Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 15
  1. #1
    Beginner  
    Geregistreerd
    10 April 2007
    Berichten
    4
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    0 keer in 0 posts

    Dual boot Windows XP en Windows Vista

    Ik heb net een nieuwe laptop met Windows Vista erop. Maar de spellen die ik graag wil gaan spelen willen niet. Ik heb nu een beetje op het internet gesurfd en ben er achter gekomen dat je als je eerst Windows XP geeinstalleerd hebt je Windows Vista er bij kan doen. Ik heb een vraagje: Kan dit ook andersom?
    Want op mijn laptop zit nu Windows Vista en dat je er Windows XP bij doet?
    En als dit kan hoe moet dit dan?

    Alvast bedankt

  2. #2
    Geek   Kokki's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Berichten
    2.434
    Bedankjes
    159
    Bedankt
    683 keer in 607 posts

  3. #3
    PC-Freak   firefreak's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 March 2006
    Locatie
    Putte
    Berichten
    361
    Bedankjes
    545
    Bedankt
    281 keer in 188 posts
    Dit is mogelijk er bestaat een programma waarmee je verschillende besturingsprogramma's kunt instaleren, zal het opzoeken voor je.


    Mvg.

  4. #4
    Beginner  
    Geregistreerd
    10 April 2007
    Berichten
    4
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    0 keer in 0 posts
    Ik heb even op die site gekeken maar daar doen ze wat met een cd maar ik heb geen cd gekregen bij Vista. Toen ik de computer opstarte installeerde de computer als eerst Windows Vista.
    Laatst gewijzigd door Timorulez; 10 April 2007 om 19:55

  5. #5
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.839
    Bedankjes
    15.650
    Bedankt
    37.027 keer in 15.348 posts
    Doorgaans is het zo dat je bij een dualboot, met partities, eerst de oudste windows versie installeert en dàn pas de nieuwste. Kijk ff naar het topic van Bertrangske, hier kan geen nieuwe install gebeuren omdat de te installeren versie ouder zou zijn dan wat er al bestaat.
    Idem dito gaat het met andere progs, anders krijg je botsingen en gaat je systeem vierkant draaien.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  6. #6
    Beginner  
    Geregistreerd
    10 April 2007
    Berichten
    4
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    0 keer in 0 posts
    Dus ik begrijp uit jouw berichtje dat ik windows xp eerst moet installeren en dan pas windows vista? En ik heb geen cd gekregen erbij. Hoe moet ik 'm dan gaan installeren?

  7. #7
    Geek   Kokki's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Berichten
    2.434
    Bedankjes
    159
    Bedankt
    683 keer in 607 posts
    Ofwel gaan vragen achter de cd ofwel ergens op het internet een cd downloaden. Als je je eigen key maar gebruikt. Bij xp gaat dit zo, de activaties van vista ken ik niet.
    Het makkelijkste is idd de oudste eerst. Andersom gaat het als je het doet zoals het op die site verteld wordt. Als je gewoon gaat proberen te installeren ga je problemen krijgen.

  8. #8
    PC-Freak   firefreak's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 March 2006
    Locatie
    Putte
    Berichten
    361
    Bedankjes
    545
    Bedankt
    281 keer in 188 posts
    Bij vista werkt het zo heb je al vista geinstalleerd op je pc en je wilt terug vista instaleren dan vraagt hij gewoon naar een activatie code en die zit normaal bij je vista of anders plakt hij op de achterkant van je pc maar het kan ook als je vista al hebt geinstalleerd en je gaat het nu terug instaleren dan gaat hij zeggen dat de code al ingebruik dan moet je Microsoft bellen en het uitleggen en normaal geven ze dan een nieuwe code.
    Laatst gewijzigd door firefreak; 10 April 2007 om 20:52

  9. #9
    Beginner  
    Geregistreerd
    10 April 2007
    Berichten
    4
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    0 keer in 0 posts
    Dus ik moet eerst windows xp installeren en dan vista. Maar hoe moet ik dan windows vista deinstalleren? En hoe zit het met alle spullen die ik op de compyter heb staan? Gaan die weg of.... Hoe zit dat? En ik heb gehoord dat je dan vista op de ene schijf en xp op je andere schijf moet zetten is dat ook zo?

  10. #10
    PC-Freak  
    Geregistreerd
    3 June 2005
    Locatie
    Linden
    Berichten
    1.466
    Bedankjes
    48
    Bedankt
    166 keer in 150 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Timorulez Bekijk bericht
    Dus ik moet eerst windows xp installeren en dan vista. Maar hoe moet ik dan windows vista deinstalleren? En hoe zit het met alle spullen die ik op de compyter heb staan? Gaan die weg of.... Hoe zit dat? En ik heb gehoord dat je dan vista op de ene schijf en xp op je andere schijf moet zetten is dat ook zo?
    Ik zou zeker niet windows vista verwijderen omdat dit reeds voorgeïnstalleerd is en al de benodige software en drivers al op een aparte partitie staan. Als je die per ongeluk verwijdert kan je niet meer windows vista terug installeren. Waarom wil je perse windows xp er bij installeren?
    Als je videokaart te zwak is gaat een installatie van windows xp hier niets aan veranderen. Om te zien welke grafische kaart er insteekt doe dit eens even ga naar start,uitvoeren,typ hier dxdiag druk op enter en ga naar het tabblad beeldscherm en post de info die achter naam onder apparaat staat. Spijtig genoeg is meestal onmogelijk om een grafische kaart van een laptop te upgraden.

  11. De volgende gebruiker bedankt nielsvandesype voor deze nuttige post:

    guillaume (15 October 2009)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. dual boot
    Door Booster in forum Windows
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 21 January 2007, 20:55
  2. dual boot windows xp en windows vista
    Door fieldoxide in forum Windows
    Reacties: 10
    Laatste bericht: 8 September 2006, 13:48
  3. windows dual boot scherm
    Door fieldoxide in forum Windows
    Reacties: 9
    Laatste bericht: 21 June 2006, 15:48

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •