Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 29
  1. #1
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.843
    Bedankjes
    15.657
    Bedankt
    37.036 keer in 15.353 posts

    Bedrog door voedselproducenten

    Naar aanleiding van dit artikel in Gazet van Antwerpen.

    In hoever laat jij je leiden door reclame? Misschien jijzelf niet maar mensen in je omgeving wel. Iedereen kent wel iemand die 'speciale' voedingsmiddelen in zijn boodschappenkar heeft. Dat gaat van supplementaire puddingkjes die je darmen de rumba laten dansen tot drankjes waarvan je haar in de krul rolt.

    Bij een Europese test van een massa van deze voedsel-tierlantijntjes leken al 50 producten totaal niet te doen wat ervan beweerd wordt door de fabrikant ervan. De reactie van die laatsten is wel vreemd: Nestlé en Unilever gommen opeens al die eigenschappen weg op hun etiketten, zodat deze niet meer onder de testbank moeten. Danone sputtert tegen en zegt dat hun potjes wél de vermelde eigenschappen bezit, de inhoud dan wel te verstaan.

    Om 100 jaar te worden, werden er al diverse tips gegeven door mensen die die achtbare leeftijd hadden bereikt. De éne at dagelijks yoghurt, de andere spek met eieren, nog een andere rookte als een Turk, ... Ik denk eerder dat dit een genetische factor is en dat die enkel kan verstoord worden door van een ladder te vallen of onder een vrachtwagen terecht te komen.
    Of, mag je klacht indienen als je toch sterft voor je 100e terwijl je trouw je dagelijkse yoghurtje hebt genuttigd?

    Vrije bewerking GVA/She: Supervoedsel boerenbedrog

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  2. De volgende 3 gebruikers bedanken compuchrisje voor deze nuttige post:

    Adnilleke (30 July 2009), carl (29 July 2009), chira (29 July 2009)

  3. #2
    Gevorderd   chira's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 December 2008
    Locatie
    harelbeke
    Berichten
    361
    Bedankjes
    7.662
    Bedankt
    1.922 keer in 1.032 posts
    ik kijk graag naar de reclame folders , en ook naar de reclame op t.V. , maar ik laat me niet misleiden daardoor compuchrisje , vind het soms zeer grapig als ik ze bezig zie op tv ,,, soms koop ik het en als ik dat oke vind ben ik blij tja en anders koop ik het niet meer . yoghurt is wel zeer gezond maar die reclame moet u wel met een korreltje zout nemen

    en als ge die pudding eet dat uw darmen de rumba dansen , zou graag weten welk merk dat is zou die toch willen proeven maar ik denk dat ge zelf daarbij de rumba moet dansen ,, bewegen is de boodschap
    geniet van het leven ,, en maak zoveel mogelijk plezier .

  4. De volgende gebruiker bedankt chira voor deze nuttige post:

    compuchrisje (29 July 2009)

  5. #3
    Sarana
    Gast
    Het is niet alleen voeding waarvoor bedrieglijke reclame gemaakt wordt.
    Ook aan cosmetica en shampoos worden supereigenschappen toegedicht.
    Hoeveel antirimpelcrèmes zijn er al niet op de markt? Steeds weer stopt men er een nieuw stofje in dat nog beter zou werken.
    Ook daar wezen tests uit dat de eerste de beste pot gewone Nivea de klus even goed klaart en een pak minder kost.
    In shampoos die je haren prachtig doen glanzen stopt men vaak gewoon siliconen. Haar dat omhuld is met een plastic laagje glanst nu éénmaal maar met gezond haar heeft dit niks te maken. Integendeel de siliconen bedekken ook je hoofdhuid en geven aanleiding tot irritatie.

    Het draait allemaal om manieren vinden om iets dat zo oud is als de straat in een nieuw jasje te kunnen steken waardoor de mensen het toch weer aantrekkelijk vinden om er hun geld aan uit te geven.

    Wakker zijn is de boodschap en kritisch blijven. What you see is not always what you get.

  6. De volgende 2 gebruikers bedanken Sarana voor deze nuttige post:

    chira (29 July 2009), Emphyrio (29 July 2009)

  7. #4
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    3 November 2007
    Berichten
    244
    Bedankjes
    25
    Bedankt
    69 keer in 48 posts
    Als je de gemiddelde reclamespot op tv bekijkt, dan is duidelijk dat de reclamemakers kijkers beschouwen als imbecielen.

  8. #5
    Erelid   carl's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 June 2006
    Locatie
    Halle/Gent
    Berichten
    2.409
    Bedankjes
    1.846
    Bedankt
    1.827 keer in 1.102 posts
    Dit doet me terug denken aan een hele hoop artikels in men oud tekstboek van engels (heb ik helaass moeten inleveren). Daar ging een heel hoofdstuk over hoe de consument beinvloedt wordt door reclame, of bij het binnengaan van een winkel.
    Een paar kleine voorbeelden:
    - rekken op ooghoogte verkopen altijd beter, daarom staan merkproducten of huisproducten altijd op deze rekken. (Alsook de reden waarom kinderproducten meestal lager staan).
    - Meestal krijg je aan de ingang een indruk van versheid; groenten/fruit of bloemen naargelang de winkel.
    - Bredere gangen zorgen voor een tragere doorstroming en dus meer verkochte producten
    ...
    Ik zal eens op zoek gaan naar de artikels maar ik vrees dat ze onder copyright zullen zitten

    Reclame is trouwens altijd heel subtiel gedaan zonder dat je het zelf door hebt eigenlijk. Vaak maken ze gewoon gebruik van een catchy muziekje dat een tijd blijft hangen, of een reclame die je je in verband met het product of een winkel zal herinerren. Trouwens geen betere reclame dan reclame gericht naar kinderen, met blije kinderen erin
    Laatst gewijzigd door carl; 30 July 2009 om 13:08

  9. De volgende gebruiker bedankt carl voor deze nuttige post:

    chira (30 July 2009)

  10. #6
    Sarana
    Gast
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door carl Bekijk bericht
    Reclame is trouwens altijd heel subtiel gedaan zonder dat je het zelf door hebt eigenlijk. Vaak maken ze gewoon gebruik van een catchy muziekje dat een tijd blijft hangen, of een reclame die je je in verband met het product of een winkel zal herinerren.

    Daarom winkel ik in de Colruyt. Geen gezellige winkel, moet ik toegeven, maar ik ga naar de winkel om gewoon te halen wat ik nodig heb niet om wat geamuseerd te worden.
    Ik winkel ook met een boodschappenlijstje en houd me daar zo goed als mogelijk aan. Als ik iets nieuws wil proberen lees ik eerst de hele verpakking door of er niet teveel troep in zit. Als het die test doorstaat en de prijs is wat normaal dan mag het mee. En dan word ik natuurlijk soms ook nog bedrogen.
    Meer moeten betalen omdat een supermarkt erg veel geld uitgeeft aan veel verlichting, muziek en reclame daar doe ik niet aan mee.
    Het leven is zo al duur genoeg.


    Yoghurt is ook een erg dubieus product geworden. Vroeger durfde men zelfs melk met gewoon een verdikkingsmiddel erin yoghurt noemen daar heeft de wet dan toch een stokje kunnen voorsteken door een bepaalde hoeveelheid levende yoghurtfermenten te eisen.
    Maar dan nog is men zuinig met die fermenten (het allerbelangrijkste in de yoghurt!) en dikt men bij met kunstmatige verdikkingsmiddelen.

    Hoeveel consumenten weten eigenlijk wat yoghurt moet bevatten? Als het er wit, glad, dik genoeg en lekker uitziet is die allang tevreden dus waarom zou de fabricant moeite doen en veel dure fermenten toevoegen?
    Less is more!

    En dan Activia yoghurt die luidkeels roept dat het "Actieve Bifidus" bevat.
    Wat een mooie term en wat klinkt dat als een superwerkzame stof die je hele darmen eens in een mum van tijd gaan opkrikken.
    Grote nonsens dus, Bifidus is gewoon een melkzuurbacterie zoals er heel vele bestaan. Iets dat gewoon in yoghurt thuishoort meer niet. Dus eender welke youghurt die een beetje natuurlijk gemaakt is kan goed zijn voor je.
    Maar de o zo slimme consument denkt ook nog steeds dat duurder ook wel beter zal zijn maar die vlieger gaat niet altijd op.

  11. De volgende 2 gebruikers bedanken Sarana voor deze nuttige post:

    carl (30 July 2009), chira (30 July 2009)

  12. #7
    Erelid   carl's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 June 2006
    Locatie
    Halle/Gent
    Berichten
    2.409
    Bedankjes
    1.846
    Bedankt
    1.827 keer in 1.102 posts
    "L casei immunitas" is er ook zo eentje ... Das een doodgewone bacterie die in melk/yoghurt zit en toch pakken ze ermee uit. Ze gaan er van uit dan de 'domme consument' bij het horen van een ingewikkelde term denkt dat het goed, uniek, ... is (en meestal hebben ze daar nog gelijk in ook )

  13. De volgende gebruiker bedankt carl voor deze nuttige post:

    chira (30 July 2009)

  14. #8
    Sarana
    Gast
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door carl Bekijk bericht
    "L casei immunitas" is er ook zo eentje ... )

    Ja, dat is ook zo een giller! Ik denk dat vooral mensen die Latijnse gestudeerd hebben daar een zwak voor hebben.
    Die naam klinkt zo zweverig mooi dat je er bijna een gedichtje zou over schrijven.

  15. De volgende gebruiker bedankt Sarana voor deze nuttige post:

    chira (30 July 2009)

  16. #9
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.843
    Bedankjes
    15.657
    Bedankt
    37.036 keer in 15.353 posts
    Yoghurt maken we zelf... vooral in bessentijd, hebben we tenminste yoghurt met écht fruit (uit eigen tuin). Hiervoor halen we gewoon wat magere yoghurt van de witte producten, een halve soeplepel per potje en 12 uur later hebben 8 keer zoveel lekker smeuïge yoghurt. Die kan zelfs nog gebruikt worden voor een tweede aanmaak, maar dan krijg je al drinkyoghurt, wel lekker.
    Die stimulerende drankjes die de rekken vullen in fitnesscentra, pers zelf es wat sinaasappels, pompelmoes en een halfje citroen. Je hebt je energie-bom op een veel gezondere manier! Bekijk het met de fiets of te voet halen van de onderdelen als fitness en voilà, veel goedkoper afgeslankt en fit!

    En reclame subtiel? Voor die enkele keren dat VTM een film geeft die we nog niet hebben gezien voor de 4e keer, wordt die film héél subtiel in 6 stukken gehakt met porties chemische yoghurt, wasmiddelen die vroeger op niks trokken maar nu wel, keukens die zo smerig zijn dat ze enkel met de hogedrukreiniger nog proper kunnen worden of met dàt product. Je kan dan natuurlijk een hapje gaan halen, of naar het toilet gaan, maar zo vaak hoef ik nu ook niet hoor!

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  17. De volgende gebruiker bedankt compuchrisje voor deze nuttige post:

    chira (30 July 2009)

  18. #10
    Sarana
    Gast
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door compuchrisje Bekijk bericht
    keukens die zo smerig zijn dat ze enkel met de hogedrukreiniger nog proper kunnen worden of met dàt product.
    Van die keukens sla ik ook altijd achterover. En die bakplaten die zo lekker dik aangekoekt zijn dat je ze zelfs met een koevoet en een bijtel nog niet schoon zou krijgen.
    Sommig van die schoonmaakproducten zijn zodanig giftig op zichzelf dat je je keuken nog beter vuil laat dan er zo een goedje in te kappen.

  19. De volgende gebruiker bedankt Sarana voor deze nuttige post:

    chira (30 July 2009)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. 100% cpu Door explorer.exe
    Door xGiovanni in forum HijackThis
    Reacties: 14
    Laatste bericht: 28 October 2008, 17:41
  2. pop-ups blokkering door spysweeper
    Door atlantis in forum HijackThis
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 31 August 2008, 12:18
  3. traag door win.tmp.exe?
    Door TIMAROCA in forum HijackThis
    Reacties: 26
    Laatste bericht: 16 March 2006, 15:33
  4. navigatie flipt door
    Door Sille in forum Mobiele & Home media
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 7 November 2005, 19:32
  5. CPU 100% door explorer.exe
    Door élenias in forum HijackThis
    Reacties: 16
    Laatste bericht: 27 June 2005, 13:14

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •