Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
  1. #1
    PC-Freak   2B's's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Locatie
    Schelle (Antwerpen)
    Berichten
    1.982
    Bedankjes
    2.082
    Bedankt
    2.797 keer in 1.121 posts

    Herinstal Windows XP

    Ik wil mijn windows opnieuw installeren maar er tevens voor zorgen dat de harde schijf meteen wordt opgesplitst in twee delen. Het tweede deel zou ik als D schijf willen gebruiken. Wat doe ik daarvoor precies? Tegelijk vraag ik me af of ik FAT moet herinstalleren of ik gewoon NFTS mag doen. Bedoeling hier is dan weer dat ik alle mappen in windows kan openen via LinuxOS. Zijn er kundige zielen die me kunnen helpen?
    Bedankt. Omdat je mij bedankt.

  2. #2
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.822
    Bedankjes
    15.634
    Bedankt
    36.995 keer in 15.331 posts
    Een partitie aanmaken is enkel binnen de mogelijkheden van XP Pro, bij Home is een extra programma noodzakelijk en dat kan je na de installatie doen van je XP.
    XP installeer je best op een NTFS-format, de D-schijf mag in FAT blijven. Maar als je toch van plan bent om Linux te installeren, waarom zet je die dan ook niet op een aparte partitie? Hoe de samenwerking loopt tussen beide is niet meteen mijn pakkie-an, maar er zijn er hier nog die er wat van kennen.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  3. #3
    Expert   grabber's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Locatie
    Zuid Holland
    Berichten
    634
    Bedankjes
    10
    Bedankt
    60 keer in 56 posts
    Wanneer je vanuit linux je windows mappen wilt bekijken kan je deze het best als FAT32 partitioneren.

  4. #4
    PC-Freak   de jean's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 November 2005
    Locatie
    Scherpenheuvel
    Berichten
    1.056
    Bedankjes
    68
    Bedankt
    434 keer in 264 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door compuchrisje Bekijk bericht
    Een partitie aanmaken is enkel binnen de mogelijkheden van XP Pro, bij Home is een extra programma noodzakelijk en dat kan je na de installatie doen van je XP.
    XP installeer je best op een NTFS-format, de D-schijf mag in FAT blijven. Maar als je toch van plan bent om Linux te installeren, waarom zet je die dan ook niet op een aparte partitie? Hoe de samenwerking loopt tussen beide is niet meteen mijn pakkie-an, maar er zijn er hier nog die er wat van kennen.
    bij home editie kan het ook tijdens de installatie van xp ...

    Geld lijkt op vet. Van beide is er genoeg, maar altijd op de verkeerde plaatsen..

  5. #5
    PC-Freak   2B's's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Locatie
    Schelle (Antwerpen)
    Berichten
    1.982
    Bedankjes
    2.082
    Bedankt
    2.797 keer in 1.121 posts
    Ben even weggeweest en heb dus niet direct het resultaat kenbaar kunnen maken. Ik heb inderdaad de mogelijkheid om tijdens de installatie te opteren voor "partities". Op de schijf waar je windows installeert wordt reeds meteen weergegeven of er partities opstaan en in welk formaat... toch heb ik eerst windows volledig laten installeren. Partition Magic heb ik dan voor de opsplitsing laten zorgen. Ik heb daarna alle programma's overgezet naar mijn D partitie en heb hierdoor een volledige schijf vrijgemaakt om Linux te installeren... Zo kan ik met Linux druk experimenteren zonder dat ik mijn andere data in gevaar ga brengen.
    Bedankt. Omdat je mij bedankt.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Overschakelen van windows 2000 naar windows xp
    Door Euroke0 in forum Windows
    Reacties: 12
    Laatste bericht: 9 December 2006, 20:01
  2. Reacties: 4
    Laatste bericht: 31 August 2006, 17:37

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •