Pagina 4 van 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 46
  1. #31
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    7 July 2005
    Berichten
    299
    Bedankjes
    1
    Bedankt
    3 keer in 3 posts
    Ik weet nog toen ik belgacom adsl nam dat is toch al goede 7 jaar geleden was de snelheid 1mbps down maar ons adsl was actief na 4 uur .

  2. #32
    Geek   Kokki's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Berichten
    2.434
    Bedankjes
    159
    Bedankt
    683 keer in 607 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Juül Bekijk bericht
    Welke provider heeft u? Geen edpnet? Wel dan nodig ik u uit om uw inloggegevens in te vullen op mijn computer. Ik ga mijn gegevens wissen. Ik zou heel graag zien hoe u online geraakt ... .
    Neen geen edpnet hier, wel dommel.
    Buiten je login en ww zijn de andere instellingen zoals VPI en VCI bij de meeste adsl-providers toch hetzelfde? VPI = 8 en VCI = 35
    Encapsulatie = PPPoE LLC
    Ik heb al de overstap gemaakt van Tiscali naar Belgacom naar Fulladsl en dan naar Dommel en ik heb aan deze instellingen nog nooit iets moeten veranderen. Het zou me verwonderen moest dat voor Edpnet wel zo zijn. Waar zit volgens jou de moeilijkheid dan? Ok, al mijn (vorige en huidige) providers zaten/zitten op Turboline en ik dacht dat edpnet op Broba2 zit, mss dat dat ergens een verschil maakt.

  3. #33
    Gevorderd   maro's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Geleen
    Berichten
    126
    Bedankjes
    58
    Bedankt
    9 keer in 6 posts
    Ik ben van versatel overgestapt naat EDPNET.Dit is momenteel de beste,snelste en de goedkoopste provider in Belgie.
    Ik heb een dataverkeer van ruim 80 GB per maand en betaal 45 euro per maand.
    DE snelheid is 6MB dl en 640 kb ul.
    DE service is zeer goed.
    Problemen die ik via email aankaart worden doogaans dezelfde dag beantwoord. Tot op heden nog geen problemen gehad met EDPNET.
    Zeker de moeite waard om de website eens te gaan bezoeken voorwie voordelig, snel en zonderproblemen ADSL wil hebben.

  4. #34
    Gevorderd   rap's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 October 2006
    Berichten
    414
    Bedankjes
    882
    Bedankt
    664 keer in 456 posts
    Beste maro,

    Edpnet staat op de 1e plaats als toekomstige providers met abonnement max6dyn voor mij. Twijfel nog tussen hen en dommel. Uiteraard mijn persoonlijke mening. Toch blijft dit een thema waarover nog lang zal worden gedebatteerd worden. Pro en contra's enz.
    Wanneer het zover is zal ik je waarschijnlijk nog meer info vragen ivm Edpnet.

    Grtz

    rap

  5. #35
    Jule
    Gast
    @ Kokki: Hoe moet ik dit uitleggen? Ik ben ook maar een simpele leek. Een poging? Om verwarring te voorkomen zal ik het woord trafiekkaart gebruiken voor de netwerkkaart die in de telefooncentrale zit. Als simpele leek ken ik de juiste benaming niet. Dus : Iedere trafiekkaart heeft een eigen ID-nummer. Iedere keer je inlogt op de server, worden al uw gegevens (gebruikersnaam, paswoord, … en ID-nummer trafiekkaart) gecontroleerd. Als u met uw gegevens inlogt met een andere trafiekkaart maar wel op dezelfde (of andere) server, klopt dit niet. Bijgevolg wordt u de toegang tot het net geweigerd. Ga met uw pc en modem naar een andere Dommel klant en test het zelf maar uit. Ja, het moet niet eens een andere provider zijn. Hoe komt het dan dat u wel kan bellen over het netwerk op elke plaats waar adsl aanwezig is, is uw volgende logische vraag? Dit komt omdat al uw VOIP telefoonverkeer over een vast IP adres verloopt. Dommel controleert de trafiek op dit IP adres en weet bijgevolg al uw oproepen aan te rekenen. Moest u uw telefoon inpluggen op een adsl modem waar er betaald moet worden volgens de hoeveelheid datatransmissie, dan betaald de eigenaar van de modem uw datatransmissie (telefoongesprek) want deze is over zijn trafiekkaart gegaan. En u betaald uw telefoongesprek want deze is over het aan u toegekende vaste Ip-adres gepasseerd. Beter dan dit kan ik het niet uitleggen …<O</O
    Trouwens, voor zover ik weet mogen providers geen trafiekkaarten of de ID-nummers ervan uitwisselen. De juiste reden hiervoor weet ik ook niet. En mocht het zo simpel zijn zoals u voorstelt, ik zou veel mensen een plezier kunnen doen met mijn gegevens (gebruikersnaam en paswoord) door het feit dat ik slechts zelden de helft van mijn 50 Gb download limiet gebruik.<O</O
    Wilt u nu zo vriendelijk zijn om deze simpele leek uit te leggen wat dit allemaal juist betekent?<O</O
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kokki Bekijk bericht
    VPI = 8 en VCI = 35
    Encapsulatie = PPPoE LLC
    Ok, al mijn (vorige en huidige) providers zaten/zitten op Turboline??? en ik dacht dat edpnet op Broba2??? zit, mss dat dat ergens een verschil maakt.
    Dank!!!
    Laatst gewijzigd door Jule; 13 January 2007 om 00:04

  6. De volgende gebruiker bedankt Jule voor deze nuttige post:

    rap (13 January 2007)

  7. #36
    Gevorderd   rap's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 October 2006
    Berichten
    414
    Bedankjes
    882
    Bedankt
    664 keer in 456 posts
    beste Juül,
    Voor mij, beknopt, na belgacompromo dan veranderen van providers,

    That's all. Niet meer niet minder.

    Thanks for the info, zeer nuttige lectuur.

    Grtz,

    rap

  8. #37
    Beginner   latinDos's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 December 2006
    Berichten
    3
    Bedankjes
    1
    Bedankt
    2 keer in 2 posts
    Overal duiken verhalen op van Belgacom ,ook ik heb mijn verhaal ,doch ga het jullie besparen ,het zijn uitbuiters in mijn ogen, en het gaat daar zo goed niet vrees ik ,om het juist eens over hun aggressieve verkooptechnieken te hebben ......enfin ik ben nu bij Yabu en ken de helpdesk van belgacom, hun mentaliteit aldaar (uit gesprekservaring en service destijds) vandaar goed je even je gal hebt gespuwd moet en mag kunnen niet ? grt L@tinDos
    iMac 20 inch
    Processornaam: Intel Core 2 Duo
    Processorsnelheid: 2.16 GHz

  9. De volgende gebruiker bedankt latinDos voor deze nuttige post:

    rap (13 January 2007)

  10. #38
    Gevorderd   maro's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Geleen
    Berichten
    126
    Bedankjes
    58
    Bedankt
    9 keer in 6 posts
    Waarom spannen we niet samen en doen iedere dag emailtjes naar Minister Van velhoven (die gaat over communictaie,internet ed.) met de vraag iets te doen aan de uitbuiting door de providers hier in Belgie.Als ik zie wat ze in Nederland betalen..belachelijk..Voor 20 euro haal je snelheden van 20Mbs dl en 6 ms up voor onbeperkt dataverkeer.
    Ik ga regelmatig naar de website van Vanveldhoven en stuur dan emailtjes met deze opmerkingen.
    Misschien als we er duizenden kunnen versturen dat er uiteindelijk toch iets aangedaan wordt.
    Wie weet.
    Maro

  11. De volgende gebruiker bedankt maro voor deze nuttige post:

    rap (13 January 2007)

  12. #39
    Geek   Kokki's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Berichten
    2.434
    Bedankjes
    159
    Bedankt
    683 keer in 607 posts
    @ Juul
    Nu wordt het moeilijk voor mij om dit uit te leggen
    VPI, VPC en Encapsulatie zijn termen die te maken hebben met de manier waarop modems met elkaar praten. Hoe dit net ineen zit is erg complex en weet ikzelf niet. Die 8 en 35 zijn volgens mij standaard in Belgie, in Nederland heb ik al andere getallen gezien.
    Turboline en Broba2 zijn verschillende adslnetwerken in Belgie.

    Wat jij zegt over het uitwisselen van accounts gaat wel hoor. Als je op datzelfde netwerk zit. Ik heb dat al dikwijls gedaan: mijn ouders hun Skynet accountgegevens ingegeven ipv mijn eigen Tiscali of Dommel gegevens. Dit gaat dus omdat Skynet, Tiscali(ex), Dommel en Fulladsl op diezelfde Turboline zitten. Met Scarlet en Edpnet onderling gaat dat ook, omdat dit Broba2 is. Broba2 met een Turboline gaat dus niet.
    Hoe dat net zit met die traffiekkaarten, daar kan je me vertellen wat je wil, want daar ken ik niets van. Ervaring heeft me alleen geleerd dat ik hier het account van mijn ouders kan gebruiken en omgekeerd.
    Lees ook hier eens even: http://www.userbase.be/forum/viewtop...ded2df8f0d226d

  13. De volgende gebruiker bedankt Kokki voor deze nuttige post:

    rap (13 January 2007)

  14. #40
    Jule
    Gast
    Beste Kokki,
    Ik begrijp niet goed waarom ik uw gegevens niet zou mogen ingeven. Als dit slechts tijdelijk is, vormt dit toch geen probleem? Ik heb een flexibel IP-adres dat ongeveer alle 24 uur verandert. Het is enkel bij het opstarten of vernieuwen van het wan-signaal dat deze gegevens gecontroleerd worden? Als u me wil overtuigen van mijn ongelijk, zou u het volgende moeten doen: U wist uw gegevens en geeft deze van uw ouders in. U gaat offline en verbreekt de verbinding van uw modem (en router) met het elektriciteitsnet. U wacht 30 sec. en u schenkt alles terug elektriciteit. Daardoor gaat u uw wan-signaal gaan vernieuwen met de gegevens van uw ouders. Als u dit lukt om zo online te gaan dan heeft degene die mijn kapotte netwerkkaart heeft vervangen, mij foefjes wijs gemaakt.
    Maar om eerlijk te zijn, zou ik liever hebben dat u dit eerst vraagt aan de helpdesk van uw provider. Dit om zeker te zijn dat u geen problemen krijgt als u zoiets uittest. Nu, als u dit voor mij uittest, zou ik het zeer fijn vinden want als ik een nieuwe pc koop, zou dit bij de persoon zijn die mijn netwerkkaart heeft vervangen. Heeft hij gelogen, kan hij er naar fluiten … Zodoende: dank bij voorbaat!!

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. edpnet als provider
    Door rap in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 10
    Laatste bericht: 10 November 2006, 18:49
  2. Welke provider?
    Door jekrussek in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 7
    Laatste bericht: 25 June 2006, 17:46
  3. Overschakeling provider
    Door nibler in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 34
    Laatste bericht: 9 May 2006, 11:51
  4. gratis provider
    Door loeti in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 25 January 2006, 22:14
  5. Ik zoek een provider
    Door Trax in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 7
    Laatste bericht: 16 January 2006, 20:13

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •