Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9
  1. #1
    Erelid   ajaxloverr's schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 October 2006
    Locatie
    Steenwijk
    Berichten
    1.076
    Bedankjes
    444
    Bedankt
    275 keer in 198 posts

    Cool eigen hosting bedrijf

    wat heb ik allemaal nodig voor een eigen hosting bedrijf
    en hoe gaat dat??
    heb al wel windows server 2003(nieuwste)

    thx

  2. #2
    Expert   Mattehh's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Belgie, Limburg
    Berichten
    677
    Bedankjes
    167
    Bedankt
    194 keer in 86 posts
    Ik dacht dat je minimum 20 jaar moet zijn om een eigen bedrijf op te starten (weet niet of dat met een webhosting bedrijf ook geldt).
    BTw nummer heb je nodig, dwz dat alle software legaal aangekocht moet zijn en je moet natuurlijk ergens je servers kunnen opslaan.

  3. #3
    Erelid  
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Roeselare, België
    Berichten
    1.623
    Bedankjes
    774
    Bedankt
    818 keer in 492 posts
    Als we dat (van Mat) eens buiten beschouwing laten. Een professioneel hostingsbedrijf opstarten vraagt meer dan je denkt. Maar je kan het altijd proberen. Er zijn 2 manieren:
    Of je wordt hosting reseller, je koopt een resellerpakket of een vps/vds (virtual private/dedicated server) of (duurder) een dedicated server (maar bij dedicated moet je meestal ook nog de locatie voor de server betalen [=colocatiegeld]), bij dedicated kan je ook nog voor managed kiezen, wanneer je geen ervaring hebt met een server te managen (security, updates, poorten juist zetten, ...), of wanneer je alleen tijd hebt voor het administratieve gedeelte voor webhosting (accounts aanmaken, financiëring), de host waar je reseller van bent, zal dan wel verdere instructies geven om je domeinnaam te configureren e.d.

    De andere manier is zelf thuis een server draaien, maar dit is niet echt professionele hosting, is uiterst langzaam en zal vaak onbereikbaar zijn wanneer er meerdere mensen sites vanop de server bezoeken (de snelste internetverbinding voor particulieren is 512kbps, bij een datacenter zijn dit wsl wel 100/10mbps-verbindingen, en zijn ze rechtstreeks aangesloten op de grote netwerken)

  4. De volgende gebruiker bedankt Snakey voor deze nuttige post:

    ajaxloverr ( 7 August 2010)

  5. #4
    Expert   boneless's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 May 2006
    Locatie
    Oklahoma City
    Berichten
    944
    Bedankjes
    268
    Bedankt
    787 keer in 373 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mat Bekijk bericht
    Ik dacht dat je minimum 20 jaar moet zijn om een eigen bedrijf op te starten (weet niet of dat met een webhosting bedrijf ook geldt).
    BTw nummer heb je nodig, dwz dat alle software legaal aangekocht moet zijn en je moet natuurlijk ergens je servers kunnen opslaan.
    Je kunt wel dergelijk een bedrijf starten als je jonger bent dan 20. In Nederland dan.


  6. #5
    Erelid   ajaxloverr's schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 October 2006
    Locatie
    Steenwijk
    Berichten
    1.076
    Bedankjes
    444
    Bedankt
    275 keer in 198 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door boneless Bekijk bericht
    Je kunt wel dergelijk een bedrijf starten als je jonger bent dan 20. In Nederland dan.
    ja volgens mij ook maar hoe moet dat dan

  7. #6
    Icemar
    Gast
    Startersplan maken
    goed keuring hebben van een boekhouder(bank)
    inschijven bij de KvK
    btwnr aanvragen
    en dan kan je beginnen

  8. #7
    Beginner  
    Geregistreerd
    9 March 2007
    Berichten
    1
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    1 keer in 1 post
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mat Bekijk bericht
    Ik dacht dat je minimum 20 jaar moet zijn om een eigen bedrijf op te starten (weet niet of dat met een webhosting bedrijf ook geldt).
    BTw nummer heb je nodig, dwz dat alle software legaal aangekocht moet zijn en je moet natuurlijk ergens je servers kunnen opslaan.
    je hoeft minimaal 18 er voor zijn om je eigen bedrijf te starten alsje jonger bent dan 18 en je bent bevoorbeeldt 16 17 jaar komen altijdt je ouders er voor bij ent teken je moet niet denken dit is een geintje je kent het cecken op http://www.kvk.nl/artikel/artikel.as...99&SectieID=59
    kijk daar ens en lees het goed door voor dat je wat begint en je moet ook een afspraak maken bij de belastingdienst kijk hier op http://www.belastingdienst.nl/zoek/s...en+#showPage_0

    ik zou zeggen veel plazier er mee en ook voor andre mensen die dezen site bezoeken is dit gemaklijker ik hoop hier iedreen meer mee tot info hebben gebracht

  9. De volgende gebruiker bedankt andy voor deze nuttige post:

    vercoda (13 June 2008)

  10. #8
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    30 September 2006
    Locatie
    België
    Berichten
    240
    Bedankjes
    185
    Bedankt
    75 keer in 58 posts
    Daar heb je veel ervaring en IT intelligentie voor nodig om een hosting bedrijf te starten, als je het allemaal zelf wil doen. Je kan het ook gemakkelijk(er) houden en reseller worden, dus voor andere host bedrijven doorverkopen.
    En most je toch willen beginnen raad ik Linux aan i.p.v. Windowd Server 2003, Fedora Core is een goeie keuze, op www.redhat.com.

    Veel geluk!

  11. #9
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    12 March 2007
    Berichten
    12
    Bedankjes
    1
    Bedankt
    1 keer in 1 post
    als je het goed wilt doen kun je beter het iet wat moeilijkere debian sarge gaan gebruiken... natuurlijk php/asp/cgi/perl apache2 proftpd-mysql postfix courier Mysql-server en als webhosting panel kun je VHCS proberen deze is volledig gratis

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. linux hosting?
    Door broske in forum Webdevelopment & Programming
    Reacties: 10
    Laatste bericht: 25 March 2006, 11:19

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •