
    3 keer in 3 posts
    Soms een draadloze internetverbinding die niet is beveiligd??

  5. #15
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Affligem
    Berichten
    42
    Bedankjes
    9
    Bedankt
    2 keer in 2 posts
    Ja, ik heb hem gevonden. Het was inderdaad deze ctfmon.exe bestand die er voor zorgde dat mijn upload in rook opging. Vervolgens heb ik alle bestanden laten opzoeken die met de ctfmon iets te maken had. Tijdens deze zoekopdracht dook plots het bestand Emule.exe op. Blijkt volgens mij een p2p programma te zijn dat onderhuids mee opstart en er voor zorgde dat upload verdween.
    Alvast bedankt voor jullie meedenken.
    Groeten Marc

  6. #16
    Erelid   Simply's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Nijlen
    Berichten
    1.048
    Bedankjes
    313
    Bedankt
    497 keer in 255 posts
    In naam van ons allen, graag gedaan!
    Grtzzz Simply



  7. #17
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.822
    Bedankjes
    15.634
    Bedankt
    36.995 keer in 15.331 posts
    Voor alle zekerheid Tarlmars, zou ik als ik jou was hier een logje plaatsen, zodat je zeker bent dat alle restjes weg zijn. Hoop dat je nog upload genoeg hebt om dàt te plaatsen.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Er moet me even iets van mijn hart.
    Door Kapstertje in forum Feedback
    Reacties: 43
    Laatste bericht: 2 December 2006, 00:10
  2. Reacties: 26
    Laatste bericht: 8 June 2006, 20:43
  3. foutmelding leeg inktpatroon
    Door minoe in forum PC-randapparatuur en andere PC-hardware
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 19 May 2006, 17:45
  4. een leeg bureaublad
    Door diedie in forum Tips & Trucs
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 26 November 2005, 14:02

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •