Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7
  1. #1
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    12 May 2005
    Berichten
    13
    Bedankjes
    11
    Bedankt
    2 keer in 2 posts

    Netgear WGR 614 draadloze router

    Hallo iedereen,

    Misschien kan iemand mij helpen met het volgende probleem.

    Ik heb een router Netgear WGR 614 geïnstalleerd om draadloos te kunnen surfen. Tot en met het draadloos surfen was er geen probleem, maar van het ogenblik dat ik de router wil beveiligen (zowel WEP-encryptie als WPA-PSK beveiliging geprobeerd) krijg ik geen internetverbinding meer van zodra ik op 'apply' druk bij de instellingen van de routerbeveiliging.
    Zou het iets te maken kunnen hebben met de geïntegreerde firewall in de router??? Ik heb wel niets moeten installeren in de router wat betreft deze firewall, maar volgens het opschrift op de doos is er wel degelijk één aanwezig.
    Voorlopig surf ik onbeveiligd verder, maar ik zou graag de beveiliging tot stand brengen.

  2. #2
    Geek   Kokki's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Berichten
    2.434
    Bedankjes
    159
    Bedankt
    683 keer in 607 posts
    Als je op apply drukt, heb je dan nog verbinding met de router? Maw geraak je nog terug in de webinterface?
    Je kan alvast al MAC-adresfiltering opzetten; dan heb je toch al iets.

  3. De volgende gebruiker bedankt Kokki voor deze nuttige post:

    wienne (16 January 2007)

  4. #3
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    Om draadloze verbinding te beveiligen moet je aan beide kanten, de router en uw pc, dezelfde beveiliging instellen. Eerst stel je natuurlijk de beveiliging van de router in met de pc. Na apply valt de verbinding weg. Ga dan naar uw pc instellingen en zet uw draadloze kaart inn uw pc op exact dezelfde beveiliging. Doe een rescan naar beschikbare draadloze netwerken en maak connectie met uw beveiligd netwerk.
    Gebruik in eerste instantie al een mac adres beveiliging. Daarna kan je kiezen voor WEP of WPA. Denk hierbij wel dat WEP beter is dan WPA kwa beveiliging maar dat sommige combinaties computer/windows/router het niet altijd met elkaar vinden. Met WEP ben je ook beveiligd
    Meer kan je ook hier vinden : http://www.minatica.be/showthread.php?t=26772

  5. De volgende gebruiker bedankt PeterN voor deze nuttige post:

    wienne (16 January 2007)

  6. #4
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    12 May 2005
    Berichten
    13
    Bedankjes
    11
    Bedankt
    2 keer in 2 posts
    Deze nuttige tips zal ik uitproberen en ik laat daarna weten of het probleem is opgelost. Alleszins bedankt voor de vlugge reacties.

  7. De volgende gebruiker bedankt wienne voor deze nuttige post:

    PeterN (16 January 2007)

  8. #5
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    12 May 2005
    Berichten
    13
    Bedankjes
    11
    Bedankt
    2 keer in 2 posts
    Hallo, hier ben ik terug.
    De operatie is voor 90% geslaagd, met ander woorden, ik heb de WPA-beveiliging kunnen aanzetten. Na de USB-draadloze netwerkkaarten van twee PC's geconfigureerd te hebben (wachtwoord WPA-beveiliging ingeven) kon ik op internet. Een andere Pc heb ik verbonden met een vaste kabel (vanaf de router) en hier ook geen problemen om op internet te surfen.
    Mijn vierde PC (de mijne dan nog wel, de andere zijn van mijn dochters) heeft een interne draadloze netwerkkaart en die kan ik niet configuren. Hier heb ik dan ook geen internetverbinding. Ik denk dus dat de router deze interne draadloze netwerkkaart niet ziet. Of heb ik het mis?
    Ik overweeg om op deze PC ook een kabelverbinding met de router tot stand te brengen. En dan maar hopen dat het hier ook lukt.
    Wordt vervolgd .....

  9. #6
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    Normaal bij een inwendige draadloze netwerkkaart moet ook de nodige driver worden geïnstalleerd en bijbehorende software. Dit gaat normaal bij de cd zitten, meegeleverd met uw pc. Meestal staat het bij op de driver cd waar ook de rest van de drivers op staan. Na installatie zal je ook deze kunnen configureren. Dus uw router werkt evenzeer met uw draadloos van uw laptop. Enkel weer controleren als de driver goed staat, de draadloze kaart 'aan' staat (vele laptops hebben mogelijkheid dit uit te schakelen om de batterijen te sparen als je deze niet benut) en met de bijgeleverde software voor die inwendige wifi alles zelfde instellen gelijk je op de router hebt gedaan.

  10. De volgende gebruiker bedankt PeterN voor deze nuttige post:

    wienne (18 January 2007)

  11. #7
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    12 May 2005
    Berichten
    13
    Bedankjes
    11
    Bedankt
    2 keer in 2 posts
    Hallo iedereen,

    Hier ben ik dan terug met goed nieuws.

    Mijn PC heb ik bekabeld en deze werkt opnieuw prima.
    Ik heb dus nu op mijn router twee bekabelde aansluitingen en twee draadloze (beveiligde) verbindingen aangesloten.

    Ook heb ik een pak ervaring opgedaan, want als je sukkelt heeft dat toch het voordeel dat je er uit leert. Het is ook een feit dat je hier op deze forums heel wat nuttige tips kunt lezen of zelf vragen kunt stellen.

    Ik dank dan ook iedereen die mij heeft geholpen en zeker de beheerders van deze website.

    Thank you guys and keep up the good work.

    Groeten,

    Wienne

  12. De volgende gebruiker bedankt wienne voor deze nuttige post:

    Kokki (25 January 2007)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. draadloze en met kabel router
    Door jean in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 17 May 2006, 09:33
  2. draadloze router belkin 802.11G
    Door spruit in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 15
    Laatste bericht: 11 March 2006, 13:31
  3. Beveiligen draadloze router
    Door Mimosa in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 9
    Laatste bericht: 24 July 2005, 09:49
  4. draadloze router
    Door vraagteken in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 24 May 2005, 14:36

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •