Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
  1. #1
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    17 November 2006
    Berichten
    16
    Bedankjes
    13
    Bedankt
    0 keer in 0 posts

    pc start automatisch op na softwarematig afsluiten

    Hallo.
    Als ik mijn pc softwarematig afsluit start hij vanzelf terug op, sedert vorige week ben ik veranderd van skynet naat telenet en toen is het probleem onstaan .Ik had vroeger een adsl modemrouter met ethernet aansluiting en dat werkte normaal.nu ligt er een rechtstreekse utp kabel van de modem van telenet naar de pc en plots kreeg ik dat probleem.Het rare is als ik de ethernet kabel uit de pc trek werkt alles zoals het hoort.Na wat Googlen vond ik een paar sugesties van apparaatbeheer tot in de bios ik heb alles geprobeerd maar zonder resultaat.Mijn Mb is een Asus P5GD2 deluxe met ethernet aansluiting on board .In Google vond ik iets van bios wake-on -lan , maar ik kan dat niet vinden in de bios.
    Als er iemand een oplossing kent voor dit probleem van harte welkom en zeker bedankt op voorhand.

    Gr Gerrit

  2. #2
    Erelid   ajaxloverr's schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 October 2006
    Locatie
    Steenwijk
    Berichten
    1.076
    Bedankjes
    444
    Bedankt
    275 keer in 198 posts
    zet in configugiratiescherm onder systeem->Geavanceerd-> opstart en herstel instellingen-> vinkje voor automatisch herstarten(ofzo) weghalen. kijk of dat lukt

  3. #3
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    17 November 2006
    Berichten
    16
    Bedankjes
    13
    Bedankt
    0 keer in 0 posts

    Pc start automatisch na softwarematig afsluiten

    1/ in configutatie>> systeem >>Hardware>>Apparaatbeheer>>Netwerkadapters >>MarvellYukon staat alles normaal ingesteld zoals vroeger er is ook niets veranderd .
    2/in Configuratie>>Systeem>>Opstart en herstellingen>< de computer automatisch opstarten stond en staat afgevinkt zoals vroeger.
    3/Het probleem is onstaan bij het veranderen van Skynet naar Telenet .Bij controle door de ethernetkabel uit te trekken sluit de pc af zoals vroeger en start niet meer vanzelf op.
    4/In Google vond ik iets van wake-up-lan ,in te stellen in de bios of op de netwerkkaart en dat kan ik niet vinden.In de bios zeker niet, en mijn netwerkaansluiting is on board op mijn MoBo "Asus P5GD2Deluxe" .Het moet van mijn MoBo komen denk ik. Heb ook al gedacht om een nieuwe netwerkkaart te steken maar gaat dat helpen he dat is de vraag .Op google vond ik ook iets dat veel providers een signaal geven om dat op te starten.Ik weet het niet meer men verteld zo veel .Ik hen 2 trimesters avondcursussen pc technologie gevolgd De bios en Apparaatbeheer is daar uitvoerig uitgelegd met oefeningen .Toch vond ik niets terug in de cursus.Ik blijf verder zoeken er moet toch iemand zijn die iets weet.

    Aan iedereen hartelijk dank voor de reactie's

  4. #4
    Geek   Kokki's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Berichten
    2.434
    Bedankjes
    159
    Bedankt
    683 keer in 607 posts
    Volgens mij gaat het toch die Wake on Lan zijn hoor. Dat was het eerste waar ik aan dacht toen je zei overschakelen Skynet-Telenet. Die moet je normaalgezien vinden in de bios.
    Ze gebruiken ook wel eens de afkorting WOL.

    edit ik heb in de manual zitten kijken, en misschien moet je eens kijken waarop de setting "Power on by external modems " staat. (in de bios, tab power, kiezen voor APM configuration.)
    Laatst gewijzigd door Kokki; 30 March 2007 om 17:13

  5. De volgende gebruiker bedankt Kokki voor deze nuttige post:

    gerritvdb (10 April 2007)

  6. #5
    Erelid  
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Berichten
    6.700
    Bedankjes
    1.651
    Bedankt
    8.252 keer in 3.245 posts
    idd staat onder APM...alles moet daar disabled zijn, enkel PS/2 en keyboard...anders krijg je je PC niet meer uit zijn slaap...
    Beter ten halve gekeerd dan helemaal verkeerd.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Xp start opnieuw op na afsluiten
    Door Jan Smit in forum Windows
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 26 September 2006, 19:57
  2. Reacties: 5
    Laatste bericht: 9 September 2006, 07:51
  3. Automatisch afsluiten van pc
    Door Gonzo_the_Great in forum Processoren, moederborden en geheugen
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 23 May 2005, 23:22

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •