Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 13
  1. #1
    Jule
    Gast

    Macro's in OpenOffice.

    Beste,
    Ik probeer mijn weg te vinden in OpenOffice. Daarvoor probeer ik het sudomina excelletje na te maken. Maar ik slaag er niet in om knoppen aan te maken voor macro's, laat staan dat ik een macro kan schrijven. Kan iemand mij duidelijke uitleg met voorbeeld geven hoe dit kan? Dit_is_mijn_poging tot nu toe. Graag zou ik een knop zien die een cijfer (1 t e m 9) plaatst in een geselecteerde cel binnen het raster. Dank voor alle hulp!!

  2. #2
    Geek  
    Geregistreerd
    26 November 2006
    Berichten
    2.342
    Bedankjes
    415
    Bedankt
    1.232 keer in 973 posts
    Hier staat een dokument dat uitlegt hoe je macrobibliotheken kunt beheren en macro's aanmaken in OpenOffice:
    http://nl.openoffice.org/files/docum...ibliotheek.sxw

  3. #3
    Jule
    Gast
    Heb ik reeds. Kan er iemand mij een voorbeeldje maken met cellen in excel? Want momenteel geraak ik er niet uit. Het is duidelijk een heel ander manier van werken dan MS excel. Daarom waarschijnlijk dat het mij niet ligt. Thanks!! Of werkt er niemand met Open Office?

  4. #4
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.841
    Bedankjes
    15.656
    Bedankt
    37.035 keer in 15.352 posts
    Voor zover ik al heb kunnen vinden op het net kan je gebruikte macro's (andere formule-instellingen) zonder probleem importeren in je Calc. Al langs die weg geprobeerd?
    'k Wil eventueel nog verder zoeken naar mogelijkheden hoor, maar jou kennende, zal je die sneller vinden dan ik.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  5. #5
    Jule
    Gast
    Euh .. er zijn macro's gebruikt in het sudomina excelletje waarvan ik zeker weet dat ze niet kunnen geconverteerd worden naar Open Office ... Daar ze alleen maar werken in excel 2003 en mss ook in excel 2007... Een oudere excel versie kan ze niet uitvoeren ... Ik kan niks van OpenOffice. Heb weinig tijd en probeer alle info te lezen die ik te pakken krijg. Maar van basic programmeertaal heb ik geen kaas gegeten. En ook geen hesp! Dus ik zou graag een voorbeeldje of duidelijke uitleg krijgen hoe je een knop zet in een calc werkblad en hoe je er een macro aan verbindt. Niemand hoeft daarvoor expres OpenOffice installeren, ik vraag het aan mensen die er reeds weg mee zijn... Hoewel, als ze weg zijn, zijn ze hier niet ... euh?... Thanks!!

  6. #6
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.841
    Bedankjes
    15.656
    Bedankt
    37.035 keer in 15.352 posts
    Dat klopt Jule, bepaalde formules zullen niet hetzelfde werken of helemaal niet. Heb me gisteravond suf zitten zoeken, maar 'k heb voorlopig nog niks gevonden wat je kan helpen. Ik moet dus ook met lede ogen afwachten of er een kenner hier over struikelt.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  7. #7
    Jule
    Gast
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door compuchrisje Bekijk bericht
    Ik moet dus ook met lede ogen afwachten of er een kenner hier over struikelt.
    Als ie al struikelen z'n nek breekt of een zware hersenschudding doet, zal ik er ook niet veel meer aan hebben. Kan u als admin er niet voor zorgen dat ie geen oneffenheden tegen komt? Of is het gewoon zo dat als ie struikelt, u hoopt hem/haar te verzorgen, om hem/haar dan te dwingen om mij te helpen?? Paramedici, de verzorgende hand van ons Belgisch leger; slaat en zalft tegelijkertijd ...
    Voor degene die me een helpende hand kunnen bieden: Hoe vertaal je ActiveCell.Value=1 uit vba excel naar basic in calc? En hoe koppel je dit aan een knop?? Of beter nog: hoe maakt u die knop in het calc werkblad? Want de uitleg die ik vindt, gaat vooral over hoe je met basic knoppen kan toevoegen in de werkbalk. Thanks!!
    Laatst gewijzigd door Jule; 1 May 2007 om 19:43 Reden: Toevoegen voorbeeld.

  8. #8
    Jule
    Gast
    Ondertussen kan ik knoppen aanmaken en er een macro aan vast koppelen. Maar ik kan ActiveCell.Value=1 nog altijd niet vertalen naar basic. Thanks!

  9. #9
    Jule
    Gast
    Kan er iemand volgend basic scriptje naar mensentaal omzetten? Zonder ook maar ooit één computerles gehad te hebben, begrijp ik hier geen yota van! Dit is een niet werkende poging. Maar daar ik er niks van begrijp, kan ik onmogelijk de fout vinden. Thanks!!
    Sub 1
    dim document as object
    dim dispatcher as object
    dim args1(0) as new com.sun.star.beans.PropertyValue
    document = ThisComponent.CurrentController.Frame
    dispatcher = createUnoService("com.sun.star.frame.DispatchHelpe r")
    args1(0).Name = "ToPoint"
    args1(0).Name = "StringName"
    args1(0).Value = "1"
    End Sub

  10. #10
    Jule
    Gast
    Of weet er iemand waar ik een goede nederlandstalige handleiding kan downlaoden om basic te leren? Iets zoals 'Basic for real dummass dummies'...?
    Iest met veel voorbeelden en die vooruit gaat zonder veel blabla. Ik hoef niet alles van basic te kennen, gewoon mijn plan kunnen trekken. Thanks!!

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. OpenOffice
    Door Mosquitos in forum Office
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 5 April 2007, 14:16
  2. OpenOffice
    Door Mosquitos in forum Office
    Reacties: 7
    Laatste bericht: 23 January 2007, 14:59
  3. Macro's in Word
    Door Mimosa in forum Office
    Reacties: 17
    Laatste bericht: 7 August 2006, 19:59
  4. |OpenOffice| Boek maken
    Door Nikolas in forum Office
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 31 July 2006, 21:14
  5. OpenOffice.org
    Door Sunivil in forum Office
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 5 May 2006, 18:30

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •