Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 48
  1. #1
    Erelid   Nijntje666's schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 July 2006
    Locatie
    Halsteren, Noord-Brabant
    Berichten
    858
    Bedankjes
    456
    Bedankt
    1.429 keer in 490 posts

    Nieuwe Processor, advies??

    Hallo allemaal,
    Nader ik heb opgemerkt dat mn pc ietsjes wat langzamer is geworden en ik met een schone lijn wil beginnen wil ik een nieuwe processor kopen. Voor de duidelijkheid heb ik een AMD Socket 64 volgens mij er in zitten, en een 1,81GHz, dus heb geen pentium. Ik wil graag n nieuwe processor met een goed er bijgelegen moederbord, ik heb alles van AGP, mijn vraag is daarom ook of iemand een goed advies heeft voor een goed snelle processor. Heb n 600 Watt er in liggen, 768 aan werkgeheugen, ati radeon x1600 pro er in zitten, ik wil in mn moederbord in ieder geval wel genoeg AGP- slots over houden, maar dat is tegenwoordig wel voor werkgeheugen op 3 a 4 of zo.
    Iemand advies?
    Alvast bedankt

  2. #2
    PC-Freak   PorkyFrost's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 August 2005
    Berichten
    1.269
    Bedankjes
    147
    Bedankt
    225 keer in 169 posts
    Als 'k het bovenstaande bericht lees heb je er zo te zien nog niet al te veel kasa van gegeten, 'n agp-slot is alleen bruikbaar voor 'n grafische kaart, de rest zijn pci-sloten.
    Wat je bedoelt met "maar dat is tegenwoordig wel voor werkgeheugen op 3 a 4 of" is mij geheel onduidelijk en "AMD Socket 64" bestaat gewoon niet dacht 'k.

    Volgens mij zit je met 'n Socket 939 of iets dergelijks, welke processor zit er nu eigenlijk ik...

  3. #3
    Geek   Kokki's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Berichten
    2.434
    Bedankjes
    159
    Bedankt
    683 keer in 607 posts
    Volgens mij heeft ze een 64 bits processor. En als ik dat zo lees, dan is die pc nog niet zo oud.
    Het is belangrijk om te weten welk moederbord en cpu je net hebt.
    Download everest eens en laat ons eens weten wat die allemaal vindt. http://www.lavalys.com/products/down...?ps=UE&lang=en

  4. #4
    Erelid   Nijntje666's schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 July 2006
    Locatie
    Halsteren, Noord-Brabant
    Berichten
    858
    Bedankjes
    456
    Bedankt
    1.429 keer in 490 posts

    Processor en Moederbord

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PorkyFrost Bekijk bericht
    Als 'k het bovenstaande bericht lees heb je er zo te zien nog niet al te veel kasa van gegeten, 'n agp-slot is alleen bruikbaar voor 'n grafische kaart, de rest zijn pci-sloten.
    Wat je bedoelt met "maar dat is tegenwoordig wel voor werkgeheugen op 3 a 4 of" is mij geheel onduidelijk en "AMD Socket 64" bestaat gewoon niet dacht 'k.

    Volgens mij zit je met 'n Socket 939 of iets dergelijks, welke processor zit er nu eigenlijk ik...
    Hahaha gvd ik weet het dus niet, ik dacht ik zeg het even uit mn blote hoofd, ik weet overigens wel wat van mn pc maar van processors en moederborden, al die letters is mij helemaal duister. Oke wat er in zit, het was eerst anders dus heb dit er nieuw inzitten (twee jaar oud).

    komt het dan

    -GigaByte 7mv400am-rz (socket A = 462), geluid, lan, v...... < daar houdt t op op het briefje.

    -DIMM, 256 (DDR - PC3200 - vdata) dit is mijn werkgeheugen?Ondertussen 768 dus.

    - AMD XP-2200+ (Bus=226 - core=1.80Ghz) zoals ik wel zei 1,81 Ghz.

    Ik wil dus een nog snellere want hij staat nu al vast als hij opstart (destkop).
    Ik wou sowieso al een goed koppel qua moederbord en processor, want ik ben n dj en daar staat veel muziek op en een FL(Fruity Loops) dus daarmee houdt het bij deze processor dus op. Groeten

  5. #5
    PC-Freak   PorkyFrost's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 August 2005
    Berichten
    1.269
    Bedankjes
    147
    Bedankt
    225 keer in 169 posts
    Hmm, lijkt volgens mij ietsjes te oud om nog nieuwe spullen voor te vinden, 2e hands kan altijd maar daar heb je natuurlijk risico op slijtage.
    Het beste zou zijn om een volledige upgrade te doen, je kan voorstellen aanvragen in de "volledige systemen" hier op de site, of je kan kijken naar de maandconfiguraties door onze G_man, dit kan je al 'n idee geven van wat je zoal nodig hebt.

    En ben je zo zeker dat je 768MB werkgeheugen hebt?

  6. #6
    Erelid   Nijntje666's schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 July 2006
    Locatie
    Halsteren, Noord-Brabant
    Berichten
    858
    Bedankjes
    456
    Bedankt
    1.429 keer in 490 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PorkyFrost Bekijk bericht
    Hmm, lijkt volgens mij ietsjes te oud om nog nieuwe spullen voor te vinden, 2e hands kan altijd maar daar heb je natuurlijk risico op slijtage.
    Het beste zou zijn om een volledige upgrade te doen, je kan voorstellen aanvragen in de "volledige systemen" hier op de site, of je kan kijken naar de maandconfiguraties door onze G_man, dit kan je al 'n idee geven van wat je zoal nodig hebt.

    En ben je zo zeker dat je 768MB werkgeheugen hebt?
    En wat bedoel je met een nieuwe volledige upgrade?
    Ja ik weet zeker dat ik 768 mb werkgeheugen heb.

  7. #7
    PC-Freak   PorkyFrost's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 August 2005
    Berichten
    1.269
    Bedankjes
    147
    Bedankt
    225 keer in 169 posts
    een volledige upgrade, ander moederbord, andere cpu vooral, AGP en DDR moeten nog wel te krijgen zijn op 'n socket 939 moederbord, de processors daarvoor zijn dacht 'k wel nog te verkrijgen aan héél lage prijzen en presteren allesbehalve slecht.

  8. #8
    Erelid   Nijntje666's schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 July 2006
    Locatie
    Halsteren, Noord-Brabant
    Berichten
    858
    Bedankjes
    456
    Bedankt
    1.429 keer in 490 posts

    Re:

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kokki Bekijk bericht
    Volgens mij heeft ze een 64 bits processor. En als ik dat zo lees, dan is die pc nog niet zo oud.
    Het is belangrijk om te weten welk moederbord en cpu je net hebt.
    Download everest eens en laat ons eens weten wat die allemaal vindt. http://www.lavalys.com/products/down...?ps=UE&lang=en
    Dit kan niet kokki, als ik internet op ga loopt hij helemaal vast. Ik hoop dat dit gelijk opgelost is als ik er allemaal nieuwen in doe. Ik heb best goeie dingen er in zitten qua Voeding, videokaart dat is best modern maar die processor en en die moederbord ligt dat alles dus een beetje in de weg. Het kan veel meer.

  9. #9
    PC-Freak   PorkyFrost's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 August 2005
    Berichten
    1.269
    Bedankjes
    147
    Bedankt
    225 keer in 169 posts
    Hoog tijd voor 'n upgrade dus en eigenlijk, hoe lang werk je al met je huidige windows (tijd sinds laatste format) het kan zijn dat die gewoon 'dichtgeslibt' is.

  10. #10
    Erelid   Nijntje666's schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 July 2006
    Locatie
    Halsteren, Noord-Brabant
    Berichten
    858
    Bedankjes
    456
    Bedankt
    1.429 keer in 490 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PorkyFrost Bekijk bericht
    Hoog tijd voor 'n upgrade dus en eigenlijk, hoe lang werk je al met je huidige windows (tijd sinds laatste format) het kan zijn dat die gewoon 'dichtgeslibt' is.
    Vorig jaar zeker genoeg aantal keren geformatteerd. Wordt het gewoon beu die 1,81 wil wel eens wat snellere, als ik daar een andere body voor moet kopen interesseert me niet. Ik wil gewoon een vlotte pc.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. oude processor eruit nieuwe erin?
    Door shifty in forum Processoren, moederborden en geheugen
    Reacties: 9
    Laatste bericht: 7 September 2006, 13:02
  2. nieuwe processor steken
    Door Jun!ortje in forum Processoren, moederborden en geheugen
    Reacties: 62
    Laatste bericht: 24 August 2006, 20:02
  3. Graag uw advies
    Door Bikkembergerke in forum Audiovisueel
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 23 July 2006, 12:03
  4. Advies nieuwe pc
    Door theo0064 in forum Volledige systemen, laptops en netbooks
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 23 June 2006, 23:54
  5. Advies gevraagd: aankoop nieuwe pc in nabije toekomst of... nu?
    Door compuchrisje in forum Processoren, moederborden en geheugen
    Reacties: 14
    Laatste bericht: 14 May 2005, 21:56

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •