Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 40

Discussie: draadloos...

  1. #1
    Geek   Clioke16V's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Laakdal
    Berichten
    1.993
    Bedankjes
    348
    Bedankt
    403 keer in 234 posts

    draadloos...

    Ja ik hoor net van men ouders dat men pc naar boven vliegt, ze hebben nieuwe eetkamer gekocht en geen plaats meer voor pc, dus pc op men kamer.

    Opzich niet erg, maar ik zou niet weten welke draadloze router ik moet kopen ?

    Ik kan mss ook een kabel bijtrekken > afstand +- 25 meter ( moet door kelder, dan helemaal naar boven ).

    Of draadloze internet > maar welke router moet ik dan kopen, hoeveel kost dat ongeveer en naar wat kijken, hoe beveiligen ...

    Ik heb nog wel ff tijd om op mijn gemak te denken wat beste, dus kom ik hier vragen naar jullie ervaringen en opmerkingen en suggesties



  2. #2
    Geek   eventure's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Vrasene
    Berichten
    2.291
    Bedankjes
    540
    Bedankt
    1.100 keer in 526 posts
    Als je de mogelijkheid om een kabel te trekken, zeker doen!
    Anders is ook powerline een echte aanrader
    ik heb een draadloze router van Netgear en die heeft heel goede ontvangst

  3. De volgende gebruiker bedankt eventure voor deze nuttige post:

    Clioke16V (14 January 2007)

  4. #3
    Geek   Clioke16V's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Laakdal
    Berichten
    1.993
    Bedankjes
    348
    Bedankt
    403 keer in 234 posts
    De mogelijkheid is er, maar veel werk ( pfffffff ). Gaten boren door de welfsels, door die kleine kelder kruipen. Mja ik ga nog wachten tot ik echt zeker ben van men stuk.

    alle hints zijn welkom.



  5. #4
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    Eventure zijn raad volgen: heb je kans voor kabel te trekken, zeker doen. Draadloos is goed daar waar je mobiliteit wil hebben, denk aan laptops. Plaatsen waar geen kabel mogelijk zijn kan draadloos een oplossing zijn.
    Maar je boet in aan snelheid. Ben je iemand die veel download ga je u rap ergeren. Voor gewoon internet verkeer is het geen probleem, ook niet voor downloaden maar bij het laatste merk je wel snelheidsverlies als de server het aankan.
    Ik heb ooit eens de test gedaan. Je kan goed het verschil van draadloos hier zien : http://www.minatica.be/showpost.php?...2&postcount=20

  6. De volgende 2 gebruikers bedanken PeterN voor deze nuttige post:

    Clioke16V (15 January 2007), novice (25 February 2007)

  7. #5
    Geek   Clioke16V's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Laakdal
    Berichten
    1.993
    Bedankjes
    348
    Bedankt
    403 keer in 234 posts
    Amai mijne frak, ja inleveren aan snelheid wil ik niet doen, want dan kan ik beter naar ADSL gaan, goedkoper...

    Dit zijn harde bewijzen se

    bedankt alvast, aan al de andere post jullie ervaringen maar eens nekeer.

    ( zelf denk ik dat kabel zowieso sneller blijft, maar heeft de lengte van de kabel ook iets/niets te maken met vermindering snelheid )

    Enja, dan is er nog een alternatief > internetten via stopcontacten, maar daar heb ik helemaal geen ervaring mee.



  8. #6
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    De lengte van de kabel maakt niets uit aan de snelheid als je goede kabel gebruikt en we hier spreken over lengtes kleiner dan een 100 a 200 meter.
    Ervaring met netwerk via stopcontact heb ik niet. Ik hoor hierover enkel uiteenlopende reactie. De ene is er content van, de andere zegt dat het niet altijd evengoed werkt (hangt van de staat van de elektrische bedrading af). Waar je wel moet opletten bij dit soort van connectie is wederom de snelheid en prijs van zo'n installatie. De kostprijs van deze modules is toch aanzienlijk hoger dan een standaard verbinding. Kwa snelheid zijn er tegenwoordig al snellere modules verkrijgbaar dan 85Mbit. Maar de 85Mbit/sec is in ideale omstandigheden de standaard dacht ik. Maar hou ook rekening dat niet altijd alles ideaal is en dat je bij gegevens overdracht in een thuisnetwerk tss 2 pc hoge snelheden aankan. Is het enkel internet of ook gegevens overdracht in een thuisnetwerk moet je dus ook in het oog houden.

  9. De volgende gebruiker bedankt PeterN voor deze nuttige post:

    Clioke16V (15 January 2007)

  10. #7
    PC-Freak   GuntherS's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Locatie
    Limburg, Riemst
    Berichten
    1.430
    Bedankjes
    327
    Bedankt
    614 keer in 353 posts
    Ik maak hier thuis bij sommige PC's gebruik van die Powerline via het stopcontact. Ik heb ongeveer 50€ per adapter betaald en heb hier 3 stuks (150€ dus). Eén die met de modem in verbinding staat, en de andere 2 om eender waar in het huis in te pluggen. De modules die ik gebruik kunnen 10Mbps terwijl ik Telenet Expressnet Plus heb die 15Mbps aankan. Het zijn al oudere modules dus de snelheid zal nu wel hoger liggen denk ik.. Echt veel verlies zal het niet maken denk ik.

    Het is een goed alternatief voor draadloos in mijn ogen en je hebt toch een beetje een stabielere en snellere verbinding dan draadloos denk ik. Het beste blijft natuurlijk altijd de kabel zelf maar dat is ook niet altijd mogelijk als er nogal veel drastisch werk moet gebeuren. Bij mij hadden ze draadloos internet afgeraden omdat ik 2 verdiepingen hoger zit dan waar de router zou komen te staan. Resultaat: Waarschijnlijk weinig ontvangst over. Als je gyproc hebt in je huis, is draadloos ook af te raden. Daar geraakt het signaal zeer moeilijk tot niet door!

    Wat ik wel soms al heb meegemaakt dat ik de melding krijg van beperkte of geen verbinding als ik de computer opstart wanneer de module al enkele dagen in het stopcontact steekt. Dan moet ik hem even uittrekken en dan werkt hij weer normaal.

    Hoop dat je hier iets mee bent
    Laatst gewijzigd door GuntherS; 15 January 2007 om 15:30
    MacBook Air 13" (2011): Intel Core i5 1.7GHz - 4GB DDR3 RAM - 256GB SSD - OS X 10.11
    iPhone 6 16GB (Space Gray) - iPad mini Retina 32GB (Space Gray)
    AppleTV 2 (Black)

  11. De volgende 2 gebruikers bedanken GuntherS voor deze nuttige post:

    Clioke16V (15 January 2007), PeterN (15 January 2007)

  12. #8
    Geek   Clioke16V's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Laakdal
    Berichten
    1.993
    Bedankjes
    348
    Bedankt
    403 keer in 234 posts
    Ik ga me wss dan een kabel kopen.

    De lengte is ongeveer 30 meter. Dus gewoon naar pc winkel gaan en vragen achter netwerk kabel ?



  13. #9
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Clioke16V Bekijk bericht
    Ik ga me wss dan een kabel kopen.

    De lengte is ongeveer 30 meter. Dus gewoon naar pc winkel gaan en vragen achter netwerk kabel ?
    Ja, pak ftp kabel, die is afgeschermd met een screening. Denk ook dat je RJ45 connectortjes zal nodig hebben en een speciale tang om deze op de uiteinde te knijpen.

  14. #10
    Expert   boneless's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 May 2006
    Locatie
    Oklahoma City
    Berichten
    944
    Bedankjes
    268
    Bedankt
    787 keer in 373 posts
    En niet alvast de stekkertjes eraan laten knijpen . Krijg je zo moeilijk door de gaatjes heen


Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Draadloos
    Door g_man in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 7
    Laatste bericht: 27 December 2006, 19:13
  2. Draadloos
    Door ajaxloverr in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 28 November 2006, 09:41
  3. draadloos
    Door moemoe in forum Internet
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 14 March 2006, 01:12
  4. Reacties: 6
    Laatste bericht: 19 August 2005, 13:01
  5. draadloos
    Door james in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 6 June 2005, 19:46

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •