Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7
  1. #1
    Up-to-date   aaargh486's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 September 2006
    Locatie
    Huizingen
    Berichten
    33
    Bedankjes
    5
    Bedankt
    18 keer in 8 posts

    Serieuze problemen met Ubuntu

    Ik wil dolgraag linux op mijn harde schijf installeren, meer bepaald de Ubuntu uitgave. Eerst had ik wat problemen met een CD die niet opstarte die ik van een vriend had gekregen. De oplossing was eenvoudig, mnn CD zelf schrijven op een deftige CD-R.

    Dan vulde mn scherm met artefacten bij het laadscherm van de liveCD. Dit kon ik oplossen door de resolutie op de correcte waarde van 1280X1024X32 te zetten. Dan veranderde de heen en weer springende laadbalk in een vooruitgaande laadbalk die er na een par blokjes de brui aan gaf.
    Na tientallen keren te herstarten met steeds andere configuraties geraakte ik daar ook voorbij en kon ik EINDELIJK in de Ubuntu Live CD versie geraken. Was ik eens content. Een beetje gespeeld en ik begon het te installeren. Ging als niets, alles werkte perfect. Toen moest ik mijn pc herstarten van de wizard.

    Geen probleem ik haalde de CD eruit, sloot af en herstarte. GRUB laadde en dan kreeg ik weer het bekende Ubuntu laadscherm. Hij geraakt telkens tot 3 blokjes en dan hoor ik mijn CPU fan een beetje sneller gaan en loopt hij finaal vast. Hoelang ik ook wacht, hij gaat niet meer door.
    Ik herstarte en probeerde hem op te starten in recovery-mode. Dan kon ik tenminste zien op welke opdracht hij vastliep. DIt bleek telkens in de buurt te zijn van het intstalleren van de drivers van mijn LAN-kaart.

    Ik gaf op en besloot Ubuntu gewoon eens opnieuw te installeren. Ik stak de CD erin, en rara, hij bleef weer eens vaststeken op de laadbar van de LiveCD.

    Ik ben radeloos, want ik MOET Linux hebben voor school. Heeft iemand een idee hoe ik Ubuntu werkend kan krijgen? Ik probeer nu al heel de tijd met versie 7.04.

    Dank bij voorbaat.

  2. #2
    Gevorderd   smurfslover's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    421
    Bedankjes
    58
    Bedankt
    54 keer in 50 posts
    Tijdens het opstarten in de grafische modus druk eens op escape om omte schakelen naar de verbose mode van het opstartscherm en probeer te achterhalen waar hij precies op vastloopt.

    Nog een aanrader om te proberen is PCLinuxOS 2007 (www.pclinuxos.com).
    Zeer goede en snelle live-cd met eenvoudige installer en zeer goede ondersteuning van hardware en wireless.

  3. #3
    PC-Freak   minoe's schermafbeelding
    Geregistreerd
    5 November 2005
    Locatie
    waregem
    Berichten
    1.429
    Bedankjes
    540
    Bedankt
    171 keer in 134 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door smurfslover Bekijk bericht
    Tijdens het opstarten in de grafische modus druk eens op escape om omte schakelen naar de verbose mode van het opstartscherm en probeer te achterhalen waar hij precies op vastloopt.

    Nog een aanrader om te proberen is PCLinuxOS 2007 (www.pclinuxos.com).
    Zeer goede en snelle live-cd met eenvoudige installer en zeer goede ondersteuning van hardware en wireless.
    Is deze nederlandstalig ?Anders zal ik hem ook wel eens proberen

  4. #4
    Gevorderd   seb's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 May 2005
    Locatie
    Peer, Limburg
    Berichten
    168
    Bedankjes
    30
    Bedankt
    26 keer in 24 posts
    Van PCLinuxOS 2007 is er nog geen nederlandstalige versie. Deze is in aantocht, maar dat duurt nog wel een paar maanden

  5. #5
    Gevorderd   smurfslover's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    421
    Bedankjes
    58
    Bedankt
    54 keer in 50 posts
    In tussentijd kan je met behulp van de wiki van www.pclinuxos.nl (of www.pclinuxos.be) het OS zelf in het nederlands zetten maar is wel wat werk.
    Deze nederlands-belgische community zal binnen korte tijd een in het nederlands herwerkte versie van installatie-cd uitbrengen, meer nieuws hierover later.

    Wel jammer want ik gebruik deze distro al een hele tijd en alles werkt zo eenvoudig en soepel, buiten de localisatie dan.

  6. #6
    PC-Freak   minoe's schermafbeelding
    Geregistreerd
    5 November 2005
    Locatie
    waregem
    Berichten
    1.429
    Bedankjes
    540
    Bedankt
    171 keer in 134 posts
    Ok.Laat maar iets weten als het zover is.Alvast bedankt

  7. #7
    PC-Freak   PorkyFrost's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 August 2005
    Berichten
    1.269
    Bedankjes
    147
    Bedankt
    225 keer in 169 posts
    Aha 'n nederlandstalige pclinuxos, tijd om mij dan 's in linux te werpen

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Problemen Live CD (K)Ubuntu
    Door Parasol in forum Mac OS, Linux en andere
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 3 May 2007, 16:55
  2. Problemen ubuntu drivers moederbord en VGA
    Door Hellgamer in forum Mac OS, Linux en andere
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 27 July 2006, 17:56
  3. Ubuntu
    Door 2B's in forum Mac OS, Linux en andere
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 19 May 2006, 18:20

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •