Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 31

Discussie: Linux??

  1. #21
    PC-Freak   2B's's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Locatie
    Schelle (Antwerpen)
    Berichten
    1.982
    Bedankjes
    2.082
    Bedankt
    2.797 keer in 1.121 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 4ever Bekijk bericht
    PCLinuxOS heb ik dan maar meteen van de pc gegooid.

    Geef mij maar Mandriva, het is een zeer stabiel en zeer snel OS waar ik totaal geen problemen mee heb, alles werkt in Mandriva zoals het hoort.
    Goed, kan ik begrijpen. Ik blijf PCLinuxOS toch verder testen. Mandriva wil ik opnieuw proberen. Weet je een link waar ik meteen de juiste ISO cd of DVD kan afhalen (liefst niet te veel schijven). Staat ie gelijk in het Nederlands of moeten daarvoor ingrepen gebeuren via kunstmatige ingrepen? En ja, als alles zo eenvoudig is als je het voorstelt.... wordt ik misschien Mandriva fanaat.


    PS. toch twijfels hoor... als je nu een free versie en een betalende hebt, hoe lang gaat dat dan nog duren voor je ook voor de rest moet gaan betalen? Of krijg je geen regelmatige upgrades als je niet betaald?
    Laatst gewijzigd door 2B's; 8 February 2007 om 22:23
    Bedankt. Omdat je mij bedankt.

  2. #22
    Geband   4ever's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 December 2005
    Berichten
    43
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    19 keer in 16 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 2B's Bekijk bericht
    Goed, kan ik begrijpen. Ik blijf PCLinuxOS toch verder testen. Mandriva wil ik opnieuw proberen. Weet je een link waar ik meteen de juiste ISO cd of DVD kan afhalen (liefst niet te veel schijven). Staat ie gelijk in het Nederlands of moeten daarvoor ingrepen gebeuren via kunstmatige ingrepen? En ja, als alles zo eenvoudig is als je het voorstelt.... wordt ik misschien Mandriva fanaat.


    PS. toch twijfels hoor... als je nu een free versie en een betalende hebt, hoe lang gaat dat dan nog duren voor je ook voor de rest moet gaan betalen? Of krijg je geen regelmatige upgrades als je niet betaald?
    Op de volgende link kan je zowel de cd versie als ook de dvd versie van Mandriva Free downloaden, de dvd versie bevat de 32bit en de 64bit versie:

    ftp://ftp.nluug.nl/pub/os/Linux/dist...al/iso/2007.0/

    Als je Mandriva gaat installeren dan heb je in het begin van de installatie de mogelijkheid om de taalkeuze te kiezen waaronder ook het Nederlands, je kan ook de schermresolutie instellen, kiezen voor de 32bit of 64bit versie, standaard staat de install op de 64 versie, effe op de F6 toets drukken en dan kan je dan kiezen tussen de 32 of de 64 bit versie.

    De installatie van Mandriva wordt goed weergeven via een soort wizard en is heus niet moeilijk.
    Zolang dat Mandriva (vroeger Mandrake) bestaat heeft er altijd al een Free versie bestaan van het OS, het enige verschil tussen de free en de betalende versie is dat er in de betalende versie closed-source software zit zoals LinDVD en nog enkele andere software titels.

    Gebruik je de free versie dan kan je via het MCC in Mandriva alle updates binnenhalen zonder enige problemen en dat zal ook zo blijven.
    Laatst gewijzigd door 4ever; 8 February 2007 om 23:25

  3. De volgende 2 gebruikers bedanken 4ever voor deze nuttige post:

    2B's (11 February 2007), alhoceima15 ( 9 February 2007)

  4. #23
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    4 February 2007
    Berichten
    43
    Bedankjes
    9
    Bedankt
    0 keer in 0 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 4ever Bekijk bericht
    Op de volgende link kan je zowel de cd versie als ook de dvd versie van Mandriva Free downloaden, de dvd versie bevat de 32bit en de 64bit versie:

    ftp://ftp.nluug.nl/pub/os/Linux/dist...al/iso/2007.0/

    Als je Mandriva gaat installeren dan heb je in het begin van de installatie de mogelijkheid om de taalkeuze te kiezen waaronder ook het Nederlands, je kan ook de schermresolutie instellen, kiezen voor de 32bit of 64bit versie, standaard staat de install op de 64 versie, effe op de F6 toets drukken en dan kan je dan kiezen tussen de 32 of de 64 bit versie.

    De installatie van Mandriva wordt goed weergeven via een soort wizard en is heus niet moeilijk.
    Zolang dat Mandriva (vroeger Mandrake) bestaat heeft er altijd al een Free versie bestaan van het OS, het enige verschil tussen de free en de betalende versie is dat er in de betalende versie closed-source software zit zoals LinDVD en nog enkele andere software titels.

    Gebruik je de free versie dan kan je via het MCC in Mandriva alle updates binnenhalen zonder enige problemen en dat zal ook zo blijven.
    Vraagje: Waar moet je op drukken??

  5. #24
    Geband   4ever's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 December 2005
    Berichten
    43
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    19 keer in 16 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door alhoceima15 Bekijk bericht
    Vraagje: Waar moet je op drukken??
    Je surft dus naar deze site: ftp://ftp.nluug.nl/pub/os/Linux/dist...al/iso/2007.0/
    wil je nu de CD versie downloden dan klik je op de map CD, de map opent zich en dan klik je mandriva-free-2007-CD1.i586.iso (32bit versie) of mandriva-free-2007-CD1.x86_64.iso (64bit versie), let wel dat je de 4 cd's download.

    Als je de dvd downmoad dan heb je zowel de 32bit en de 64bit versie van Mandriva, je surft naar bovenvernoemde site en je klikt op de map DVD, de map opent zich en je klikt op mandriva-free-2007-DVD.iso, let wel de dvd versie is meer dan 4GB groot.

    Zo ik hoop dat je er aan uit kan.

  6. #25
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    4 February 2007
    Berichten
    43
    Bedankjes
    9
    Bedankt
    0 keer in 0 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 4ever Bekijk bericht
    Je surft dus naar deze site: ftp://ftp.nluug.nl/pub/os/Linux/dist...al/iso/2007.0/
    wil je nu de CD versie downloden dan klik je op de map CD, de map opent zich en dan klik je mandriva-free-2007-CD1.i586.iso (32bit versie) of mandriva-free-2007-CD1.x86_64.iso (64bit versie), let wel dat je de 4 cd's download.

    Als je de dvd downmoad dan heb je zowel de 32bit en de 64bit versie van Mandriva, je surft naar bovenvernoemde site en je klikt op de map DVD, de map opent zich en je klikt op mandriva-free-2007-DVD.iso, let wel de dvd versie is meer dan 4GB groot.

    Zo ik hoop dat je er aan uit kan.
    Ja ik heb dat al gedaan. Nu moet ik het dus allemaal op een verschillende cd zetten..toch??

  7. #26
    Geband   4ever's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 December 2005
    Berichten
    43
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    19 keer in 16 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door alhoceima15 Bekijk bericht
    Ja ik heb dat al gedaan. Nu moet ik het dus allemaal op een verschillende cd zetten..toch??
    Als je de cd versie gedownload hebt dan moet je die idd op 4 cd's branden, persoonlijk vind ik de dvd versie makkelijker, je hebt maar 1 dvd nodig en tijdens de installatie van Mandriva moet je niet van cd veranderen.

  8. #27
    Erelid   ajaxloverr's schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 October 2006
    Locatie
    Steenwijk
    Berichten
    1.076
    Bedankjes
    444
    Bedankt
    275 keer in 198 posts
    ik gebruik slax linux 2007 erg fijn om mee te werken!

  9. #28
    Up-to-date   zoom's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Berichten
    45
    Bedankjes
    7
    Bedankt
    4 keer in 4 posts
    zolang je niets om multimedia geeft of meer exotische hardware zit je wel goed met mandriva.mijn bluetooth toetsenbord en muis en hauppauge pvr 150 tv kaart kreeg ik niet aan de gang.mandriva herkende het wel maar dat was het dan ook.geen geschikte of helemaal geen drivers voorhanden in linux.
    mijn zender voor beeld van de videokaart naar de tv te zenden had ik toen nog niet maar ik twijfel eraan dat deze zou werken

  10. #29
    Geband   4ever's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 December 2005
    Berichten
    43
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    19 keer in 16 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zoom Bekijk bericht
    zolang je niets om multimedia geeft of meer exotische hardware zit je wel goed met mandriva.mijn bluetooth toetsenbord en muis en hauppauge pvr 150 tv kaart kreeg ik niet aan de gang.mandriva herkende het wel maar dat was het dan ook.geen geschikte of helemaal geen drivers voorhanden in linux.
    mijn zender voor beeld van de videokaart naar de tv te zenden had ik toen nog niet maar ik twijfel eraan dat deze zou werken
    Multimedia werkt hier zeer goed onder Mandriva, daar heb ik nog geen enkel probleem mee gehad.
    Wat jou keyboard betreft, heb je al eens geprobeerd met Keytouch: http://keytouch.sourceforge.net/index.php
    Keytouch zou ook voor bluetooth keyboards werken, de rpm van Keytouch vind je hier: ftp://ftp.belnet.be/packages/mandrak...7mcnl.i586.rpm
    Drivers voor Mandriva kan je hier vinden: http://www.mandriva.com/hardware

  11. De volgende gebruiker bedankt 4ever voor deze nuttige post:

    zoom (19 February 2007)

  12. #30
    Up-to-date   zoom's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Berichten
    45
    Bedankjes
    7
    Bedankt
    4 keer in 4 posts
    voor keyboard en tv kaart krijg ik geen resultaten bij de driver search

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Linux
    Door Hellgamer in forum Mac OS, Linux en andere
    Reacties: 19
    Laatste bericht: 27 August 2006, 16:32
  2. linux
    Door minoe in forum Mac OS, Linux en andere
    Reacties: 10
    Laatste bericht: 9 April 2006, 17:13

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •