Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 21
  1. #1
    Gevorderd   t896743's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 August 2005
    Berichten
    125
    Bedankjes
    34
    Bedankt
    0 keer in 0 posts

    Problemen met externe harde schijf.

    Hoi,

    Op mijn computer zit sinds een 4-tal maand een nieuwe externe harde schijf aangesloten. Het gaat om een "Medion HDDrive2Go" van 250 GB, USB 2.0, compatibel USB 1.1µ
    Tot gisteren functioneerde deze externe harde schijf perfect. Bij het afsluiten van de computer gisterenavond was er geen enkel probleem vast te stellen. Welnu, vandaag loop het fout zonder dat ik daartoe enige aanleiding zie.
    Nornaal staat deze externe harde schijf in de verkenner aangeduid als "HDDrive2Go", nu enkel als "lokaal station (N)". Wanneer ik hierop klik krijg ik de vermelding "De schijf in station N is niet geformateerd. Wilt u de schijf nu formateren? en de keuze "ja" of "nee"." Tevens zijn de snelkoppelingen op het bureaublad, gelinkt aan de programma's van de harde schijf gewoon witgekleurd. Wanneer ik op die snelkoppelingen klik krijg ik de vermelding "Het station waarnaar de snelkoppeling verwijst is niet beschikbaar."
    Ik heb de externe harde schijf reeds aangesloten op mijn portable en daar krijg ik net hetzelfde?
    Voilà, betekent dat dit mijn harde schijf kapot is ???????(ik hoop van niet want er staan een pak gegevens op welke ik nog hard nodig heb). Zoniet, wat staat er mij te doen ?????
    DG

  2. #2
    Geek   Peter.B's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 May 2005
    Locatie
    harelbeke-west-vlaanderen
    Berichten
    2.390
    Bedankjes
    816
    Bedankt
    1.819 keer in 916 posts
    komt die van de aldi?als die HD van een pc winkel komt zou je eens kunnen vragen om het daar op te lossen,daar de HD nog maar 4 maanden oud is en nog in garantie is.
    ik heb dit nog nooit zelf gedaan maar hier al wel ergens gelezen op het fourm.je zou die HD kunnen uithalen en intern aansluiten op de desktop en zo zien of je aan uw gegevens geraakt.
    en anders proberen met een recover programma om zo uw gegevens terug te halen.

    dit is zo'n programma maar heb er zelf geen ervaring mee;
    http://www.minatica.be/downloads.php?do=file&id=114
    Laatst gewijzigd door Peter.B; 25 February 2007 om 09:25

  3. #3
    Gevorderd   t896743's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 August 2005
    Berichten
    125
    Bedankjes
    34
    Bedankt
    0 keer in 0 posts
    Bedankt voor de info. Lijkt mij een zeer nuttig programma. Alleen slaagt het programma er niet in zich toegang te verschaffen tot mijn externe harde schijf.
    Mvg;

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dipsy Bekijk bericht
    komt die van de aldi?als die HD van een pc winkel komt zou je eens kunnen vragen om het daar op te lossen,daar de HD nog maar 4 maanden oud is en nog in garantie is.
    ik heb dit nog nooit zelf gedaan maar hier al wel ergens gelezen op het fourm.je zou die HD kunnen uithalen en intern aansluiten op de desktop en zo zien of je aan uw gegevens geraakt.
    en anders proberen met een recover programma om zo uw gegevens terug te halen.

    dit is zo'n programma maar heb er zelf geen ervaring mee;
    http://www.minatica.be/downloads.php?do=file&id=114
    DG

  4. #4
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    23 May 2005
    Locatie
    O-Vlaanderen
    Berichten
    81
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    23 keer in 22 posts
    Ik heb dezelfde HD gekocht.Wat ik moest doen om hem volledig te kunnen gebruiken was naar NTFS omzetten.De schijf staat standaard op FAT en dat gaf problemen.Mijn systeem zag de schijf nooit volledig en ik kon er nooit 2 GB aan data op kwijt.
    greetings,salutations,groetjes

  5. #5
    Geek   Peter.B's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 May 2005
    Locatie
    harelbeke-west-vlaanderen
    Berichten
    2.390
    Bedankjes
    816
    Bedankt
    1.819 keer in 916 posts
    uw probleem is natuurlijk uwe data die op de HD staat.als je de HD intern aansluit is het niet zeker dat die herkent wordt.
    maar als je omzet van FAT32 naar ntfs "kan" je gegevens verliezen en ben je dan zeker dat uw HD herkent wordt zonder te formateren?
    een link hoe je FAT32 omzet naar ntfs: http://www.breekpunt.nl/artikel.aspx...&artikelid=805
    dienne regel "convert c: /FS:NTFS" moet wel "convert N: /FS:NTFS" worden.zonder de aanhalingstekens en let wel op de spatie's.
    ofwel wacht je tot er meer reactie's komen op uw probleem.

  6. #6
    Gevorderd   t896743's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 August 2005
    Berichten
    125
    Bedankjes
    34
    Bedankt
    0 keer in 0 posts
    to bellejt : ik heb er eerlijk gezegd geen idee van of de externe schijf FAT of NTFS was. Ik heb ze gewoon aangesloten en ze marcheerde tot gisteren perfekt. Nu krijg ik plotseling gewoon de vermelding " lokaal station N formatteren". Maar aangezien ze aanvankelijk wel functioneerde, kan het probleem dan aan dat FAT of NTFS liggen? Denkt u dat die harde schijf opnieuw zou functioneren als ik toesta om te formatteren of wijst die vermelding erop dat de harde schijf gewoon defekt is?

    to Dipsy : bedankt voor de info. Ik had er inderdaad geen idee van hoe ik FAT moet omzetten naar NTFS. Misschien kan ik dit eens proberen en zien of hij de harde schijf dan herkend zonder te moeten formatteren. Ik wacht misschien nog enige reacties af maar in elk geval lijkt mij dit een eventuele optie.

    Groeten;
    DG

  7. #7
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.822
    Bedankjes
    15.634
    Bedankt
    36.995 keer in 15.331 posts
    Als je in de mogelijkheid bent om ergens iemand te vinden met een oudere windows (98, 2000, ME), om dààr even je schijf bij aan te sluiten om je data eerst terug te halen. Dan ben je behalve wat extra tijd toch al geen data kwijt.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  8. #8
    Gevorderd   t896743's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 August 2005
    Berichten
    125
    Bedankjes
    34
    Bedankt
    0 keer in 0 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door compuchrisje Bekijk bericht
    Als je in de mogelijkheid bent om ergens iemand te vinden met een oudere windows (98, 2000, ME), om dààr even je schijf bij aan te sluiten om je data eerst terug te halen. Dan ben je behalve wat extra tijd toch al geen data kwijt.

    Lijkt mij eveneens een goed idee en het proberen waard. Gaat u ervan uit dat oudere windowsversies de schijf wel zullen herkennen en lezen? Hoe is het te verklaren dat de pc lange tijd de schijf feilloos herkend en leest en dan plotseling vraagt om te formatteren?
    Gtrz
    DG

  9. #9
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.822
    Bedankjes
    15.634
    Bedankt
    36.995 keer in 15.331 posts
    Geen idee hoe apparatuur "denkt"; kan gewoon door een update van windows zijn, of een installatie van een progje... Maar als je data de moeite waard zijn om er wat extra's voor te doen zou ik toch eerst dàt proberen voor je overgaat naar iets dat onomkeerbaar is.

    PS systeemherstel trouwens al eens geprobeerd?

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  10. #10
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    Daar je de externe hd op een andere pc hebt gebruikt, en ze net dezelfde fout aangeeft, zal het waarschijnlijk niks met software te maken hebben. Ook fat of ntfs zou deze fout niet mogen geven. Beide zijn toegelaten op win XP, met die verstande dat fat32 mss wel beperkter is.
    Ik denk een goede test om meer te weten als het probleem bij uw hd ligt of bij de electronica in uw externe case is zoals gezegd: Hd uit de case nemen, rechtstreeks aansluiten en één van de test tools draaien naargelang het merk van uw HD (zie http://www.minatica.be/showthread.php?t=137)

    Succes

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. externe harde schijf
    Door berre456 in forum Opslagmedia
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 4 September 2006, 08:53
  2. Externe harde schijf
    Door ocraM in forum Opslagmedia
    Reacties: 15
    Laatste bericht: 28 May 2006, 10:30
  3. Externe harde schijf
    Door ootje in forum Opslagmedia
    Reacties: 47
    Laatste bericht: 21 February 2006, 18:55
  4. externe harde schijf
    Door Gertie in forum Opslagmedia
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 30 October 2005, 20:28
  5. Een externe harde schijf ?
    Door ghost in forum PC-randapparatuur en andere PC-hardware
    Reacties: 7
    Laatste bericht: 22 August 2005, 20:48

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •