Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 18
  1. #1
    creature2you
    Gast

    gemiddelde berekenen van het lopen

    hallo,

    ik ben sinds kort een training aant volgen ivm lopen/joggen.

    nu ben ik van plan van een 3 tal toeren uit te stippelen..

    ik heb deze week mijn eerste toer afgewerkt..nu wens ik in excell een schema aant te maken met de gelopen km....de tijd die ik erover deed...en het gemiddelde dat ik liep over heel de afstand.

    -met welke formule kan ik nu best het gemiddelde berekenen tss de km en de tijd.
    - hoe kan ik best de tijd ingeven...u-min-sec...of omzetten naar minuten..of omzetten naar sec...??

    klein vb'tje...

    dag 1 gelopen: 4.7 km........ tijd: 31 minuten 16 sec ......gemiddelde : ?????
    => dit systeem zou dan moeten werken voor verschillende afstanden maar ik veronderstel dat eens je de formule klaarhebt..naargelang de afstand en/de tijd veranderd...het gemiddelde automatisch mee veranderd...




    mvg
    Laatst gewijzigd door creature2you; 6 January 2007 om 22:57

  2. #2
    Up-to-date   boemans's schermafbeelding
    Geregistreerd
    5 November 2006
    Berichten
    84
    Bedankjes
    16
    Bedankt
    13 keer in 12 posts
    Misschien het best om alles in seconden uit te drukken.
    Als je dan het aantal km deelt door het aantal seconden gelopen, bekom je je gemiddelde snelheid in km per seconde.
    Dit kan je dan nog omzetten in bvb. km per uur.

  3. #3
    Jule
    Gast
    Eerst alles omzetten naar seconden alvorens het in te geven? Tja, als je graag rekent. Excel is een rekenblad en kan perfect voor u rekenen. Helaas is werken met tijd in excel geen makkie. Als je 1 sec in typt gaat excel die opslaan als 0,0000115740740740741. Dit is hoeveel dagen dit zijn. Of te berekenen als volgt: 1/24/60/60. 1 = sec, 24 = aantal uren in 1 dag, 60 = aantal minuten in 1 uur, 60 = aantal sec in 1 minuut. Ben je iets met de bijlage?
    Bijgevoegde bestanden Bijgevoegde bestanden

  4. #4
    creature2you
    Gast
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Juül Bekijk bericht
    Eerst alles omzetten naar seconden alvorens het in te geven? Tja, als je graag rekent. Excel is een rekenblad en kan perfect voor u rekenen. Helaas is werken met tijd in excel geen makkie. Als je 1 sec in typt gaat excel die opslaan als 0,0000115740740740741. Dit is hoeveel dagen dit zijn. Of te berekenen als volgt: 1/24/60/60. 1 = sec, 24 = aantal uren in 1 dag, 60 = aantal minuten in 1 uur, 60 = aantal sec in 1 minuut. Ben je iets met de bijlage?


    ik heb even een vb gemaakt van hoe het ongeveer zou moeten want uw vb is waarschijnlijk zeer goed bedoeld maar net iets te ingewikkeld...voor mij toch
    het vb zou onderaan klaar moeten staan...zo zou ik het dus voor 3 toeren willen maken alles aan de toer is normaal gezien identiek..enkel de km's verschillen...

    mvg
    Bijgevoegde bestanden Bijgevoegde bestanden

  5. #5
    Jule
    Gast
    Ik kan het ook niet met deze tijd notatie. oouur31min16sec? Tja, dat is duidelijk. Maar om mee te rekenen? Typ in mijn voorbeeld in het lichtgroene vakje eens 3,7 Dan typ je in het bovenste blauwe vakje 0:31:16 en voor mijn part in het blauwe vakje eronder 0:23:57 Je zal zien dat het werkt. Als je wil met uw voorbeeld werken, moet je de celeigenschappen van tijdsnotatie gaan aanpassen aan die uit mijn voorbeeld (de blauwe vakjes) en typ je de volgende formule in D8 : =ALS(C8>0;B8*(1/(C8*24));" ") Een woordje uitleg over deze formule?: B8 is uw afstand, C8 uw tijd. Als we delen door nul is de uitslag = oneindig. Excel kent geen oneindig. Dus we gaan enkel gaan berekenen als uw tijd aangifte groter is dan 0. Vandaar die ALS. Dan (1/(C8*24)) C8 is de dag duur, we zetten dit om naar uren met deze formule, maar dan in decimalen en niet in een gewone tijdsnotatie. Dit maal het aantal afgelegde kilometers. Ja, het is ingewikkeld. Schiet erover ;" ") Dit zorgt ervoor dat de cel leeg lijkt zolang er geen tijd ingevuld is. Maar je mag ook werken op Boemans zijn manier. Een kolom voor minuten en een kolom voor seconden. Je gaat dan de waarden in de kolom van minuten vermenigvuldigen met 60 en de seconder er bij op tellen. Je weet dat 1 uur=3.600 seconden; dus kan je perfect gaan berekenen hoeveel km/uur je loopt. Het is alleen omslachtiger. Pffff, wat een uitleg.
    Laatst gewijzigd door Jule; 7 January 2007 om 22:29

  6. De volgende gebruiker bedankt Jule voor deze nuttige post:

    creature2you ( 9 January 2007)

  7. #6
    creature2you
    Gast
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Juül Bekijk bericht
    Ik kan het ook niet met deze tijd notatie. oouur31min16sec? Tja, dat is duidelijk. Maar om mee te rekenen? Typ in mijn voorbeeld in het lichtgroene vakje eens 3,7 Dan typ je in het bovenste blauwe vakje 0:31:16 en voor mijn part in het blauwe vakje eronder 0:23:57 Je zal zien dat het werkt. Als je wil met uw voorbeeld werken, moet je de celeigenschappen van tijdsnotatie gaan aanpassen aan die uit mijn voorbeeld (de blauwe vakjes) en typ je de volgende formule in D8 : =ALS(C8>0;B8*(1/(C8*24));" ") Een woordje uitleg over deze formule?: B8 is uw afstand, C8 uw tijd. Als we delen door nul is de uitslag = oneindig. Excel kent geen oneindig. Dus we gaan enkel gaan berekenen als uw tijd aangifte groter is dan 0. Vandaar die ALS. Dan (1/(C8*24)) C8 is de dag duur, we zetten dit om naar uren met deze formule, maar dan in decimalen en niet in een gewone tijdsnotatie. Dit maal het aantal afgelegde kilometers. Ja, het is ingewikkeld. Schiet erover ;" ") Dit zorgt ervoor dat de cel leeg lijkt zolang er geen tijd ingevuld is. Maar je mag ook werken op Boemans zijn manier. Een kolom voor minuten en een kolom voor seconden. Je gaat dan de waarden in de kolom van minuten vermenigvuldigen met 60 en de seconder er bij op tellen. Je weet dat 1 uur=3.600 seconden; dus kan je perfect gaan berekenen hoeveel km/uur je loopt. Het is alleen omslachtiger. Pffff, wat een uitleg.
    ow boy hier heb ik even voor nodig om dat uit te zoeken hoor..ik ga je vb nog eens goed bekijken..en zien of ik eraanuit kan...ik wist niet dat het zo moeilijk was om zoiets te maken..zal er ook mee te maken hebben omdat ik er de ballen van ken

  8. #7
    Gevorderd   master_D's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 August 2005
    Berichten
    299
    Bedankjes
    41
    Bedankt
    62 keer in 35 posts
    In deze Pace and Race Finish Calculator voer je simpelweg de afstand in (denk aan KM en de komma na de hele kilometers), voer je verwachte eindtijd in en voila: je tempo, (kies "per km" in het uitkomstvakje) of je snelheid in km/u ("km/h").

    Je kunt in het rechtervak ook je eindtijd laten uitrekenen met een bepaald tempo. In het uitkomstvakje komen al je tussentijden in kilometers en miles.

    Het is een aardig programma, probeer het maar eens.

    HIER vind je nog rekenmachines

  9. De volgende gebruiker bedankt master_D voor deze nuttige post:

    creature2you ( 9 January 2007)

  10. #8
    Jule
    Gast
    Nee, zo moeilijk is het niet. Maar ik kan het slecht uitleggen. Aangezien jij er geen ballen van kent ... en al die cellen nogal op z'n vierkants zijn ... Moet je in mijn voorbeeld eens de cellen E7 tot en met E27 selecteren en de celwaarde op standaard zetten, ga je beter begrijpen hoe ik te werk ga. Zeker als je de formule in die cellen begrijpt. Ik gebruik ook het $-teken in een formule. Als je $ voor de kolomletter zet, wil dat zeggen dat die gebruikte kolom in de formule niet mag veranderen bij het slepen. Hetzelfde als je een $ voor een rijnummer zet. Wat is slepen? Zie http://www.minatica.be/showthread.php?t=41047, daar geef ik Minoe een zeer uitgebreide uitleg bij zijn probleem. Je kan ook deze uitleg gaan gebruiken om te werken met ALS. Enkel moet jij bij de waarde waar typen: B8*(1/(C8*24)) of je mag ook de cellen aanduiden op het werkblad. Je kan deze formule dan ook slepen. En aangezien de mooie opmaak van uw werkblad, vermoed ik dat je toch wel weet waar je mee bezig bent.

  11. #9
    Gevorderd   Pjotr's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 May 2005
    Berichten
    234
    Bedankjes
    28
    Bedankt
    79 keer in 67 posts
    Ik veronderstel dat u met gemiddelde bedoeld km/uur.
    Dan is het mischien gemakelijker om het uur, min en sec in apparte cellen te zetten.
    lopen(1).xls

  12. De volgende gebruiker bedankt Pjotr voor deze nuttige post:

    creature2you ( 9 January 2007)

  13. #10
    Jule
    Gast
    Leuk gedaan Pjotr!!! Alleen is de formule om km/uur te berekenen nogal lang uitgevallen. Maar ik hoop dat het gemakkelijker te begrijpen is dan mijn poging.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Berekenen subnetmask
    Door Yelleken in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 12 December 2006, 09:19
  2. hoe een IP adres berekenen?
    Door SHIMBALA in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 11
    Laatste bericht: 28 November 2006, 22:16
  3. Gemiddelde berekenen in Excel
    Door Kamiel in forum Office
    Reacties: 10
    Laatste bericht: 14 December 2005, 12:28

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •