Ik heb hier al eerder een topic geplaatst over mijn verbindingsproblemen met draadloos internet. (Het signaal was niet sterk genoeg over de afstand router/laptop, ongeveer 25 meter) Hier is toen aangeraden om een zogenaamde Range Extender te kopen. Ik ben naar een computerwinkel gegaan en heb daar op aanraden een tweede router met range booster gekocht.

Deze wilde ik in gebruik gaan nemen en heb ze eerst met de kabels verbonden. Dus eerst vanaf de modem naar router 1, dan naar router 2 en toen via de kabel naar de laptop. Dat is op zich goed gegaan en het internet deed het. Alleen, toen wilde ik het draadloos gaan proberen. Ik heb toen eerst de kabel tussen router 2 en de laptop weggehaald en draadloos deed het gewoon. Toen de kabel tussen router 1 en 2 weggehaald. Ook toen werkte het nog.

Alleen, toen schakelde ik router 2 uit van stroom en deed draadloos het nog steeds. Het signaal komt dus nog steeds van router 1. Ik heb werkelijk géén idee hoe ik kan zorgen dat router 1 het signaal zend naar router 2 en niet rechtstreeks naar de laptop, want daar heb ik dus niets aan.

Kan iemand mij helpen met dit probleem?